Gå til innhold

En liten påminnelse til foreldre ang. omgangssyken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk å holde barna deres hjemme fra skole/barnehage 48 timer etter siste oppkast! De er fremdeles smittsomme.

Nå har vi på ny fått denne ondskapen i hus pga dette.

En kamerat av eldstegutten, ble sendt på skolen etter å ha kastet opp kvelden før og resultatet? Store deler av klassen er syke! Inkl. min sønn.

Takk!

Anonym poster: 0742872c86168f2e103cbc7fa8285b0e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De var antageligvis smittet før denne kameraten kom på skolen.

Anonym poster: addadd7f1ecad557a50d87023a9a1fba

Skrevet

De var antageligvis smittet før denne kameraten kom på skolen.

Anonym poster: addadd7f1ecad557a50d87023a9a1fba

Selvsagt

Anonym poster: 0742872c86168f2e103cbc7fa8285b0e

Skrevet

Har klart å unngå smitte foreløpig men hvor lenge før mine barn blir spysyke!

Skrevet

Vi har spurt om dette i barnehagen, og der har de ikke regler på dette. Så lenge barna er friske kan de komme i barnehagen.

Og de aller fleste blir vel smittet før sykdommen bryter ut?

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article619374.ece

Seksjonsoverlegen som her uttaler seg mener at det er greit å sende barna tilbake på skole/bhage når de er symptomfrie. (nederst i artikkelen)

Anonym poster: ed23a875703dc843915ad48809154d7e

Skrevet

Det er jo en naturlig del av livet å være syk, særlig når man er barn. Jeg syns folk må slutte med hysteriet og finne seg i at unger er syke noen ganger. Det er ikke bra at man som barn lærer at sykdom er "farlig" og bør unngås. De trenger å gå gjennom det for å styrke immunforsvar og erfare at det er ekkelt, men går over.

Anonym poster: 9c442f411cd47e88a3931983aef84717

Skrevet

Man er jo mest smittefarlig før sykdom bryter ut, det vil si i 1-2 dager før man blir syk. Så det å holde folk hjemme etter at de er symptomfrie er det liten vits i. Det anbefales likevel ved misstanke om novo virus og lignende spysykdom, men det er omdiskutert hvor mye det har for seg.

Lær heller barna god handhygiene, så skal det en del mer til å bli smittet av slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...