FantasDick Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Dere fotballfreaks, hjelp meg! Har en sportsidiot av en samboer, som jeg tenkte skulle få en fotballtur i (jule)gave, men jeg aner ikke hvor/hva/når eller noe. Facts som kanskje kan hjelpe dere litt; Jeg vet at han elsker Rosenborg, men jeg tenkte på en tur til utlandet, da det er litt mer spennende. Jeg vet at han liker Barcelona ganske godt. Av engelske lag er visstnok Blackburn laget "hans", men ingen blodfan etter det jeg har forstått. Den ultimate fotballtur-drømmen hans går til Tyrkia/Hellas (hvor man risikerer å bli drept pga ville tilstander - han har en liten adrenalin-junkie i seg?), men jeg vet ikke helt, jeg.. Ellers skal visst en eller annen stadion i Dortmund være "helt sinnsyk". Jeg regner med dette er håpløst, men kan dere hjelpe meg med forslag, tanker eller meninger? Jeg klarer ikke dette alene.
saltvann Skrevet 12. desember 2012 #2 Skrevet 12. desember 2012 Tyrkia/Hellas ville ikke jeg gitt.. Men hvilket lag liker han mest? Er kanskje mer gøy å gi en tur til England/Spania enn i Norge?
Mafalda Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 Han liker ikke et av de større engelske lagene også da, eller synes det er interessant å se storkamper som United-Chelsea eller Liverpool-Arsenal? Det er flere turer å finne til de største lagene, men du kan jo se etter om Blackburn har en norsk supporterklubb og høre hva de har å tilby? Eventuelt sikte deg inn på en storkamp som "alle" synes er spennende (vi er Unitedfans hjemme hos oss, men det er mange andre spennende oppgjør i Premier League som vi gjerne kunne ha sett!). Sønnen min var nettopp i Manchester og så kamp på Old Trafford- det kostet omtrent 6000, organisert av supporterklubben, alt inkludert. Og helt topp, han var superfornøyd. Så hvis du finner en slik pakkeløsning kan det være både morsomt og enkelt, du slipper å orge så mye selv. Ellers tror jeg Ving (? eller en annen pakkereiseoperatør) selger fotballpakker til diverse destinasjoner- også Spania, tror jeg. Real Madrids stadion, Santiago Bernabeu, er minst like sinnssyk som den i Dortmund, og du har bedre temperatur De italienske topplagene har vel også generelt _mye_ stemning, selv om det ikke er like spinnvilt som i Tyrkia. Drømmen min (og helt sikkert din kjærestes) er å se på et storoppgjør i CL-sluttspillet, men det tror jeg er både vanskelig og dyrt... Så se om du finner noen pakketilbud, via supporterklubber eller reisebyråer. Google "fotballreiser", og du er i gang!
FantasDick Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2012 Tyrkia/Hellas ville ikke jeg gitt.. Men hvilket lag liker han mest? Er kanskje mer gøy å gi en tur til England/Spania enn i Norge? Hvorfor ikke Tyrkia/Hellas? For skummelt? Ja, tenkte det er litt mer spennende å gi en tur til utlandet. Jeg tror ikke han har noen favorittlag i utlandet, etter det jeg har skjønt tenner han mer på stemningen (ref: Tyrika), og jeg som ikke kan en dritt om fotball (jeg lover, jeg er helt talentløs) føler jeg bare famler i blinde her.. Google "fotballreiser", og du er i gang! Googler som bare det, men jeg føler det ikke hjelper så mye når alt jeg leser er gresk. Jeg kan ingenting, seriøst. Tror ikke han er fan av noen av de større engelske lagene, men jeg tror han hadde syntes stor-kamper hadde vært interessant likevel. Han ser gjerne på alle mulige kamper som sendes på TV/stream/tekstoppdatering om han har sjansen, så han liker det meste. Om stemningen er mer fyrrig i f.eks Italia kan kanskje det være noe for han?
Mafalda Skrevet 12. desember 2012 #5 Skrevet 12. desember 2012 http://www.thomascooksport.com/Football/La-Liga/Real-Madrid=norway Her er opphold og kampbilletter, og så kan du bestille flyreisen gjennom Ving for å få det mer oversiktlig Både Real og Barca har som regel fullt hus og topp stemning på hjemmekamper, så en tur til Spania står ikke tilbake for Hellas/Tyrkia, egentlig. La Liga går jo for å være den beste fotball-ligaen i verden, så det er uansett spennende å se- og du får de store stjernene. Har vært begge steder, og Camp Nou (Barca) er også fantastisk, men jeg holder allikevel en bitteliten knapp på Santiago Bernabeu som en helt ufattelig fin arena. Arena i fire etasjer, det æ'kke akkurat Tippeligaen... http://www.ior.no/engelsk-and-spansk-fotball/ Her kan du også kjøpe hele tur-pakker. Det er disse som arrangerer turene for Manchester United-supporterne, og det vet vi som sagt er bra saker! Sjekk ut London-kampene også hvis han ikke har noen favorittlag, der pleier det å være action. Generelt er det spennende med lag som ligger i toppen av tabellen, det er der det aller mest spennende skjer- i tillegg til favorittlaget, da. Uansett hva du lander på- om det så bare blir en tur til Lerkendal for å se på Rosenborg- er jeg helt sikker på at han setter pris på tanken og innsatsen! En gave som varmer en fotballelskers hjerte!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #6 Skrevet 12. desember 2012 Både Real og Barca har som regel fullt hus og topp stemning på hjemmekamper, så en tur til Spania står ikke tilbake for Hellas/Tyrkia, egentlig. La Liga går jo for å være den beste fotball-ligaen i verden, så det er uansett spennende å se- og du får de store stjernene. Har vært begge steder, og Camp Nou (Barca) er også fantastisk, men jeg holder allikevel en bitteliten knapp på Santiago Bernabeu som en helt ufattelig fin arena. Arena i fire etasjer, det æ'kke akkurat Tippeligaen... La Liga er kanskje verdens beste liga, men stemningen er ikke i nærheten av hvordan det er i Tyrkia og Hellas. Dette blir som å sammenligne stemningen på Trubadur Roar på Krakken Pub med Skrillex på Wembley. Noen liker selvfølgelig det rolige alternativet best, men du virker jo helt nedsnødd når du hevder at det ikke står tilbake for Tyrkia og Hellas. Dette er i alle fall ikke noe du har spesielt god greie på. Anonym poster: b6bd6bdb79886cf266500150c2d4eb2a
Mafalda Skrevet 12. desember 2012 #7 Skrevet 12. desember 2012 La Liga er kanskje verdens beste liga, men stemningen er ikke i nærheten av hvordan det er i Tyrkia og Hellas. Dette blir som å sammenligne stemningen på Trubadur Roar på Krakken Pub med Skrillex på Wembley. Noen liker selvfølgelig det rolige alternativet best, men du virker jo helt nedsnødd når du hevder at det ikke står tilbake for Tyrkia og Hellas. Dette er i alle fall ikke noe du har spesielt god greie på. Hvis du leser hva spørsmålet er, så står det mellom fotballtur til Trondheim, eller England, eller et sted i Europa. Da kan du ta den vanskelige varianten å ordne alt selv, eller du kan hoppe på en tur arrangert av noen andre. Jeg har ikke klart å finne noen fotball-pakketurer til Hellas eller Tyrkia, og det er vel mest de spesielt interresserte som følger godt med i gresk eller tyrkisk liga. Det hadde vært hyggelig om noen knne hjelpe TS med det. Kanskje du kan, siden du har sånn peiling og ikke er nedsnødd? Inntil det dukker opp noen greie, enkle alternativer til en som sier hun ikke har god greie på fotball, så våger jeg fremdeles påstanden om at en tur til La Liga-land eller et London/Manchester-derby er ganske mye mer spennende enn alternativene- som realistisk sett er nærmere tippeligaland enn Galatasaray i CL.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #8 Skrevet 12. desember 2012 Nå var det din sammenligning av stemningen i Tyrkia/Hellas og La Liga jeg kommenterte. Det skulle vel komme tydelig frem. Må jo uansett si at jeg ikke forstår hvorfor man skal ekskludere alternativer fordi man ikke finner pakketurer dit. Pakketurer er sikkert vel og bra, men det er både dyrt og lite fleksibelt. Ja, så reduserer det jo alternativene til England og Spania. Vel og bra det, men når TS sier at den ultimate fotballturen går til Hellas eller Tyrkia, så er jo det en indikasjon på at han ønsker noe litt utenfor en mainstream fotballopplevelse på Old Trafford eller Anfield. Om man ønsker en tur som byr på en spesiell atmosfære uten at det blir veldig skummelt, så er jo Tyskland et godt alternativ. Går mange ruter dit fra de fleste norske flyplasser, og de er helt i toppsjiktet hva stemning angår. Nevnte Dortmund er jo et fryktelig bra alternativ, det samme er hjemmekamper med for eksempel Schalke 04. Dette er dog to steder litt utenfor allfarvei. Skulle jeg gi et tips som garantert blir en innertier, så gå for en tur til Hamburg. Der kan man oppleve hjemmekamp med St. Pauli i 2. Bundesliga. Det er en helt spesiell opplevelse. Om hovedlaget Hamburg spiller hjemmekamp omtrent i samme tidsrom, kan man jo få to flotte kampopplevelser i samme tur, i tillegg til at man kan være kjærester i überflotte Hamburg når det ikke er kamp på programmet. Anonym poster: b6bd6bdb79886cf266500150c2d4eb2a
FantasDick Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2012 Ah, tusen takk AB! Det ser ut til at du virkelig har forstått meg. Bundesliga i Hamburg høres perfekt ut, om du tror typen kan bli fornøyd med kampen(e). Jeg har vært i Hamburg, elsker byen og vil gjerne tilbake, så det høres jo helt supert ut! Nå vet ikke jeg hvordan det laget St.Pauli er, hvor kampen spilles osv, men bydelen St.Pauli kan i alle fall by på litt spenning, synes jeg, så det kan jo kanskje være passende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå