AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Gjorde det nettopp slutt med en jeg bodde med i over ett år. Det startet med pangforelskelse. Men den gikk over fort, og det utviklet seg ikke til noe sterkere. Så jeg har bodd med en jeg brydde meg om, men det var ikke kjærlighet og lidenskap der. Vi bare bodde i samme hus egentlig, på det beste var vi noenlunde kjæresteaktige, til vanlig var vi knapt venner engang egentlig. Bare bekjente som spiste middag sammen, så på tv osv. Et skikkelig bortsurret år. Han jeg var sammen med før det var jeg sammen med i omtrent to år, vi bodde sammen i over ett år, vårt forhold var seriøst. Det var et ordentlig forhold og kan overhodet ikke sammenlignes med det siste. Det var jeg som gjorde det slutt med den første også. Mest fordi jeg hadde tillitsproblemer. Nå har jeg ikke det lenger. Og jeg har lyst til å få det til å fungere med han igjen. Vet ikke hvordan jeg skal forklare han om hvorfor jeg var sammen med han andre så lenge når jeg ikke hadde det så bra med han. Om jeg var han ville jeg virkelig begynt å lure.. Kan ikke sammenlignes, for jeg ble ikke mishandlet eller noe, men det hele minner litt om damer som blir værende hos psykopater/mishandlere. Man vet ikke hvorfor man blir og blir. Håp om at ting skal bli bedre kanskje.. Så plutselig er det nok, og så stikker man. Vet ikke hva jeg skal si til han jeg vil ha tilbake. Føles som at hodet mitt har ligget i dvale i over ett år. At jeg først nå ser klart igjen... Jeg har vært klar over at det ikke har vært bra, flere ganger iløpet av året. Men har vært handlingslammet, og har ikke hatt mulighet til å bare flytte vekk. Jeg vet rett og slett ikke hvorfor ting ble som de ble, så det er vanskelig å skulle prøve å forklare. Hjelp! Anonym poster: fd2a9f78b986c762e149075a1e76cdc4
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2012 #2 Skrevet 12. desember 2012 Du er ikke den eneste Veldig viktig at man tenker seg om før man blir sammen med noen, og før man gjør det slutt. Et forhold er som regel ikke alltid helt strålende happy. Mange er sammen altfor lenge, mens andre gjør det slutt altfor fort.. Det gjelder å snakke om hva dere ønsker fremover. Jeg synes ikke du skal snakke om det siste forholdet ditt til han du vil ha tilbake. Med mindre han spør da, men det er uansett ikke alt han bør få vite. Han har ikke krav på det. Han kan take it or leave it, ikke la han bruke noe mot deg. Og skape betingelser for forholdet siden du har hatt en samboer i mellomtiden. Tror det er viktig at hvis to ekser skal prøve på nytt, så må de fokusere på sin felles nye start istedet for å gruble over det som har skjedd før. Tenk over hva som fungerte hos dere og ikke. Jobb for å styrke forholdet deres. Hvor mye visste dere om hverandres ekser før dere ble sammen første gang? Ting bør ikke bli annerledes nå. Dere har vært sammen før, men mens det var slutt så var det slutt og da kan begge ha gjort alt mulig uten at det er noe dere trenger å ta opp nå. Dere trenger ikke stå til ansvar for hverandre. Og husk den andre kan bli sjalu, ikke legg ut om alt fordi du mener han må få vite aalt. Han må ikke det! Kanskje han ikke ønsker å vite. Dere må bli enige om hva som er greit å dele og hva dere ikke trenger å snakke om. Det viktige er at han er så trygg som mulig på deg, at han stoler på deg og ikke frykter at du skal droppe han igjen om en stund. Vær ærlig.
Havbris Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 Han jeg var sammen med før det var jeg sammen med i omtrent to år, vi bodde sammen i over ett år, vårt forhold var seriøst. Det var et ordentlig forhold og kan overhodet ikke sammenlignes med det siste. Det var jeg som gjorde det slutt med den første også. Mest fordi jeg hadde tillitsproblemer. Nå har jeg ikke det lenger. Og jeg har lyst til å få det til å fungere med han igjen. Anonym poster: fd2a9f78b986c762e149075a1e76cdc4 Dette henger ikke helt på greip. Du hadde tillitsproblemer i forholdet til mannen du nå vil ha tilbake - og de har blitt borte underveis. Hva var det som gjorde at du ikke hadde tillit til denne mannen - var det noe ved han eller var det ditt eget problem? Hvis du ikke hadde tillit til denne mannen tidligere - hvordan kan du ha fått tillit mens du var sammen med en annen mann? Hvis mangel på tillit er et problem for deg, hvordan tror du at at han som ble sviktet opplevde det? Og hvis han ble mistenkeliggjort uten grunn, hvordan opplevde han det? Jeg har mange spørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå