AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Jeg skal ut i et langvarig fravær fra jobb, og de er lovlig sent ute med å få klarhet i hvem som skal være vikar for meg. Jeg er den eneste på mitt kompetanseområde på jobb, og det kommer til å bli umulig å rekke å få til en fullverdig opplæring av stedfortrederen min før jeg er ute. Jeg ser for meg at det blir en del kaos når oppgaver ikke blir utført, eller blir utført feil. Hvor mye hadde dere stilt opp for å lære bort ting under langvarig permisjon? Anonym poster: e480d915a89d6d282e9c7ca2489aea5a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Hadde du spurt meg for bare et halvt år siden, hadde jeg sagt at det er klart jeg stiller opp, klabbers babbers no problemo! Det er jo bare min fritid det er snakk om Men helt ærlig tror jeg det er feil ansvarsfordeling. Hvis sjefene din har visst om dette lenge, og de ikke har fått somlet seg til nødvendig kunnskapsoverføring, så får det bare bli litt kaos da. Trist, men det er ikke ditt ansvar å tilrettelegge, så lenge du har vært ærlig og ute i god tid hele veien. Anonym poster: bd8fda8245575c6b46160c89b00672de
Gjest Glorificus Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Jeg hadde strukket meg ganske langt for å bistå. Rett og slett fordi jeg har såpass eierskap til jobben min at jeg vil dem vel, og jeg regner jo med at planen ville være å komme tilbake til jobben etter permisjonen. Men, alt med en grense - det er jo en grunn til at man skal ha fraværet. I begynnelsen hadde jeg nok stilt opp ganske mye, dog.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Still opp litt og tilby at du om nødvendig kan ta noe overtid for å lære opp den nye medarbeideren dersom du har mulighet til det. Likevel skal man også passe på å sette grenser og være obs på at dette er leders ansvar. Strekker man seg for langt risikerer man at innsatsen ikke settes pris på og at det fra nå av forventes. Det er en vanskelig balanse. Anonym poster: 7323ab24f6de5dd7937cb337fe3a599d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå