Gå til innhold

Fotspor i snøen utenfor vinduet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor slik at det er helt unaturlig å gå gjennom hagen min, slik at den eneste grunnen til at man går der er for å ringe på hos meg. I fjor vinter opplevde jeg to ganger å se fotspor utenfor uten at jeg hadde hatt besøk. I går så jeg igjen fotspor. Fotsporene går i rett linje frem til stuevinduet mitt, der er det stampet ned og ifjor lå det aske der. Først tenkte jeg at det var tyver som så etter noe av verdi, men synes det er litt rart at de kommer igjen? Jeg opplever det som ganske ekkelt og i fjor hang jeg opp gardiner slik at det ikke er mulig å se inn av stuevinduet. Fotsporen fra i går går til stuevinduet med litt stamping og så til kjøkkenvinduet der det er mye stamping. Jeg synes dette er ganske ubehagelig, men vet ikke hva jeg kan gjøre?

Anonym poster: d2f7d7ceaba7a5144045b1010bf3620e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp kamera og spør folk om noen vet hvem det er. Evt. ta det til politiet om du synes det er ubehagelig. Man skal kunne føle seg trygg i sitt eget hjem.

Anonym poster: 50f18c3f714f1422e664fe89c33cfaab

• Liker 5
Skrevet

overvåkningskamera kanskje? Så du får sett hvem det er. Enten et som er godt gjemt/skjult (om du vil finne ut av hvem det er), eller et tydelig et, kanskje med skilt for å skremme.

Anonym poster: f73c1ade89e8818cdb3f612e388175d0

Gjest Raindrops
Skrevet

Så skummelt. Har du ingen naboer som har utsikt dit, som kanskje har sett noe? Jeg tror også jeg ville satt opp kamera, vet ikke om det er så mye politiet får gjort, men det skader absolutt ikke å gjøre dem oppmerksomme på det. Det er jo ikke sikkert du er den eneste som har opplevd dette.

• Liker 2
Skrevet

Første jeg tenker er at du har tyver som sjekker ut terrenget. Eller at du har fått deg en titter/stalker.

Få opp kamera fortere enn flint! Vet hvor ekkelt dette er.

Skrevet

Så utrolig ubehagelig.

Det eneste jeg kan tenke meg er tyver som ønsker å se etter ting av verdi eller om det er noen hjemme, eventuelt en forstyrret "titter" som ønsker å fange et øyeblikk som ikke er ment for vedkommende.

Jeg ville uansett meldt fra om dette til politiet (kanskje noen andre også har meldt fra om lignende tilfeller i området?) og satt opp overvåkningsutstyr om mulig. Og vært veldig flink med å låse døra og lukke alle vinduer som kan gi adgang til huset når man er alene, på natten etc.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har nok blitt litt husredd av dette for nå låser jeg døren bare jeg skal rundt hjørnet til postkassen... Men jeg har alarm og passer ofte en hund så hvis det er tyver burde de fått med seg det. Hagen og vinduene er på motsatt side av naboene så det er nesten umulig å bli oppdaget bak der. Ingen av naboene sier de har merket noe eller sett uvedkomne. Jeg har ikke kontaktet politiet fordi jeg føler at jeg har litt tynt grunnlag og er redd for å virke som en paranoid tante, men jeg burde kanskje det?

Angående kamera så har jeg vurdert det, men da burde jeg ha lysene på i hagen og jeg innbiller meg at lys kan tiltrekke seg uønsket besøk.

Det jeg glemte å skrive i første innlegg er at fotsporene aldri har gått frem til ytterdøren, og det synes jeg er det merkeligste. Jeg hadde nok ikke tenkt over det hvis de gikk innom døren.

Skrevet

Det finnes sånn lys man kan sette opp som slår seg på når det kommer noen, jeg har lest at det pleier å hjelpe mot innbrudd, da det er lettere for dem å bli oppdaget. Bra du har gardiner, pass på å ikke ha dyre ting stående der de kan se det, sånn som data, ipad, lommebok osv. Håper det ordner seg :)

• Liker 7
Skrevet

Uff, så ubehagelig! Jeg ville nok også prøvd å fått satt opp ett kamera.

Skrevet

Sett opp lys som slår seg på om noen kommer til huset ditt! Dette skremmer nok bort de aller fleste. Tror det er verre å ha det mørkt utenfor uansett, for da er de jo mer "usynlige" enn om du har huset til fult av lys

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville hvertfall satt opp lampe med fotocelle og hengt opp et kamera. Også hadde jeg kjøpt persienner så uvedkommende ikke kunne se inn (gjennom gardinen).

I tillegg hadde nok også meldt fra til politiet om at du har observert fotspor utenfor stuevinduet ditt.

Du har ikke noen som kan "flytte" inn hos deg for en periode da? Eller tilby deg å passe en hund, sånn at du har selskap og føler deg trygg?

Ingen skal kunne føle seg redd i sitt eget hjem!!

Anonym poster: 05038dba9e8a05b39cfa48c9da4a022a

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville for ALL DEL hatt utelys på. Når det er mørkt tenker jeg at det ikke er folk hjemme. Med lys på ser de at det bor folk der :)

Det er bedre å kontakte politiet en gang for mye enn en gang for lite. Det er derfor vi har de.

Jeg har nok blitt litt husredd av dette for nå låser jeg døren bare jeg skal rundt hjørnet til postkassen... Men jeg har alarm og passer ofte en hund så hvis det er tyver burde de fått med seg det. Hagen og vinduene er på motsatt side av naboene så det er nesten umulig å bli oppdaget bak der. Ingen av naboene sier de har merket noe eller sett uvedkomne. Jeg har ikke kontaktet politiet fordi jeg føler at jeg har litt tynt grunnlag og er redd for å virke som en paranoid tante, men jeg burde kanskje det?

Angående kamera så har jeg vurdert det, men da burde jeg ha lysene på i hagen og jeg innbiller meg at lys kan tiltrekke seg uønsket besøk.

Det jeg glemte å skrive i første innlegg er at fotsporene aldri har gått frem til ytterdøren, og det synes jeg er det merkeligste. Jeg hadde nok ikke tenkt over det hvis de gikk innom døren.

Anonym poster: 05038dba9e8a05b39cfa48c9da4a022a

Skrevet

Vi har lys som slår seg på om en går inn i oppkjørselen vår. Så vi får med oss om det går personer eller katter. Så er det greit å få lys på når en skal ned i garasjen.

Skrevet

her er det 2 muligheter. enten en tyv, eller en stalker.

det jeg ville gjort er og sette opp kamera. man får kjøpt slike viltkamera. som tar infrarøde bilder eller film. minus med dette er at infrarøde kameraer avgir et svakt lys som ses i mørket. men tror man kan få filter som skjuler dette lyset. da kan du henge dette opp en plass høyt i nærheten der problemet er.for og få best mulig bilde. for det kameraet begynner og filme eller ta bilder når den merker bevegelse.

så kan du se hvem den fyren er. og evt gå til politiet.

Skrevet

Et vilt kamera med fotocelle som er beregnet på ville dyr er effektivt og man ser ganske godt det som er filmet i mørket også. Ellers er lys med fotocelle supert.

Her på landet har mange vilt kamera rundt jordekanter uthus og små plasser hvor de har feriehus men det ofte står tomt.

Og man fanger ofte mye mer enn elg, hjort, rådyr og rev på film..

Skrevet

Jeg ville gått for et skjult fotocellekamera først, for å finne ut HVEM dette er. Tror ikke jeg hadde klart å slå meg til ro med uvitenheten.

Så ville jeg skaffet utelys med sensor.

• Liker 2
Skrevet

Uff jeg håper du setter opp et kamera. Dette er jo skikkelig ekkelt. Man blir så sårbar når man bor alene på bakkeplan.

Det rare er jo at de må jo skjønne at du ser at de har vært der? Det virker rart at en tyv skal avsløre seg så veldig også stå og røyke der og etterlate aske? Det er ekkelt og rart. Jeg ville tatt bilde av alt, fotspor og aske. Og gått til politiet og fortalt alt og spurt hva jeg skulle gjøre videre. Så ville jeg satt opp kamera og funnet ut hva i h* dette var og siden invesert i sånne lys som skrur ser på når noen går forbi de.

Vet du om de har vært der på dagen eller natten? Sånn at du ikke har hatt spor i hagen på kvelden når du legger deg men ser de neste morgen? Hvis de er der på dagen er det kanskje (dumme) tyver som prøver å se etter verdisaker, står de der på natta er det kanskje noe annet.

Skrevet

Uff så ekkelt! Signerer de over!

Skrevet

jeg hadde også varlset de naboene du kjenner. Og tatt bilder !!!

Skrevet

Herregud, så fryktelig ekkelt! Noen venner av meg har hatt uvelkomment gjester på tomten sin, de satt opp kamera og fikk sett hvem denne fyren var! Han hadde prøvd å bryte seg inn i inngangsdøren, sjekket om bilfører var åpne + sjekket garasjer! Veldig lurt å sette opp kamera å få en stopper på dette, verden trenger ikke fler duster av noen tyver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...