Gå til innhold

Skolebarn i Sverige får ikke lov til å kle seg ut som pepperkakemenn, fordi det er rasistisk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolebarn i Sverige har fått forbud mot å kle seg ut som pepperkaker i en Lucia-feiring fordi lærerne frykter kostymene kan være rasistiske.

Ungdommer fra en barneskole i Laxå fortalt sine foreldre at de hadde blitt beordret til ikke å bære slike drakter på St Lucia feiringen torsdag.

Tradisjonelt kler barn seg som St Lucia, eller dverger, stjerner eller pepperkakmenn for Lucia-paraden.

article-2245849-0037ACAE00000258-256_468x329.jpg

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2245849/Children-banned-dressing-gingerbread-men.html#ixzz2EmQAIy9i

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk må slutte å være så jævla redde for alt.

• Liker 8
Gjest Darthoven
Skrevet

Visste ikke at muslimer var laget av pepperkake?

• Liker 14
Skrevet

Visste ikke at muslimer var laget av pepperkake?

:skratte:

Skulle likt å sett noen svenske skriverier om dette? Søkte på pepparkakor, men finner bare gladsaker.

Gjest Darthoven
Skrevet

:skratte:

Skulle likt å sett noen svenske skriverier om dette? Søkte på pepparkakor, men finner bare gladsaker.

De har jo litt samme farge, så mulig muslimer har fargestoff i huden fremfor pigmentering? Jeg synes heller ikke vi skal diskriminere ovenfor fargestoffer! Vi må heller bli flinkere til å integrere de forskjellige fargestoffene i huden vår!

• Liker 2
Skrevet

Sukk. Kanskje hjernebølger burde bli et krav for å jobbe i svensk skole. Jeg burde ikke la meg overraske, men jeg gjør det likevel....

• Liker 4
Skrevet

Det heile baserer seg tydelegvis på ein misforståelse. Men å sjekke ei god sak kan øydelegge den, og det ville jo vere synd... http://www.expressen...epparkaksgubbe/

Ja det lønner seg å sette seg inn i hva man uttaler seg om. Første runde i cover-up historien var at det hele skyldtes alergi-bekymring (skulle tro at langt flere barn er allergisk mot lussekatter enn pepperkakekjeks). Dette kom plutselig fra rektor da flere av foreldrene hadde først klagd og media begynte å ringe. Så begynte kommunestyrerepresentanter å få kalde føtter og da kom enda flere unnskyldninger.

Laxå er beryktet for politisk korrekthet i Sverige. Spesielt i skolevesnet. Man kan jo gjette hvem som har overveldende flertall i kommunestyret og har hatt det i årevis.....

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Laxå er beryktet for politisk korrekthet i Sverige. Spesielt i skolevesnet. Man kan jo gjette hvem som har overveldende flertall i kommunestyret og har hatt det i årevis.....

Kven då?

Skrevet

Ja det lønner seg å sette seg inn i hva man uttaler seg om. Første runde i cover-up historien var at det hele skyldtes alergi-bekymring (skulle tro at langt flere barn er allergisk mot lussekatter enn pepperkakekjeks). Dette kom plutselig fra rektor da flere av foreldrene hadde først klagd og media begynte å ringe. Så begynte kommunestyrerepresentanter å få kalde føtter og da kom enda flere unnskyldninger.

Dette stemmer nok ja ....

• Liker 1
Skrevet

Her lyver enten mora, eller den skolesjefen

Anonym poster: 011cf3c02e0fc24177343e2b52a44301

Skrevet

Her lyver enten mora, eller den skolesjefen

Anonym poster: 011cf3c02e0fc24177343e2b52a44301

Jeg tipper det er skolesjefen.

• Liker 3
Gjest Darthoven
Skrevet

Enkelte (desverre stadig flere) blir så besatt av politisk korrekthet at hjernen smelter. Tror det er det "rasistene" refererer til når de snakker om antihvit osv. At ALT vi hvite gjør som kan tolkes på den ene eller andre mer eller mindre bisarre måten, som rasistisk, skal forbys fordi DE tror at noen finner det støtende.

Husker 17mai-flagg debatten for to år siden, da noen sosialister foreslo at innvandrere kunne veive sitt eget lands flagg i toget. Innvandrerne bare ristet på hodet og sa; "Ehh..nei, det er nordmenns dag. Vær stolte!"

• Liker 4
Skrevet

Pepperkakemenn er jo ikke rasistisk!

Folk som trekker assosiasjoner mellom pepperkakemenn og mørkhudede derimot...

• Liker 11
Skrevet

De kan fremdeles kle seg som dverger og stjerner, så jeg ser ikke helt problemet. Jeg kan ikke helt se humoren i å kle seg ut som brune pepperkakemenn, med mindre man har brune motiver og ønsker å latterliggjøre svake grupper i samfunnet. Om man ser påpepperkakemennene i TS sitt innlegg så ser man tydelig den fremtredende karikaturen av afrikanere fra en tid vi ikke liker å sammenligne oss med.

Anonym poster: 7d9066f4ab9bcd2eac04f39a42fcd1fb

Skrevet

De kan fremdeles kle seg som dverger og stjerner, så jeg ser ikke helt problemet. Jeg kan ikke helt se humoren i å kle seg ut som brune pepperkakemenn, med mindre man har brune motiver og ønsker å latterliggjøre svake grupper i samfunnet. Om man ser påpepperkakemennene i TS sitt innlegg så ser man tydelig den fremtredende karikaturen av afrikanere fra en tid vi ikke liker å sammenligne oss med.

Du glemte ironiflagget.

Anonym poster: 5c58819259a83d65c50dc0f88438d49a

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Synes vi kan slutte å lage hvite kakemenn også. Jaggu det, I am offended!

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ja det har du jammen rett i gitt!! Om jeg ser nøye etter og har på meg lete-etter-mulige-uttrykk-for-rasisme-brillene så kan jeg faktisk se det, heeelt tydelig også - faktisk! :sjokkert:

Jeg må ligge litt etter her - hvorfor har jeg ikke tenkt over denne assosiasjonen før ??

Snakk om å lage storm i et vannglass...

Endret av Flair
  • Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Nå ser jeg bare for meg masse svenske pepperkakebarn som går i tog og synger hottentottsangen.

Edit: Uff. Jeg går å legger meg før jeg blir skikkelig dryg.

Endret av Raindrops
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...