Gå til innhold

Jeg liker han, men han "skremmer" meg?

Anbefalte innlegg

Gjest ReddogForelsket
Skrevet

Hei!

Første gang jeg skriver her, i håp om å få noen gode råd og tilbakemeldinger fra brukere på denne siden. Jeg ser at mange av dere er veldig flinke med å gi råd og sånt. Så jeg håper at dere også skriver noen ord til meg.

Jeg er i en merkelig situasjon nå.

Jeg har likt en gutt kjempelenge, men aldri turt å si noe til han. Foran han blir jeg helt fjern, og leker overlegen til tider. Ikke fordi jeg vil være kostbar, men fordi jeg rett og slett blir helt handlingslammet i hans nærvær. Jeg har kjent han i en stund, og nå som han begynne rå legge merke til meg, så trekker jeg avstand. Skjønner egenetlig ikke hvorfor jeg blir så nervøs. Jeg bør jo ikke være det. Men jeg har lagt merke til at jeg blir veldig stille og har lite i å si / tilføye i våre samtaler. Jeg blir også veldig avvisende når han feks spør om å gjøre ting sammen, eller finne på noe en dag. Det blir en meget nervepirrende situasjon, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg er sånn.

Jeg har lyst å bli bedre kjent med han, sånn at jeg får sagt det jeg har på hjertet mitt. Men samtidig vil ikke jenta inni meg være åpen og ta i et tak når det trengs. :(

Kan noen hjelpe? Ville gjerne likt å vite om noen andre har havnet i samme situasjon?

Takker på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikek jeg hvor ofte og under hvilke omstendigheter dere treffer på hverandre, men han er tydeligvis interessert. Hva med å foreslå at dere kan mailes? Han kan sende deg en mail, så kanskje det blir lettere for deg å avtale noe når du ikke står rett overfor han!

Evt sende tekstmeldinger....

Gjest Jentasi
Skrevet

Jeg tror ofte tidligere erfaringer kan trenge seg på når vi er forelsket og sårbare... Har du blitt avvist og såret veldig? Eller følt at du har dummet deg ut i sosiale sammenhenger?

Mail og sms er vidunderlig. da kan du komme et skritt videre skriftlig...

Og så er det kanskje lettere å stå ansikt til ansikt etterpå.

Jeg vil likevel be deg reflektere over hvorfor du føler som du gjør. Kanskje skriv litt om det for deg selv?

Husk også at han ser deg!! Grip det.... :)

Skrevet

skjønner hvordan du har d.... jeg har d visst på samme måte som deg... har kjent han i snart 5 år.. vært litt småkjærester par måneder for 4 år siden. Så er jeg veldig gla i han, og vil over alt i værden ha han som min kjæreste. MEN... d er ikke så lett d næi. Greier ikke få fram noe fornuftig. Jeg har vært i et annet forhold i 3 år, blei slutt på grunn av han gutten jeg er så gla i.

Men hva skal man gjøre???? Vet at d for mitt vedkommende er fordi jeg er så utoli gla i han. Og han er den jeg vil ha.. er veldig redd for å ødelegge på nå vis.. si noe galt eller gjøre noe galt. For vil jo bare at han skal like meg.....

Gjest ReddogForelsket
Skrevet

Takk til dere alle, og takk til deg lillemu. :)

Skjønner godt hvordan du har det, og det gjør kjempevondt noen ganger. Det er så mye jeg ville ha delt med han. Drømmer så ofte om han, men får ikke sagt det til han. :( Oh, det er helt for jævlig!

Lykke til sier jeg bare til deg og alle andre som er i samme situasjon som oss.. :(

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har aldri hatt det slik overfor de som har vist interesse for meg..Men i motsatt tilfeller har jeg opplevd dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg er også redd og forelsket. Oppfører meg akkurat sånn som deg, men han tror jeg er gal!! Dette kan få katastrofale følger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg blir så redd og fortvilet når jeg forelsker meg fordi jeg er så stygg at gutter jeg forelsker meg i sier rett ut at de avskyr meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...