Gå til innhold

Problem med at jeg har hatt sex med mange

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har vært sammen med kjæresten min i snart 6 Mnd. Gjentatte ganger har vi samme krangler om at han har problem med at jeg har ligget med 16 stk. Jeg vet det er mange, og det er mye jeg angrer på og har prøvd å forklare han dette. Han føler seg ikke bra nok og sier han blir kvalm og syns det er ekkelt det jeg har gjort før. Jeg sier til han hele tiden at han er mye bedre og han er jo min første ordentlig kjæreste. De før var bare en dum jente i fylla, og nå er jeg forelsket og elsker noen for første gang i livet mitt. Hva skal jeg gjøre? Uansett hva jeg sier tror han ikke på meg og det jeg sier er jo sant.

Anonym poster: 8fa99ed02cbd0495913e24590d7f9bb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du hele tiden rettferdiggjøre ovenfor ham hvor mange du har hatt sex med?

Og kan du leve med hans dømmende tankegang resten av livet?

• Liker 5
Skrevet

Tro meg, det er ikke en person du ønsker å la få ta del i livet ditt. Er han så dømmende så vil han være det om mye annet du opplever i løpet av livet.

Anonym poster: 2a1f8df3a44035525574844ca56399ab

• Liker 5
Skrevet

At han ikke tror på deg er faktisk hans problem.

Har vært sammen med en som selv hadde en mangfoldig fortid, men jeg stolte på han og brydde meg fint lite. Fortid er fortid, og det kan ikke gjøres noe med. Vil han ikke ha en fremtid med deg, så får det bare være! Som Spice Girls synger ; If you want my future, forget my past :skya:

• Liker 6
Skrevet

Tror det er selvtiliten hans det er noe i veien med. Han er sikkert ikke så erfaren i sengehalmen hvis han tror han ikke er bra nok.

Skrevet

En ting er nå å ha et problem med at du har hatt mange (hah, da skulle han møtt meg, du er jomfru i forhold ;)), men det er jo helt idiotisk å skulle krangle om det om og om igjen, det er jo ingenting du kan gjøre for å forandre på fortiden din.

Det er ikke ofte jeg anbefaler et ultimatum, men her tror jeg det trengs ett. Han må enten komme over fortiden din (eller hvert fall holde tankene sine for seg selv) og tro på at det er han du vil ha nå, og bare ham, eller så må han finne seg en jomfru (good luck with that). Fortsetter dere slik dere gjør nå er forholdet dømt til å mislykkes, den ene eller den andre vil være ulykkelig til en hver tid, og hvor gøy er nå det?

Anonym poster: 3788ba9762626308f605889f7bd72edf

Skrevet

Hmm, selvfølgelig må du vise forståelse for at han synes det er ubehagelig å tenke på dine tidligere erfaringer, men synes du skal sette en grense for hvor forståelsesfull du skal være. Noen ganger må man være litt hard i slike saker, og si noe sånn som: Hør her, jeg kan ikke gjøre noe med det jeg har gjort tidligere, og hvis du vil være med meg, så er du nødt til å akseptere fortiden min. Følelser er jo ikke alltid rasjonelle, kanskje særlig når det gjelder sjalusi, men tror han må skjønne at du ikke aksepterer å møtte forsvare deg selv og bli fordømt av han for noe du har gjort før dere møttes. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er , men 16 stk er jo ikke unormalt mange sexpartenere hvis man har vært singel og i gamet en stund.

Så rådet mitt er vel; vær forståelsesfull og kjærlig så langt det går, men la han skjønne at du ikke kan gjøre noe med fortiden din, og han ikke har noe annet valg enn å akseptere det hvis han vil være med deg. Tror dessverre vi jenter har en tendens til å bli litt "underdanige" (i mangel på et bedre ord) i slike situasjoner, og unnskylde oss veldig for de tingene vi har gjort som kanskje ikke passer inn i hans ide om den "rene og uskyldige drømmedama".

Lykke til, slike ting som dette ordener seg som regel med tiden :)

Skrevet (endret)

Takk for fine svar. Vi krangler om det så og si hele tiden, gangene vi ikke krangler om det er når vi er på ferie og kanskje det har gått 3 dagers mellomrom hvor vi ikke krangler. Vi har det jo så fint sammen, hvis vi ser bort ifra dette. Han har problemer med å stole på meg, han hadde også en back up plan gjennom 3-4 Mnd av forholdet, de klina engang også. Jeg fant ut av det å raste. Men jeg valgte å gi han en sjanse til, og etter dette har kranglene og fortiden min blitt dratt opp hele tiden. Han kuttet ut all kontakt med denne jenta. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg kan få han til å forstå det, jeg har jo sagt alt mulig som går ann å si, skrevet kjærlighetsbrev men det er bare frustrerende når jeg snakker sant og han ikke vil tro på meg. Dette er noe han heller ikke skjønner, at det er frustrerende for meg at han ikke tror på meg.

Endret av Gulla90
Skrevet

Du må vel like han rimelig godt for å tollerere slik oppførsel, da blir det lettere for oss å si dump han enn for deg. Tror du bare ber be han akseptere din fortid eller slå opp, virker i vertfall som om du allerede gjør alt du kan for å vise at du elsker han, da er det ikke så mye mer du kan gjøre. I den andre tråden med samme problem gikk fyren til psykolog, men han var jo klar over at det var han som var problemet, din fyr virker mindre sympatisk(beklager, og om det var for direkte)

Anonym poster: 85eedeeacbd3b8806b21c50bc5d776c5

• Liker 1
Skrevet

Kjære "Per". Jeg forstår at dette er noe du må tenke på om du kan akseptere og leve med. Det er et valg du må ta.

Inntil du finner ut om du likevel tror jeg med min fortid kan være verdt å bli bedre kjent, kan jeg ikke fortsette p dele sexlivet mitt med en som stadig karakteriserer meg som kvalm og billig. Det er nedbrytende for meg, og ikke et sunt miljø for meg å være naken og sårbar i.

Si fra når du har tatt en avgjørelse. Jeg kan ikke endre firtiden, så du må velge om det er en deal breaker, men du kan ikke velge meg og samtidig tyne meg for fortiden.

Skrevet

For det første så har han vel strengttalt ingenting med hvor mange du har lagt med og hvorfor. Og hvis han har hatt en "back-up-chick" hva gir han retten til å dømme deg for din fortid? Han har jo faktisk gjort noe som er galt og verre! Han har vært utro (kanskje ikke alle mener å kysse en annen person når man er i forhold, men det mener nå jeg!)

Hadde jeg vært deg hadde jeg revurdert hele forholdet, jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde orket å være sammen med en gutt som konstant skulle dømme meg, og krangle om fortiden min! Hadde han ikke tålt hvor mange jeg hadde lagt med så hadde vi ikke kunne hatt ett forhold!

Og er han så uskyldig selv da? Har han bare lagt med 2-3?

Uansett jeg syns du skal sette den lille fjotten på plass og si at han har faktisk ingenting med hvor mange du har lagt med, og du har valgt å være ærlig og han burde sette pris på din ærlighet og høre på det du sier når du sier du angrer på en del av fortiden din og godta deg for den peronen du er i dag!

• Liker 3
Skrevet

Du har ikke gjort noe galt, du har simpelthen hatt et sexliv som ikke involverte ham. Det sexlivet var ditt alene, ikke hans. Ikke la ham overbevise deg om at du burde føle deg skitten og besudlet fordi du har vært seksuelt aktiv. Han på sin side tok et valg ved å bli kjæresten din; dette valget krever at han også godtar at du er den du er med de erfaringene du har. Man får ikke både velge å være noens kjæreste og samtidig anklage dem for det man ikke måtte like av fortiden deres. Det er ikke fair.

• Liker 1
Skrevet

Uansett jeg syns du skal sette den lille fjotten på plass og si at han har faktisk ingenting med hvor mange du har lagt med, og du har valgt å være ærlig og han burde sette pris på din ærlighet og høre på det du sier når du sier du angrer på en del av fortiden din og godta deg for den peronen du er i dag!

kvinner... dere er nå søte. Når dere gir råd til andre kvinner, er dere fryktelig rasjonelle og fornuftige, men når dere selv har problemer er dere fryktelig naive og følsomme. Det du glemmer her er at ts har følelser for denne gutten. Sannsynligvis sterke følelser. En kvinne som har sterke følelser for en mann, går det ikke an å snakke fornuft til. Dette burde særlig dere kvinner forstå.

• Liker 1
Skrevet

Til TS

Ingenting du sier vil hjelpe. Mange menn synes det er direkte frastøtende å vite at ens kjæreste har hatt mange sexpartnere. "Fortid er fortid" vil hønene her klukke, men det er ikke så enkelt. Menn bryr seg om slikt, vi har bare forskjellige grenser for hva vi kan tolerere.

Han vil aldri bli komfortabel eller trygg på din fortid. I beste fall vil han bli lei av å krangle og ignorere din fortid. I verste fall vil kranglene bare dukke opp oftere og oftere. Det er ikke noe du kan gjøre her.

Skrevet

Hei, har vært sammen med kjæresten min i snart 6 Mnd. Gjentatte ganger har vi samme krangler om at han har problem med at jeg har ligget med 16 stk. Jeg vet det er mange, og det er mye jeg angrer på og har prøvd å forklare han dette. Han føler seg ikke bra nok og sier han blir kvalm og syns det er ekkelt det jeg har gjort før. Jeg sier til han hele tiden at han er mye bedre og han er jo min første ordentlig kjæreste. De før var bare en dum jente i fylla, og nå er jeg forelsket og elsker noen for første gang i livet mitt. Hva skal jeg gjøre? Uansett hva jeg sier tror han ikke på meg og det jeg sier er jo sant.

Hvorfor sier folk hvor mange sexpartnere de har hatt? Jeg skjønner ikke greia! Du kunne sagt "endel", hvis han lurte på om du var jomfru el..er hatt noen, men å si antallet sånn er veldig dumt synes jeg. Mange kan ubevisst få bilder i hodet osv. Vær litt kloke folkens, noen ting skal man ha for seg selv!

Har forøvrig liten erfaring selv seksuelt, er veldig kresen, men typen jeg nå ser , har sikkert hatt en villere fortid enn meg. Men jeg spør ikke, vil ikke vite hvor mange, det ville bare ødelagt for meg. Alle trenger noen "hemmeligheter"!

Skrevet

...kanskje du skulle tenkt på fremtidig liv og kjæreste litt før du ble dum jente i fylla ..

Skrevet

Hvorfor sier folk hvor mange sexpartnere de har hatt? Jeg skjønner ikke greia! Du kunne sagt "endel", hvis han lurte på om du var jomfru el..er hatt noen, men å si antallet sånn er veldig dumt synes jeg. Mange kan ubevisst få bilder i hodet osv. Vær litt kloke folkens, noen ting skal man ha for seg selv!

Har forøvrig liten erfaring selv seksuelt, er veldig kresen, men typen jeg nå ser , har sikkert hatt en villere fortid enn meg. Men jeg spør ikke, vil ikke vite hvor mange, det ville bare ødelagt for meg. Alle trenger noen "hemmeligheter"!

Er ikke noe problem å fortelle hvor mange du har vært med når du har ditt på det "tørre". Hvis du er en person som har vært i langvarige og stabile forhold, så tror jeg de aller fleste godtar både det ene og det andre antallet, men når man oppfører seg som en tøs eller horebukk, så får man stå for det og ta konsekvensen for det. For mange så kommer det før eller senere. Hvis ikke så hadde man ikke hatt disse diskusjonene her.

Skrevet

Jeg liker ikke tanken på at kjæresten har vært med 2-3 andre før meg. Vet egentlig ikke hvorfor, vil vel bare ha henne for meg selv. :fnise:

Skrevet

Han får ikke gjort noe med det nå uansett, hva ønsker han da egentlig å oppnå? Det synes jeg faktisk du kan si, noe ala "At du ikke liker mitt antall sexpartnere er helt og holdent din sak, men du oppnår ingenting ved å krangle og kjefte om det hele tiden. Det er min fortid, sånn er det bare, og det er ikke noe jeg kan gjøre med det uansett hvor mye jeg vil. Enten må du akseptere at det er sånn jeg er, og slutte å dra det opp hele tiden, eller så kan vi bare gjøre det slutt her og nå, for jeg gidder ikke kaste bort mer av tiden min sammen med deg dersom du stadig skal lage krangler ut av noe som ingen av oss kan fikse på."...?? :klo:

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hei, har vært sammen med kjæresten min i snart 6 Mnd. Gjentatte ganger har vi samme krangler om at han har problem med at jeg har ligget med 16 stk. Jeg vet det er mange, og det er mye jeg angrer på og har prøvd å forklare han dette. Han føler seg ikke bra nok og sier han blir kvalm og syns det er ekkelt det jeg har gjort før...

Han har et problem, da får han sannelig rydde opp i det. Ikke bruk tid på verken å unnskylde eller (bort)forklare det du har gjort fram til nå. Fikser han ikke dette ser jeg ingen grunn til at du skal fikse ham. Lukter gnagsår, mas og repetitive oppgulp - gi ham et ultimatum. Deg slik du er med den fortiden og ballasten du har eller at han/du finner en annen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...