Gå til innhold

Vil kjøpe PC skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å kjøpe en stor skjerm og tenker på disse:

http://www.prisguide.no/produkt/samsung-syncmaster-md40b-162532/detaljer

http://www.prisguide.no/produkt/samsung-syncmaster-400ex-144974/detaljer

Hva syns dere? Ser at den ene har innbygde høytalere, så det er jo bra. Hva betyr "med PC - nei"? Mener de at PCen ikke følger med eller støtter den ikke tilkobling til en PC?

Har dere andre skermer/monitorer å anbefale?

Anonym poster: 0edeffb746e6f092f9c9285c3a25e70f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Begge skjermen har "D-Sub/VGA, DVI-D, HDMI / D-Sub/VGA, DVI-D, HDMI, " så du skal ikke ha noe problemer med å koble de til pcen.

Innebygde høytalere når det kommer til pc-skjermer har jeg ikke hatt noe bra efaring med. Liker heller å kjøpe noen egne høytelere utennom.

40" skjerm, jeg antar du har tenkt å bruke de til å se filmer og slikt, for å surfe og slikt så synes jeg en 40" er overkill.

Ville heller aldri ha brukt så mange tusen på pcskjerm. Men det er jo en subjektiv mening.

Endret av -Leon-
Skrevet

Begge skjermen har "D-Sub/VGA, DVI-D, HDMI / D-Sub/VGA, DVI-D, HDMI, " så du skal ikke ha noe problemer med å koble de til pcen.

Innebygde høytalere når det kommer til pc-skjermer har jeg ikke hatt noe bra efaring med. Liker heller å kjøpe noen egne høytelere utennom.

40" skjerm, jeg antar du har tenkt å bruke de til å se filmer og slikt, for å surfe og slikt så synes jeg en 40" er overkill.

Ville heller aldri ha brukt så mange tusen på pcskjerm. Men det er jo en subjektiv mening.

En pcmonitor har ingen lisens! Jeg lurer faktisk på det samme, siden det ikke ser ut til at forbrukerrådet vil beskytte oss fra de klamme fingrene til nrk.

TS:

De to skjermene du lister opp har begge sk. VA paneler, MXen har noe som heter "S-PVA", som etter det jeg forstår gir bedre bilde enn bare VA. Men en skjerm med IPS panel vil nok gi enda bedre bilde igjen, spesielt gjelder det fargegjengivelsen om man titter på skjermen litt ute fra siden. Om man skal stole på prisjakt ligger den billigste 42 tommeren med IPS panel på kr 4947,- akkurat nå. Fant et review av skjermen her. Mer teknisk info om LCD paneler her.

Sjekket litt ut om den tven moren min ble påprakket for et par år siden, viser seg at den også har et IPS panel, og det skjønner jeg godt. Bildet på den er ganske bra, spesielt om man mater den med godt HD materiale (naturprogrammer fra BBC f.eks).

Skrevet

En pcmonitor har ingen lisens! Jeg lurer faktisk på det samme, siden det ikke ser ut til at forbrukerrådet vil beskytte oss fra de klamme fingrene til nrk.

Ja, jeg er klar over det. Men du kan få en billigere tv og plombere den for under prisen av de skjermene koster. Skal faktis plombere tven min idag :P 500kr skulle de ha.

Skrevet

Ja, jeg er klar over det. Men du kan få en billigere tv og plombere den for under prisen av de skjermene koster. Skal faktis plombere tven min idag :P 500kr skulle de ha.

Mener du da at man kan kjøpe en like god tv til under 5000 kr?

Skriv da none linker til meg. Er takknemlig for all type hjelp.

Anonym poster: 0edeffb746e6f092f9c9285c3a25e70f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...