Miss moneypenny Skrevet 12. desember 2012 #1 Del Skrevet 12. desember 2012 Jeg er en veldig lite kreativ mamma, til et barn på 2,5 år. Barnet er veldig kreativt, har fått høre i barnehagen at hun har kosa seg masse med aktivitetene på juleverkstedene og laget masse ting. Besteforeldrene ønsker seg hjemmelagde gaver fra henne, så nå lurer jeg på hva hun kan lage her hjemme. Ideer mottas med stor takk! Nevn gjerne også hva man trenger for å lage forskjellige ting, da denne mammaen er helt blank Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #2 Del Skrevet 12. desember 2012 Vært morsomt hvis jenta malte på to t-skjorter, slik at de kan bruke gavene i tillegg:) Da kan du kjøpe enkle hvite t-skjorte på h&m, og maling for klær på Panduro eller annen hobbybutikk Jeg så et skikkelig stilig bilde hjemme hos noen, der det var kjøpt inn fingermaling i 4 forskjellige nyanser fra kremhvit - mørk beige, og ungen hadde gått bananas på et stort lerett. Det var kjempestilig! Lerett får man kjøpt billig på søstrene grene, kanskje fingermaling også. Ellers; panduro. Du kan også kjøpe batteridrevne trådløse spotter fra ikea med kliper, som du kan sette fast på toppen av bildet. Da blir bildet opplyst i tillegg. Anonym poster: 07c48ffd499e0e1cba7cf7ec5bd4a2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 12. desember 2012 Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 12. desember 2012 #4 Del Skrevet 12. desember 2012 Hva med å male kjeleunderlag? Du kjøper hvite fliser, keramikkmaling og lakk tror jeg. Vet at siljemilf.blogg.no hadde en oppskrift på dette i november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 12. desember 2012 Tusen takk for enda en god idé!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 12. desember 2012 #6 Del Skrevet 12. desember 2012 Kan hun perle så kan du stryke de og sette på magnetteip på baksiden, brukes som magnet på kjøleskapet. (magnetteip får du blant annet på clas ohlson) La henne male/ tegne på et lite ark (eller klipp ut en del av et stort), skriv besteforeldrenes navn, adresse og telefon nr på baksiden, laminer og sett på strikk. Kan brukes som navnlapper til kofferten. Dere kan tove sitterunnderlag sammen, barnet skal da stå/trampe ullen. Har gjort det i barnehagen for noen år siden, men husker ikke helt metoden.. (google litt hvis du ikke har tovet før..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 12. desember 2012 #7 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) I år har 2 åringen min tegnet på hvite kopper med porselenstusjer. Ble veldig fine besteforeldre gaver,og en gave som garantert blir brukt. I fjor malte hun på lerret. De tusjene kan brukes på feks t-lysstaker og. Man kan kjøpe enkle hvite bokser og la barnet lime på perler. Endret 12. desember 2012 av HopsiDeisi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 13. desember 2012 Gode forslag, tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FarrisLime Skrevet 13. desember 2012 #9 Del Skrevet 13. desember 2012 Lage trolldeig! La ungen få forme dem litt som hun selv vil, lag noen snømenn, pinnsvin, bruk pepperkake former eller modelleire former, eller lag hånd avtrykk eller fotavtrykk i dem jeg lagde sånn håndavtrykk når jeg selv var 2-3 år, og den har fortsatt plass på veggen hos pappa, og den er veldig stas for barnebarna å se på/ måle str på hendene og morsomt for dem å se hvor små hender jeg / de selv hadde når vi har mindre. Lett å finne oppskrift og fremgangsmåte, bare søk på trolldeig på Google. Ellers så er det morsomt for barn å lage dorull-nisser, eller lage engler av dem og henge en tråd på ryggen av dem til juletrepynt og lignende? Her har det vært stor stas med sånne små tre-esker man får billig på europris, male dem og lime på perler, pynteting osv. Supre gaver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 13. desember 2012 Trolldeig var en kjempegod ide, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bambam Skrevet 13. desember 2012 #11 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Lime perler på en ramme og sett inn ett pent bilde av barnet Det var i allefall en slager hos "mimmi og moffa" Få tak i ett tykt og ikkegiftig lim som du legger ett tykt lag av på rammen. Så heller du bare perlene i en skål og lar barnet få styre selv. Endret 13. desember 2012 av bambam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 14. desember 2012 Det hørtes kjempefint ut bambam, tusen takk til deg og nå har jeg snart nok ideer til både i år og neste år supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå