Gå til innhold

Så dere institusjonen i går(6/3) kveld?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har fulgt litt med på den serien.og var veldig spent på hvordan det kom til å være i går, da de viste bilder av en død kvinne. Særlig siden akkurat denne senen er blitt så hauset opp i media.

Jeg syns det var flott, jeg ble helt rørt., plutselig rant bare tårene.

Hun sykepleieren var så flink, og hun venninna som ga den døde en klem. Det hele var flott syns jeg.

Noen av dere som ble støtt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:riste:

Ble like rørt som deg jeg ..

Skrevet

Jeg ble ikke støtt, men heller rørt, slik som deg! Syntes sykepleieren var flink og hadde et naturlig forhold til dette. Det rørte meg ennå mer da den ene pasienten tryglet om at hun ikke skulle gå. Ah, slik er nok hverdagen, dessverre.

Gjest Poirot
Skrevet

Ble overhode ikke støtt og skjønner ikke hvorfor Pasientforeningen ba om at dette ikke skulle sendes.

Her om dagen ble jeg ganske provosert av en venninde som jobber med omsorgsyrke.

Jeg nevne programmet Institusjonen og at jeg syntes det var et fint program som ga et bra innblikk i livets opp og nedturer og hvordan det er å jobbe slik.

Hun sa med en overbærende tone at hun ikke så på det fordi hun boikottet nemlig å henge ut mennesker med færre ressurser enn andre til latter, spott og spe.

Jeg prøvde å forklare at jeg ikke mente de ble hengt ut, de har fått se programmet , de har kunnet trekke seg fra å være med, de vises med respekt osv.

Nei, mente hun, dette var latterliggjøring (selv om hun ikke har sett en epsode), slik det alltid var i realityprogrammer.

Jeg for min del mener at dette ikke er noe realityshow. Det er en dokusåpe, på linje med Livet er Svalbard, Campingliv, Gardermoenserien på TVN osv. En dokumentar der man følger personer over en viss tid.

Jeg synes det er rart at en som i det daglige jobber emd folk som har problemer ikke ser at det kan være nyttig for andre i landet å se hvordan en institusjon fungerer, hvordan det er å jobbe med slike og at livet ikke alltid er dumt selv om man har en hjerneskade eller sykdom.

Kanskje noen og enhver kunne mistet noen fordommer?

Skrevet

Synes dette er en fin serie, skulle hatt flere slike.

Om epsisoden i går er jeg enig med dere andre her - var rørende. og spesielt var det da denne medbeboeren fikk gitt den avdøde en klem og si farvell....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...