Fanteria Skrevet 11. desember 2012 #1 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg og mamma sitter her å klør oss i hodet. Var det eggedosis i denne? Har tidligere brukt den oppskriften, men nå finner jeg den ikke igjen :/ Noen her som kan hjelpe en frustrert stakkar som vil ha risboller til jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 11. desember 2012 #2 Del Skrevet 11. desember 2012 Ruskemor til redning!! 250g melis 2ss kakao litt vaniljesukker 250g delfiafett 2 egg 2 ss sukker puffetris smelt fettet. pisk egg, melis og sukker til eggedosis. ha i fettet i eggedosisen, bland i resten. hvis dere liker litt kaffe i så kan dere ha i 2-3ss sterk kaffe oppi alt det andre.. kan på peke at dere bør lage ivertfall dobbel røre! de forsvinner fort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 11. desember 2012 Og vi som kunne huske at det ikke var eggedosis i den :S Da er det jo ikke rart at jeg ikke skjønte noen ting Tusen takk for at du fant den for meg! Da blir det MANGE risboller til meg i morgen! Er jo nesten bare jeg som spiser den :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 11. desember 2012 #4 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Er det ikke: 2 egg som piskes til eggedosis med 2 spiseskjeer sukker En plate delfiafett + 2 sjokoladeplater som smelter i vannbad En spiseskje sterk kaffe ( men jeg tar litt varmt vann og blander i en teskje pulverkaffe) Blandingen med delfiafett/ sjokolade og kaffe blandes i eggedosisen i en tynn stråle mens man visper Dette legges langvis med perkjeks og eventuelt andre godsaker i mellom om man vil det. Edit: Eh.... Mens jeg skrev forandret oppskriften seg til delfiakake, men jeg bruker den samme sjokoladeblandingen til begge, så det er derfor jeg tuller litt... Beklager! Dette er ihvertfall den jeg liker best, da jeg ikke liker det så alt for søtt. Endret 11. desember 2012 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 12. desember 2012 #5 Del Skrevet 12. desember 2012 Vi bruker omtrent tilsvarende oppskrift som Ruskemor over, men uten vaniljesukker og uten eggedosis (hvis du vil prøve en annen variant ) 400 gram melis 2 egg 3ss kaffe ca par ss kakao 1 pk delfiafett puffet ris Rør sammen alt unntatt delfiafettet i vannbad. Rør så inn smeltet delfiafett, og puffet ris til mettet røre. Det blir maaaaange risboller av den oppskriften! Jeg har to digre kakebokser fulle i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Denver Skrevet 13. desember 2012 #6 Del Skrevet 13. desember 2012 MIn personlige favoritt er litt annerledes. Jeg liker ikke mer av fettet en nødvendig, og jeg misliker alt som blir smakende for søtt, og jeg er veldig glad i mer intens sjokoladesmak. Halve pakken delfiafett (125 gram) 300 gram kokesjokolade eggedosis av tre egg og tre spiseskjeer sukker En spiseskje kaffe er obligatorisk. (Mest for farge og konsistens på sjokoladerøren, prøv selv og se hva for forskjell kaffen gjør) Smelt fett, tilsett sjokolade, smelt og rør, tilsett kaffe, ha sjokoladen over i eggedosisen pisk det hele raskt sammen og ha i så mye puffet ris du bare orker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå