Gå til innhold

Hva skal en gi til en dame på 38år? Ønsker svar fra dere damer

Anbefalte innlegg

Gjest Julegavemannen
Skrevet

Jeg prøver meg igjen håper å få en del gode svar fra dere damer her inne. Saken er at for nøyaktig et år siden så ble jeg kjent med verdens snilleste og omteksom dame. Rett og slett så tilfedlig som det kan få blitt. Etter det så har vi hatt daglig kontakt med hverandre. VI har også truffet hverandre del ganger gjennom dette året. Kort sagt hun er blitt en del av livet mitt. For noen uker siden begynte jeg å skjønne at det er tydligvis noe mer i luften enn bare et godt vennskap. Sjansen for at det kan bli noe mer i 2013 er til stede. Når det kan bli vet ikke jeg, men det kommer nok etter hvert. Kort sagt hun er verdens beste menneske som jeg blitt så glad i og betyr svært mye for meg.

Som vi alle vet så begynner vi å nærme oss jul med stormskritt og jeg har ikke kjøpt noen julegave til henne enda. Tenkte jeg skulle gjøre det nå denne uka pga jeg skal besøke henne. Vi er opptatt med hvert vårt i jule og nyttårsferingen så vi får ikke vært sammen da.

Og da kommer mitt spørsmål.Hva i alle dager skal jeg kjøpe til denne dama på 38 år. Jeg er rett og slett i tivl. Derfor må jeg spørre dere damer her inne om gode råd/tips. For jeg vil kjøpe noe til henne som et bevis på at jeg setter pris på det gode og nære vennskapet vi har fått i gjennom det siste året. Kort fortalt så er hun 38år, har barn og jeg har et budsjett på 1000kr.

Dersom dere damer/jenter kan hjelpe meg med dette så ville jeg blit verden lykkligste mann og jeg kunne gå inn i jule- og nyttårsferingen med et stort smil i munnen og håpe på at det kan skje noe enda mer hyggligere ting til neste år (eller når det måtte bli).

Tusen takk til alle gode forslag og ideer som kommer inn.

Med vennlig hilsen

Julegavemannen som trenger hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig an på hva slags interesser denne damen har vil jeg si. De mest vellykka er gave som viser at du har vært oppmerksom på henne og lært henne å kjenne :) Har hun noen hobbyer eller interesser hun brenner for?

Parfyme og smykker nevnes ofte som sikkerstikk, men kan bli helt feil om du ikke har lagt merke til at hun ikke bruker smykker og er allergisk mot parfyme liksom.

Skrevet

Hei, så utrolig koselig innlegg. Jeg er 38 år og har barn og hadde blitt superglad for smykker, parfyme ( veldig svak for D&G nr3 ) Det er kanskje vanskelig med smykker siden det føles litt mer intimt og nært men armbånd fra arts/craft eller snow of sweden er kjempefine litt mer anonyme ting som faller ismak hos stort sett alle damer uansett smak ( mener nå jeg ) eller ett fint skjerf ( stjerneskjerf) en god bok ( om hun liker å lese ) gavekort på ulike ting ....trenger du fler forslag si ifra ... !! Skal jeg helt klart hoste opp mer :-)

Lykke til

Klem

Skrevet

Bestill time på massasje og gi gavekort på det.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ofte er det et godt utgangspunkt å gå ut ifra det som du tenker er typisk henne. Det du falt for i utgangspunktet, det som er den første tanken som kommer til deg når du tenker på henne.

• Liker 1
Gjest Julegavemannen
Skrevet

TS her:

Takker for gode svar. Jeg tar i mot flere gode ideer.

Også kom jeg på en ting til jeg vil spørre om: Må jeg kjøpe noe til barna også?

Jeg følger med på tråden utover dagen i dag og morgen.

Skrevet

Jeg syns du skal kjøpe en liten ting til barna dersom dere kjenner hverandre og det føles naturlig. Men det er viktig at det ikke bærer preg av plikt! Dersom det ligger "noe mer" i luften er barna hennes en del av pakka, og det betyr mye for henne dersom du viser at du bryr deg om dem.

Det finnes et ordtak som sier Tar du barnet ved hånden, tar du moren ved hjertet. ;)

Til mor selv er det viktigste, som flere allerede har skrevet, at det ligger tydelig omtanke bak. Det spiller ingen rolle om hun får en diamantring eller en vannkoker (for å sette det på spissen) så lenge gaven viser at du har lagt merke til henne og kjenner henne. Vi damer er rare sånn :fnise:

Så vri hodet ditt og se om du kommer på noe hun har nevnt noen gang som hun trenger eller ønsker seg!

Skrevet

Ville gitt en oppmerksomhet til barna også, dersom de har møtt deg eller vet om deg!

Til damen ville jeg valg noe som hun kanskje ikke unner seg selv som (travel?) småbarnsmor. Gavekort på spa? Massasje? Kanskje en opplevelse dere kan dra på sammen for å bli bedre kjent og se om romantikken blomstrer?

Skrevet (endret)

Om hun føler akkurat det samme som deg, at dette er noe fint og hun vil det skal bli noe mer, så kan du nok trygt gi et smykke eller noen kule øredobber. :jepp:

Se an hvilken stil hun har. Bytter hun generellt mye på smykker og varierer mellom røffe, enkle og sånt er det stor sett fritt fram til å gi henne noe nytt :)

Men har hun et lite enkelt ett oppi halsen som hun alltid går med? Er det sistnevnte ville jeg vert mer skeptisk, da betyr nok det smykket noe for henne, og da ville jeg heller ventet med å gi henne et nytt til dere virkelig er et par ;)

Ellers hadde jeg selv blitt glad for noe som viser at du kjenner akkurat meg, og har lagt merke til noe spesiellt ved meg ;)

Kan vere at du har lagt merke til at jeg er veldig glad i en spesiell type film, eller musikk og gir meg biletter til kino/konsert, eller rett og slett at du har sett at jeg liker å jogge/trene og gir meg gavekort på en sportsbutikk. Noe som gjenspeiler meg og det jeg liker å gjøre ;)

Til barna spørs på alder!

Er de små, kan en pakke med julegodteri vere midt i blinken, men pass deg om det er tenåringer, de kan lett få feil vibber av hva som helst ;) (Jeg var ikke veldig glad når pappa fikk dame når jeg var 14 år......og ihvertfall ikke når hun flyttet inn! likte henne rett og slett ikke, og sånn er det nok for mange i den alderen... Så ikke push noe på barna, la de komme til deg ;) )

Forresten, om hun er en dame som ikke liker å skifte dekk og sånt selv, kan du jo også lage gavekort på at når våren kommer skal du skifte dekk til henne, og evt andre vedlikehold av bil (om hun har bil da) Så fremstår du som at du har sett at hun ikke gjør det selv, og du viser henne at du bryr deg og gjerne vil gjøre dette for henne ;) Gjerne dette sammen med et fint smykke, da hadde ihvertfall jeg blitt sjarmert ;)

Endret av Cherrytomat
Gjest dame 40 år.
Skrevet

En gavepakke med parfyme, eller sminke eller badesåpe/badegel til hvert av barna.Se på cubus , de har mye å velge mellom til 100,- pakka.

Hva med en fin toalettveske hvis dama liker å reise på tur? Som regel har vi bare gamle utbrukte vesker som er kjipe å pakke.

Hva med strikkelue/strikkesjerf? Fine skinnhansker? Ikke minst den flotte ulltrøya til Kari Trå som er å få tak i sportsforretningen nå!! Den er superlekker hvis man liker å gå tur i skog og mark!! En fin veske/ bag elsker jeg også å få. (veskedilla jeg da). Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde blitt glad for lekre skinnhansker (tynne), tykt eller tynt skjerf (tynt eller tykt), klassiske øredobber.

Skrevet

ikke legg lista for høy, du må kunne toppe den til neste år....

Liker du henne kjempe godt; smykker gir inntrykk. Gavekort på parfyme, for la henne velge selv, eller se hva hun har i skapet. Kjøp gjerne krem til parfymen eller dusjsåpen som hører til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...