Gå til innhold

Datra mi på 20 mnd brakk benet i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag fikk jeg en telefon fra barnehagen om at Julie hadde så vondt i benet, og ville ikke stå på det. Jeg tok ble sendt til røngten og det viste seg at hun hadde brekt hovedbenet i leggen tvert av!

Legene var sjokkert over det de så og ringte barnehagen med en gang for å få en forklaring. Det vi da fikk til svar var at de vet ikke hva som skjedde, at hun var på et annet rom og lekte fredelig til hun plutselig reiste seg og begynte å gråte...?

Nå har hun fått gips opp til hofta og må ha den på i 6-8 uker, og hun får ikke lov til å legge noe vekt på benet. i tillegg må hun ha beinet hevet så mye som mulig for å få hevelsen ned. Hun har vondt i benet og har grenet i hele dag, jeg har så vondt av henne...

Jeg bare klarer ikke å få dette til å stemme. Hva burde jeg gjøre?

De har latt en 20 mnd gammel baby leke alene på et rom sammen med andre barn. De har ingen forklaring på hva som har skjedd. De tror kanskje at hun har hoppet fra en benk og knekt benet, men legen fortalte at det ikke går ann, at det må mye mer kraft til for å knekke benet tvert av...

Anonym poster: f2f794f1288dbb668a7b76fcfe0b185b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars jenta di, det hørtes vondt!

Det er jo kanskje ingen som vet akkurat hva som har skjedd, men det er ikke uvanlig at barna er alene på rom innimellom. Hvertfall ikke de jeg har erfaringer med.

God bedring til datteren din!

• Liker 3
Skrevet

off! så grusomt!:/ DEt høres ut som om de i barnehagen var fryktelig uoppmerksomme... Håper du har bedt om et møte med ledelsen slik at du evt kan få snakket med den/de som var på den avdelingen da det skjedde?

Skrevet

God bedring til jenta di :)

syntes "historien" til barnehagen var rar, jeg er vandt med at det ALLTID skal være en voksen i samme rom som barna(uten unntak).

Skrevet

Her er det noen som har vært for slepphendte mtp ansvarsområdet sitt! Og forsøker å snike seg unna konsekvensene av det er min påstand.

Skrevet

Jeg hadde nok krevd ett møte med lederen i barnehagen, og prøvd å få oppklart hva som skjedde. Hadde ikke godtatt at de ikke viste sann uten videre:) Slikt kan selvfølgelig skje, men noen burde jo ha hørt noe!

Skrevet

Ville bedt om et møte med styrer! De kan kanskje ikke gjøre så mye med det som har hent nå, men du fortjener en beklagelse og en skikkelig forklaring i det minste!

God bedring til jenta di!

Skrevet

Be om en skrftlig redgjørelse fra barnehageansvarlig ikommunen. Sørg for å få registrert denne rapporten hos legen og sykehuset . Kommunen da om det er en kommunal barnehage plikter svare deg skriftlig

Skrevet

Be om en skrftlig redgjørelse fra barnehageansvarlig ikommunen. Sørg for å få registrert denne rapporten hos legen og sykehuset . Kommunen da om det er en kommunal barnehage plikter svare deg skriftlig

Skrevet

Du klarer ikke å holde øye med alle ungene på en gang, og mest sannsynlig hadde dattera di knekt beinet uansett om de så på da det skjedde under lek. Er ikke rart barnehagene har begynt å polstre ungene bare de skal ake litt med de reaksjonene som kommer om unger har et skrubbsår!

Og det er bare tull at det ikke går an å knekke beinet om man detter ned fra en krakk... En i klassen min på u.skolen knakk beinet fordi han trudde han var ferdig med å gå ned ei trapp, men hadde et trinn igjen allikevel. En annen brakk beient når han datt ned fra 2. trinnet i en stige. Og dattera di på 20 mnd. har jo ikke ferdig skjelett engang, de er mykere i bena som små enn når de blir eldre.

De fleste barn knekker/ødelegger et eller annet iblant og de færreste får varige mèn =)

• Liker 23
Skrevet

God bedring til jenta di!

• Liker 2
Skrevet

Uff, høres ikke godt ut. God bedring til jenta :)

Skrevet

Sånt skjer. Min brakk beinet i leggen da hun var 14 måneder, under oppsyn, på en rutsjebane. 3 uker med gips og hun var så liten og lett at det gjorde ingenting at hun brukte foten. Dagen etter gipsing var hun i full vigør med gåing og klatring.

• Liker 1
Skrevet

Lillebroren min brakk armen tvert av etter å ha falt ned en 10 cm høy kant som var polstra med teppe... SÅ jo! Det er fullt mulig at datteren din brakk foten ved å hoppet fra en liten kant og landet feil...

• Liker 4
Skrevet

Det kan være at et annet barn har hoppet på henne.

Nå er det slik i norske barnehager at det er ikke mulig å ha tilsyn med alle barn til enhver tid.

Kan det være nødvendig å blåse dette opp til amerikanske tilstander?

Anonym poster: 41b05518c04bb534b3289eee89656d45

• Liker 9
Skrevet

Et barn på 20 mnd. er da ingen baby. Jeg synes det er i overkant å mistro barnehagen på grunn av dette altså, det er sånn som skjer. Det er helt uproblematisk at små barn leker alene sammen med andre barn i korte tidsrom, og det er jo faktisk slik at det er umulig å ha frimerkevakt på barn i en barnehage.

Skjønner at det er kjipt, men ingen grunn til å overragere. Det du derimot må passe på er at barnehagen skriver skaderapport.

• Liker 23
Skrevet

Ja, dere har nok rett... Sånn skjer :(

Jeg syntes bare det er vanskelig når de ikke kan forklare hva som har skjedd. Jeg forstår at de ikke alltid kan følge med på alle barna, men de har kun 2 rom, og de er alltid minst 3 voksne. Jeg syntes de burde ha en voksen i hvert rom som kan passe på barna når de er så små! Jeg måtte bare dele dette med noen, for å få ut litt frustrasjon.

Anonym poster: f2f794f1288dbb668a7b76fcfe0b185b

Skrevet

Shit happens?

Sønnen min brakk armen da han var 18-19 mndr. Klatra et par trinn opp ei trapp, datt ned og brakk begge beina i armen tvert av. Det skal ikke alltid så mye til.

Og jeg oppdaget til og med ikke at arma var brukket før mange timer senere, etter at han hadde sovet dupp og spist! Da skulle han klatre opp i sofaen, og selvfølgelig gav armen etter og han skreik til. Da så jeg at den var hoven og la to og to sammen.

Så det er faktisk mulig at skaden skjedde på et tidligere tidspunkt også, for barn reagerer ikke som vi voksne gjør og de kan håndere smerte på en annen måte.

Uansett, ja, man blir selvfølgelig sjokkert når sånt skjer. Men utover et møte med styrer og en gjennomgang av rutiner ser jeg ingen grunn til å hause opp dette.

Masse god bedring til jenta di!

• Liker 1
Skrevet

Mistro barnehagen er en ting, men jerg synes likevel historien virker litt rar.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir utrygg når barnet ditt får en alvorlig skade i barnehagen, det hadde jeg også blitt. I alle fall hvis det ikke fantes noen forklaring.

Jeg ville forventet et godt svar fra de ansvarlige om hva de har tenkt å gjøre for å forhindre at noe lignende skjer igjen. Hvis det nå faktisk var slik at noen hoppet på henne er det jo viktig å forhindre at dette skjer flere ganger.

Det må være lov å kreve at barn ikke skal kunne knekke beina i barnehagen uten at noen får det med seg (slik du har beskrevet det med alder på barn, antall ansatte og antall rom). At det er skjedd er ikke så mye å gjøre med, men de har et ansvar for å endre på det som tydeligvis ikke fungerer.

Og husk det med skademelding, det er veldig viktig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...