Pixie Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Altså, nå har jeg sett på bilder av Benny (har ikke TV), laga pepperkaker, hengt opp julepynt osvosvosv. men jeg kjenner ingen julestemning nei! Gruer meg til hele jula pga noen kjipe julaftner før med eksen og hans familie på slamfetamin. Er det noen andre som har det på samme måten eller? Jeg har mest lyst å dra en plass i byen og helpe til frivillig, men foreldrene mine synes det hadde vært mest hyggelig om jeg feira med dem, og så satt jeg med dårlig samvittighet, da. Uansett hva jeg velger!
Silfen Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Den dårlige samvittigheten eier kun du og det er opp til deg alene om du vil ha den eller ikke. 1
Akacia Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 (endret) Gjør det du har mest lyst til kjære deg! Jeg er helt sikker på at foreldrene dine vil forstå/være stolt av deg for å gjøre noe slik. Det hadde ihvertfall mine foreldre vært av meg. Du kan jo eventuelt gjøre begge deler? Det er mye som skal gjøres klart av de frivillig på julaften, så du kan helt sikkert hjelpe til store deler av dagen/kvelden og så reise til foreldrene dine før det blir for sent (du MÅ jo ikke være der til langt på natt). Det gjør jo ingenting om du kommer etter maten og pakkene hos foreldrene dine, de vil sette pris på å bare se deg. Slik vi feirer jul blir det masse kos, prat og kaker til sent på kveld, og da har jo eventuelle barn lagt seg også (om dere har det) = masse tid til foreldrekos Det viktigste er uansett å tilbringe dagen slik du ønsker, men det er jo greit å slippe dårlig samvittighet på julaften også. Har du pratet med de om det forresten? Hvis ikke, kan det jo hende du får deres "velsignelse" med å forklare det til dem! Endret 11. desember 2012 av Akacia
Akacia Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Så må jeg også si at du må ikke la eksen din og gamle dårlige minner ødelegge denne julen eller fremtidige feiringer. Det er jo en grunn til at han er en eks, det ligger i fortiden nå. Han fortjener ikke at du har det drit nå pga han og hans familie. Det du må fokusere på nå er å skape nye, gode minner - ikke se deg tilbake. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det, har hatt nok dritt i mitt liv selv. Og jeg vet det er utrolig vanskelig å klare å se det positive og glede seg til ting man har dårlige assosiasjoner om det det gjelder, spesielt hvis man er alene om det. Da blir man fort avhengig av å ha noen rundt seg som pusher på. At du har funnet en ting DU har lyst til å gjøre ser jeg på som en gylden mulighet til å få vekk de dårlige tankene rundt jula. Snu det til noe positivt, noe du ønsker og kanskje du vil finne julestemningen igjen? Så må du jo også huske at det er snakk om å feire med din familie i år, ikke hans. Det regner jeg med og håper vil være annerledes. Tenk tilbake til når du var yngre, hva likte du med jula da? Prøv å gjør noen av tingene du likte tidligere, så kommer kanskje julestemningen også. Det kan være å bake julekaker, ha juleverksted, hogge treet selv i skogen osv, osv. Bare husk å gjør det sammen med noen, det er ikke det samme alene. Gjerne med foreldrene dine! Som en bonus blir det da kanskje lettere for dem også at du ikke er der på julaften.
Pixie Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2012 Taakk for svar Nei altså, etter alle besteforeldrene mine døde har det vært så veldig tomt og trist på julaften, men jeg tenker som så at det samme vil jeg jo tenke langt inn i framtiden når foreldrene mine ikke er her mer.. :-/ Likte forslaget med 50/50, har tenkt litt på det selv. Da bør jo alle bli fornøyd
Gjest bambam Skrevet 12. desember 2012 #6 Skrevet 12. desember 2012 Er det noen andre som har det på samme måten eller? Jeg har mest lyst å dra en plass i byen og helpe til frivillig, men foreldrene mine synes det hadde vært mest hyggelig om jeg feira med dem, og så satt jeg med dårlig samvittighet, da. Uansett hva jeg velger! jeg jobber alltid frivillig på jul og nyttårsaften
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2012 #7 Skrevet 12. desember 2012 Altså, nå har jeg sett på bilder av Benny (har ikke TV), laga pepperkaker, hengt opp julepynt osvosvosv. men jeg kjenner ingen julestemning nei! Gruer meg til hele jula pga noen kjipe julaftner før med eksen og hans familie på slamfetamin. Er det noen andre som har det på samme måten eller? Jeg har mest lyst å dra en plass i byen og helpe til frivillig, men foreldrene mine synes det hadde vært mest hyggelig om jeg feira med dem, og så satt jeg med dårlig samvittighet, da. Uansett hva jeg velger! Jeg synes du skal ta hensyn til deg selv. Gjør det du har lyst til. Men du bør kanskje fortelle foreldrene dine hvorfor du ikke har lyst til å være sammen med dem på julaften.
Pixie Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 12. desember 2012 De vet det godt, og mamma sa hun skjønte det, men 5 min etterpå sa hun at jeg måtte hjelpe til å lage vegetarmat, for det er bare meg som kan det i familien, da virket det som det gikk henne hus forbi det jeg sa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå