AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Har lenge tenkt på å begynne å trene, men finner ikke noen motivasjon til å begynne med det. Jeg vet jeg bør, jeg gjorde det før når jeg drev med idrett, men det er noen år siden nå. Kondisen min er elendig og jeg har kun de musklene jeg trenger for å holde meg oppreist. Kommer sikkert ikke til å klare å løfte noe særlig heller, litt redd for å drite meg ut ved å bruke feil teknikk eller ikke klare å løfte så mye så mange ganger. Sliter med å finne motivasjonen, selv om jeg håper det også kommer til å hjelpe på selvtilitten. Noen tips? Anonym poster: 988aaa5345cb56e433138dad32964072
Xaphan Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Hva er grunnen til at du vil trene da? Vil du ned i vekt, bygge muskler, generelt bli sunnere eller har du tenkt å begynne å drive med idrett igjen og vil bli i form til det? En grunn må du jo ha til å ha lyst til å trene, og det er vel der du finner motivasjonen din. Dessuten er det jo dritdigg å være sliten og støl etter en treninsøkt
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Vil gå litt opp i vekt, få litt mer muskler og litt bedre kondis Anonym poster: 988aaa5345cb56e433138dad32964072
Xaphan Skrevet 12. desember 2012 #4 Skrevet 12. desember 2012 Det vanskeligste er jo å komme i gang. Du må rett og slett bare hoppe i det og sette i gang, uten å ha for høye forventninger til deg selv i starten hvis du er i veldig dårlig form. Personlig funket nivå 1 på veldig godt for meg bare for å komme i gang og bli i form nok til å kunne trene "på egen hånd". Å sette seg mål er en grei ting å gjøre, fordi det er veldig motiverende å se at du gjør framgang. Jeg jobber også med å forbedre kondisen min, så jeg tar tiden på meg selv mens jeg jogger og prøver å gjøre det bedre for hver gang. Nå klarer jeg å jogge ti minutter sammenhengende, og selv om det ikke er så bra i seg selv så er det veldig motiverende for meg å vite dette da det er en stoor forbedring fra utgangspunktet mitt! Noe annet som kan hjelpe er å finne en kjendis som du ønsker å se ut som (men her er det viktig å være realistisk, finn en med samme høyde og kroppsform ellers blir sammenligningen feil). Finn kanskje et bilde av dem som du kan se etter eller finn målene deres på internett og mål etter dem. Styrketrening og muskelbygging har jeg ikke peiling på, så der kan jeg desverre ikke hjelpe deg.
loppekasse Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Du har jo motivasjon, virker som du heller er litt redd for å drite deg ut? Det kommer du uansett ikke til å gjøre. Alle har begynt en plass. Søk på videoer på youtube for å sjekke ut teknikker og bruk den tiden du trenger på å få denne til å sitte skikkelig! Bra teknikk gjør det lettere å etterhvert øke vektene på treningen. Hvis du har tenkt å melde deg inn på treningssenter kan jeg jo fortelle deg at mellom 09 til 13 og 20 til 23 pleier det å være lite folk. Det kan kanskje være litt greit å slippe følelsen av at alle ser på deg de første gangene (selvom de ikke gjør det. Det er ingen som bryr seg, alle er opptatt med seg selv og sitt). Det er vanlig å få treningsveiledning, så der kan du få en kjapp gjennomgang og hjelp til å lage et program du kan følge. Det vil jo gjøre det lettere å komme seg på trening, kjøre gjennom programmet og bli ferdig Du kommer garantert til å ha gode resultater til sommeren om du begynner nå Heier på deg!
Gud Skrevet 14. desember 2012 #6 Skrevet 14. desember 2012 Mitt beste tips er å finne noen å trene sammen med. Det gjør det mye lettere å komme seg på trening (for man kan jo ikke svikte treningskameraten), du føler deg mindre utilpass når du trener (kanskje du er i dårlig form, men du har i det minste venner) og du kan få hjelp til å passe på teknikken og til å presse deg litt ekstra. Min motivasjon er forøvrig: Jeg skal være han som kommer opp av vannet i en dressmann-reklame. Bare vent, en dag dukker jeg opp på skjermen!
Gjest *Maja* Skrevet 14. desember 2012 #7 Skrevet 14. desember 2012 Du, INGEN ser på deg på treningssenteret! Alle er opptatt av seg selv og treningen sin. Om du er usikker på bruk av apparater etc så hjelper de på senteret deg med å vise deg det. De vil jo selvsagt at du skal få nytte av treningen og ikke skade deg selv. Kom deg på treningssenteret og kos deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå