Gå til innhold

Gullbryllup

topsy

Anbefalte innlegg

Innlegget mitt er nok litt ute på viddene her inne,men bare MÅ fortelle noen om hva jeg holder på med nå.....

Det er bryllup dette og da.....

:bryllup:

Mine foreldre har 8. mai vært gift i 50 år. STOR prestasjon. :-)

I den anledning har jeg og mine to brødre lyst til å gjøre noe aldeles spesielt for dem.

Mor og far vet at det blir selskap, men det er også alt de vet.... De tror det blir kun de nærmeste som kommer. Oss barna med familier og deres søsken

Vi har allerede hatt flere planleggingsmøter hvor vi har bestemt oss for dette:

Vi har leid lokale hvor festen skal holdes. 60 gjester er invitert,. Derav mange av deres barndomsvenner og venner de hadde i ungdommen som de ikke ser så ofte lenger.

Dagen starter sånn:

De blir hentet av en pyntet bryllupsbil (som vi har leid) de blir kjørt til kirken de giftet seg i for 50 år siden. På trappa står presten og venter og som overrekker mor kopi av hennes første brudebukett. Og sier at vi "andre" sitter inne og venter.....

Fremme ved alteret står vi tre søskenene, mens alle de andre gjestene reiser seg når de kommer inn.... (gud som jeg gleder meg til å se fjesa deres... :ler: ) Når de har kommet seg frem og satt seg ned skal vi søsken fremføre en egenskrevet sang til de. Deretter skal presten holde en tale og de skal frem å fornye sitt løfte som de ga for 50 år siden. Vi har til og med fått tak i forloverne som de hadde. Det blir litt program ellers i kirken også uten å gå i detaljer på det.

Etter kirken skal vi ha en stor festmiddag. Litt mer skal skje utover kvelden, men det har vi ikke helt i boks enda. Kvelden skal avsluttes med at vi har leid brudesuiten til de på byens flotteste hotell.

Ingen ting av dette vet mine foreldre overhodet noen ting om og vi gleder oss så sinnsykt at vi greier nesten ikke å vente.

De har som dere skjønner levd ett langt liv og har mer enn nok av all verdens ting og tang. Så vår gave til de blir festen og arrangementet i rundt. Tror , nei, vi vet at dette er noe de vil tenke på resten av livet som en stor dag. Mor og far skal betale maten med tilbehør selv,men resten skal vi sørge for. Det blir en megasuperduper gave. Den eneste "håndfaste tingen" de får er ett stort bilde av alle 14 barnebarna som vi skal ta hos fotograf.

Vi håper bare de ikke får hjerteinfarkt med det samme kirkedørene blir slått opp og der står venner og bekjente og noen av de har de ikke sett på mange mange år

Hva tror dere? Morsomt å høre synspunkter, jeg vet ihvertfall at jeg hadde blitt glad om mine barn gjør noe sånt for meg når jeg blir gammel og grå :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig stilig gjort av dere! Jeg tipper foreldrene dine kommer til å bli positivt overrasket over alt dere har ordnet for dem.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo bare så koselig ut!! Foreldrene deres er heldige som har barn/svigerbarn som dere..... :hoppe:

Lykke til videre med planleggingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Og vips, så måtte jeg bare grine litt igjen...

Noe så utsøkt romantisk og perfekt! De kommer til å dåne!

Jeg er så lettrørt for tida, og nå sitter jeg her på jobb og smågriner for folk jeg ikke kjenner engang!:-)

Hold oss oppdatert,da?! GJERNE med bilder, for dette hørtes mer enn fantastisk herlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes kjempekoselig ut! Dere er jammen meg flinke og oppfinnsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh så søtt gjort av dere!!!!

Sitter med tårer i øynene!!

Foreldrene deres er utrolig heldige som har dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde i alle fall blitt utrolig glad!

For en god idê! Snille er dere.

For ting og tang har man jo gjerne mer enn nok av etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh så søtt gjort av dere!!!!

Sitter med tårer i øynene!!

Foreldrene deres er utrolig heldige som har dere :)

Jeg og..snufs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Så utrolig koselig! Selv kjenner jeg at jeg blir skikkelig rørt nå enda jeg verken kjenner deg eller foreldrene dine! Så koselig!

Lykke til!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo bare så koselig ut!! Foreldrene deres er heldige som har barn/svigerbarn som dere..... :hoppe:

Lykke til videre med planleggingen. :)

Enig..Det er utrolig snilt av dere å ordne dette for foreldrene/svigerforeldrene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange koselige meldinger. Kjekt å høre at det er flere enn oss som synes dette er en god idè.

Jeg må bare si at vi egentlig er ganske godt fornøyd, som faktisk har kommet på alt dette selv :-)

Jeg gleder meg så veldig til dette at en nesten skulle tro det var jeg selv som skulle være hovedpersonen.

Jeg ser for meg ansiktene deres når det kommer en ukjent bil, (vi har leid ett stort flak av en amerikaner av en bekjent av oss) Den skal være pyntet med flagg og det hele........ og ikke minst når de kommer opp kirkegulvet da.....sitter her og svelger bare ved tanken. Lurer på hvordan det vil bli når dagen kommer, bør vel ha vannfast mascara den dagen ja :P

Lover å legge inn bilder etterpå, blir vel noen mildt sagt sjokkerte fjes å se der tenker jeg.

Ønsker forresten alle her som er under forberedelser til eget bryllup lykke til.

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hvilke fantastiske unger dere er da :-) Det er helt utrolig nydelig å gjøre noe sånt for foreldrene sine.

Vi gjorde noe a la det samme for svigerforeldrene mine når de fylte 60 og de lever på det ennå :-)

Stå på!

Og fortell oss mere etterpå............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...