Gå til innhold

Hvordan får jeg ta opp igjen eksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har eksamen i et fag som jeg virkelig ikke er forberedet til i morgen. Har sett på tidligere oppgaver og vet at dersom jeg stiller opp blir det stryk. Hvordan gjør jeg dette korrekt, slik at jeg får mulighet til å ta opp igjen eksamen senere, om et år? Må jeg møte opp? Kan la være å møte opp, men alikevel få ta den neste år? Kan jeg levere blank?

Takk for svar:-)

Anonym poster: 6137cd6fe170bdf090af914e7e161be6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det nok for sent, men jeg håper at du møtte opp og enten gjorde et forsøk eller leverte blankt. Avhengig av skoletype vil du enten da kunne melde deg opp til kont eller i det minste melde deg opp til vanlig eksamen til våren :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Kommer an på hvor du tar utdanning. På UiO kan man generelt sett ikke ta opp igjen faget før neste gang det gies, altså normalt må du vente et år. På andre universiteter kan du ta det opp til våren kun dersom du stryker (konteeksamen).

Skrevet

Noen som har peiling på hvordan dette fungerer på UiA?

Anonym poster: ca612ea4c26aee1b060e4ea775e9c9bf

Skrevet

Jeg synes det er skremmende at så mange ikke setter seg inn i eksamensregelverket ved de institusjonene de studerer ved. For å svare deg over, det finner du helt sikkert på hjemmesiden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...