Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Skolebarn i Sverige har fått forbud mot å kle seg ut som pepperkaker i en Lucia-feiring fordi lærerne frykter kostymene kan være rasistiske. Ungdommer fra en barneskole i Laxå fortalt sine foreldre at de hadde blitt beordret til ikke å bære slike drakter på St Lucia feiringen torsdag. Tradisjonelt kler barn seg som St Lucia, eller dverger, stjerner eller pepperkakmenn for Lucia-paraden. Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2245849/Children-banned-dressing-gingerbread-men.html#ixzz2EmQAIy9i
Silfen Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Folk må slutte å være så jævla redde for alt. 8
Gjest Darthoven Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Visste ikke at muslimer var laget av pepperkake? 14
Lutetium 71 Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Visste ikke at muslimer var laget av pepperkake? Skulle likt å sett noen svenske skriverier om dette? Søkte på pepparkakor, men finner bare gladsaker.
Gjest Darthoven Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Skulle likt å sett noen svenske skriverier om dette? Søkte på pepparkakor, men finner bare gladsaker. De har jo litt samme farge, så mulig muslimer har fargestoff i huden fremfor pigmentering? Jeg synes heller ikke vi skal diskriminere ovenfor fargestoffer! Vi må heller bli flinkere til å integrere de forskjellige fargestoffene i huden vår! 2
sebastianen Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 Sukk. Kanskje hjernebølger burde bli et krav for å jobbe i svensk skole. Jeg burde ikke la meg overraske, men jeg gjør det likevel.... 4
Gjest Raindrops Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 (endret) Hahaha, de får visst ikke lov til å spise pepparkaksgubbar engang http://www.friatider...uds-i-laxaskola Edit: Ordnet seg visst! http://www.expressen.se/nyheter/gladjen-mio-far-vara-pepparkaksgubbe/ Endret 11. desember 2012 av Raindrops 4
Gjest navnelapp Skrevet 11. desember 2012 #8 Skrevet 11. desember 2012 Det heile baserer seg tydelegvis på ein misforståelse. Men å sjekke ei god sak kan øydelegge den, og det ville jo vere synd... http://www.expressen.se/nyheter/gladjen-mio-far-vara-pepparkaksgubbe/ 1
Guybrush Skrevet 11. desember 2012 #9 Skrevet 11. desember 2012 Det heile baserer seg tydelegvis på ein misforståelse. Men å sjekke ei god sak kan øydelegge den, og det ville jo vere synd... http://www.expressen...epparkaksgubbe/ Ja det lønner seg å sette seg inn i hva man uttaler seg om. Første runde i cover-up historien var at det hele skyldtes alergi-bekymring (skulle tro at langt flere barn er allergisk mot lussekatter enn pepperkakekjeks). Dette kom plutselig fra rektor da flere av foreldrene hadde først klagd og media begynte å ringe. Så begynte kommunestyrerepresentanter å få kalde føtter og da kom enda flere unnskyldninger. Laxå er beryktet for politisk korrekthet i Sverige. Spesielt i skolevesnet. Man kan jo gjette hvem som har overveldende flertall i kommunestyret og har hatt det i årevis..... 1
Gjest navnelapp Skrevet 11. desember 2012 #10 Skrevet 11. desember 2012 Laxå er beryktet for politisk korrekthet i Sverige. Spesielt i skolevesnet. Man kan jo gjette hvem som har overveldende flertall i kommunestyret og har hatt det i årevis..... Kven då?
sebastianen Skrevet 11. desember 2012 #11 Skrevet 11. desember 2012 Ja det lønner seg å sette seg inn i hva man uttaler seg om. Første runde i cover-up historien var at det hele skyldtes alergi-bekymring (skulle tro at langt flere barn er allergisk mot lussekatter enn pepperkakekjeks). Dette kom plutselig fra rektor da flere av foreldrene hadde først klagd og media begynte å ringe. Så begynte kommunestyrerepresentanter å få kalde føtter og da kom enda flere unnskyldninger. Laxå er beryktet for politisk korrekthet i Sverige. Spesielt i skolevesnet. Man kan jo gjette hvem som har overveldende flertall i kommunestyret og har hatt det i årevis..... Dette stemmer nok ja .... 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #12 Skrevet 11. desember 2012 Her lyver enten mora, eller den skolesjefen Anonym poster: 011cf3c02e0fc24177343e2b52a44301
sebastianen Skrevet 11. desember 2012 #13 Skrevet 11. desember 2012 Her lyver enten mora, eller den skolesjefen Anonym poster: 011cf3c02e0fc24177343e2b52a44301 Jeg tipper det er skolesjefen. 3
Gjest Darthoven Skrevet 11. desember 2012 #14 Skrevet 11. desember 2012 Enkelte (desverre stadig flere) blir så besatt av politisk korrekthet at hjernen smelter. Tror det er det "rasistene" refererer til når de snakker om antihvit osv. At ALT vi hvite gjør som kan tolkes på den ene eller andre mer eller mindre bisarre måten, som rasistisk, skal forbys fordi DE tror at noen finner det støtende. Husker 17mai-flagg debatten for to år siden, da noen sosialister foreslo at innvandrere kunne veive sitt eget lands flagg i toget. Innvandrerne bare ristet på hodet og sa; "Ehh..nei, det er nordmenns dag. Vær stolte!" 4
Chloe- Skrevet 11. desember 2012 #15 Skrevet 11. desember 2012 Pepperkakemenn er jo ikke rasistisk! Folk som trekker assosiasjoner mellom pepperkakemenn og mørkhudede derimot... 11
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #16 Skrevet 11. desember 2012 De kan fremdeles kle seg som dverger og stjerner, så jeg ser ikke helt problemet. Jeg kan ikke helt se humoren i å kle seg ut som brune pepperkakemenn, med mindre man har brune motiver og ønsker å latterliggjøre svake grupper i samfunnet. Om man ser påpepperkakemennene i TS sitt innlegg så ser man tydelig den fremtredende karikaturen av afrikanere fra en tid vi ikke liker å sammenligne oss med. Anonym poster: 7d9066f4ab9bcd2eac04f39a42fcd1fb
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #17 Skrevet 11. desember 2012 De kan fremdeles kle seg som dverger og stjerner, så jeg ser ikke helt problemet. Jeg kan ikke helt se humoren i å kle seg ut som brune pepperkakemenn, med mindre man har brune motiver og ønsker å latterliggjøre svake grupper i samfunnet. Om man ser påpepperkakemennene i TS sitt innlegg så ser man tydelig den fremtredende karikaturen av afrikanere fra en tid vi ikke liker å sammenligne oss med. Anonym poster: 7d9066f4ab9bcd2eac04f39a42fcd1fb Du glemte ironiflagget. Anonym poster: 5c58819259a83d65c50dc0f88438d49a 3
Gjest Raindrops Skrevet 11. desember 2012 #18 Skrevet 11. desember 2012 Synes vi kan slutte å lage hvite kakemenn også. Jaggu det, I am offended! 6
Sweet77 Skrevet 12. desember 2012 #19 Skrevet 12. desember 2012 (endret) De kan fremdeles kle seg som dverger og stjerner, så jeg ser ikke helt problemet. Jeg kan ikke helt se humoren i å kle seg ut som brune pepperkakemenn, med mindre man har brune motiver og ønsker å latterliggjøre svake grupper i samfunnet. Om man ser påpepperkakemennene i TS sitt innlegg så ser man tydelig den fremtredende karikaturen av afrikanere fra en tid vi ikke liker å sammenligne oss med. Anonym poster: 7d9066f4ab9bcd2eac04f39a42fcd1fb Ja det har du jammen rett i gitt!! Om jeg ser nøye etter og har på meg lete-etter-mulige-uttrykk-for-rasisme-brillene så kan jeg faktisk se det, heeelt tydelig også - faktisk! Jeg må ligge litt etter her - hvorfor har jeg ikke tenkt over denne assosiasjonen før ?? Snakk om å lage storm i et vannglass... Endret 12. desember 2012 av Flair 2
Gjest Raindrops Skrevet 12. desember 2012 #20 Skrevet 12. desember 2012 (endret) Nå ser jeg bare for meg masse svenske pepperkakebarn som går i tog og synger hottentottsangen. Edit: Uff. Jeg går å legger meg før jeg blir skikkelig dryg. Endret 12. desember 2012 av Raindrops 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå