Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å kjøpe nettbrett i julegave til min mann. Han vil kun bruke den til å gå på nett, facebook, spille musikk ol, ikke til spill eller lignende. Problemet er at jeg er helt "grønn" på sånt. Har såvidt vært innom butikkene her, der jeg fikk anbefalt en iPad til 2990 et sted. Et annet sted anbefalte de Samsung Galaxy til 3500, og sa at den iPaden til 2990 måtte være en iPad2, altså en eldre utgave.

Jeg aner ikke forskjellen. Har selv Samsung Galaxy 2 telefon, og en Samsung pc (det har forsåvidt ikke så mye å si). Han ene jeg snakket med har lik telefon som meg, men sa at han syns iPaden var enklere i bruk, men så er jo han selger da :P

Ingen av oss er spesielt interesserte i data eller telefoner, så vi orker ikke sette oss så mye inn i alle mulighetene med dem, men bruker kun til det mest nødvendige.

Noen gode råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke spesielt peiling, men har selv en ipad og er veldig fornøyd med den :)

Skrevet

ipad tror jrg passer for de som ikke har peiling :P lett å bruke og sette seg inn i :) har selv galaxy note 10.1 og liker den bedre enn ipaden jeg hadde før.

Skrevet

Husk at om du kjøper noe med Android (altså ikke ipad), kan den "snakke" med de andre Android-produktene han/dere har. Men om han har en iPhone og/eller Mac er det bedre iPad. Det er ihvertfall det første du må tenke på. Det finnes få iPad-er, men mange merker lager brett med Android.

Skrevet

Husk at om du kjøper noe med Android (altså ikke ipad), kan den "snakke" med de andre Android-produktene han/dere har. Men om han har en iPhone og/eller Mac er det bedre iPad. Det er ihvertfall det første du må tenke på. Det finnes få iPad-er, men mange merker lager brett med Android.

Ok, det er jo kjekt å vite :) Vi har ikke iPhone, og kommer nok til å holde oss unna det av prinsipp etter at vi plagdes veldig med telefonen til den ene gutten vår. Han har en gammel telefon, men om han kjøper ny så blir det nok en Android :)

Skrevet

Mannen har en gammel telefon altså, ikke gutten ;)

Skrevet (endret)

Siden han ikke er spesielt interessert i å sette seg inn i hvordan det "fungerer" tror jeg en iPad vil være det beste. Android krever litt mer teknisk interesse for å skreddersy slik man vil ha det.

Men når det er sagt så får man jo alltid mye mer for pengene om man kjøper Samsung fremfor Apple, så det er jo også noe å tenke på.

Endret av TMB
Skrevet

Det er en masse veivisere på Android. "Klikk og hold et ikon for å kunne flytte på det", "Klikk og hold et ikon, så drar du det til søppelbøtten for å kunne fjerne det". Du trenger ikke være utdannet IT-geni for å skjønne det der akkurat. :P

Android er bedre enn iOS.

Anonym poster: fb6ce1201740d92956daef2c68129acc

• Liker 1
Skrevet

Du skjønte hva jeg mente. Og hva som er best er subjektivt ut i fra bruksmønster blant annet.

Gjest Trappetroll
Skrevet (endret)

Jeg har den siste ipaden, og jeg er kjempefornøyd! Min bror har Samsung galaxy note 10.1 og han foretrekker min ipad.. Synes den er enkel og grei å bruke. Men det er klart, samsungen er jo veldig bra den også!

Jeg har Samsung s3 og en asus, så er ikke noen appletilhenger, bare så det er sagt ;)

Endret av Trappetroll
Skrevet

Jeg har den siste Ipaden, retina display. Er kjempefornøyd, har (utrolig nok) aldri vært borti Apple før, og jeg synes den er kjempeenkel å bruke. Det var lite å sette seg inn i, for alt er så logisk og naturlig bygget opp.

Jeg anbefaler IPad!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...