AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Jeg befinner meg midt i et lite dilemma. Jeg tror min ex-stemor er i trøbbel. Jeg har vanligvis ikke kontakt med henne, men møtte på henne i en dåp, der jeg fikk en dårlig feeling. Pratet med henne, spurte hvordan det gikk. Hun sa det gikk bra, men jeg kunne se på henne at hun ikke hadde det så bra. Senere på kvelden traff jeg på henne ute der hun gikk rundt med ei flaske sprit som hun drakk av. Hun har alltid drukket alkohol, men aldri på den måten. Aldri i sånne situasjoner, og helt alene liksom. Bruddet mellom faren min og henne var et ganske stygt brudd, og de er ikke på talefot lenger... Men denne damen var en del av livet mitt i 5 år, og jeg ble jo glad i henne. Så om hun har alkohol eller andre problemer ønsker jeg jo å gjøre noe... Føler det er et lite svik mot faren min dersom jeg går bak ryggen hans og møter henne eller snakker med henne. Har ikke fortalt faren min om dette heller, da jeg vet at han ikke kommer til å bry seg eller gjøre noe uansett. So what to do? Hun har ikke så mye familie som kan ta seg av henne heller, dersom hun er i trøbbel.. Anonym poster: cf592c64ce98f23cb029f91091276ac0
Testosteron Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Føler det er et lite svik mot faren min dersom jeg går bak ryggen hans og møter henne eller snakker med henne. Har ikke fortalt faren min om dette heller, da jeg vet at han ikke kommer til å bry seg eller gjøre noe uansett. Hvorfor føler du det blir et svik imot ham? Selv om det er slutt mellom han og henne, så betyr jo ikke det at ikke du kan bry deg om henne lenger. Akkurat som ikke du kan bestemme hvorvidt han skal være sammen med henne eller ikke, kan ikke han bestemme hvilket forhold du skal ha til henne.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #4 Skrevet 12. desember 2012 Trenger din far å vite om dette? Hvorfor føler du det blir et svik imot ham? Selv om det er slutt mellom han og henne, så betyr jo ikke det at ikke du kan bry deg om henne lenger. Akkurat som ikke du kan bestemme hvorvidt han skal være sammen med henne eller ikke, kan ikke han bestemme hvilket forhold du skal ha til henne. Jeg vet ikke, jeg... det er jo logisk det som du sier. Jeg syns bare at siden bruddet var såpass stygt og siden de to er ganske bitre på hverandre, er det rart å skulle oppsøke henne igjen for å f.eks. besøke henne! Kanskje det er bare rare tanker jeg har... Anonym poster: cf592c64ce98f23cb029f91091276ac0
Cordelia Skrevet 12. desember 2012 #5 Skrevet 12. desember 2012 (endret) Ta en prat liten med henne du. Synes du har godt grunnlag for det. Det er lov og være bekymret, og å sjekke ut. Endret 12. desember 2012 av Cordelia 1
Slither Skrevet 12. desember 2012 #6 Skrevet 12. desember 2012 (endret) Det er jo naturlig at du blir litt forvirra, men det er snakk om en dame som var en del av livet ditt en betydelig stund? Jeg mener helt ærlig at din far ikke trenger å vite om det. Han tok henne velvillilg med hjem til dere/deg slik at dere kunne knytte et bånd. Han bør jo strengt talt ikke bli sint om dere opprettholder det når han er ferdig med henne heller.. Endret 12. desember 2012 av Slither
Petalouda Skrevet 12. desember 2012 #7 Skrevet 12. desember 2012 Enig med Cordelia. Omsorg er aldri feil.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #8 Skrevet 12. desember 2012 Jeg er oppdratt til at når det er sykdom eller folk trenger hjelp på annet vis så setter en uenigheter og vondt blod til side. Det ville ikke falt meg inn at å prøve å hjelpe i en situasjon som denne skulle være et svik mot faren min. Tvert imot ville jeg nok ha involvert ham også, og han ville blitt forbanna om jeg holdt noe potensielt alvorlig skjult. Vi tar vare på "folka våre", selv om de formelt sett ikke er del av familien lengre. Anonym poster: a8168ca96247780dd11103fe77ad65a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå