Nettinettet Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Er dere ganske lik partneren deres? Hvordan er kommuniksjonen deres kontra ved tidligere forhold? Hva er det dere føler gjør forholdet så bra? Hilsen nysgjerrigpetra! 1
Wonders Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Vi er sinnsykt ulike. Men bare på vaner, ikke i prinsipper. Jeg fant plutselig ut denne uken at han ikke nødvendighvis måtte være gift før han stiftet famile. Så jadda, ting skjer. Vi er ikke like i det at jeg elsker få/gå på besøk, han liker helst bare besøk lørdags dagen. Vi snakker mye og er veldig ærlige. Det er sårtt noen ganger, men nødvendig. 1
LittleJ Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 (endret) Vi er vel ganske like... Men det jeg trur gjør at vi holder sammen er at begge har tidkrevende og dyre hobbyer som vi også deler iblant. Jeg er med på hans hobby og han er med på min. Edit: Vi sitter ikke oppå hverandre altså, jeg har min hobby i fred og han har sin i fred, men vi er med hverandre iblant og på konkurranser og slikt... Endret 11. desember 2012 av LittleJ
Gjest Buddy Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Tja, like og like fru Blom... Jeg er norsk og hun fra en helt annen kant av verden. Men vi kommuniserer godt, og ikke minst, stresser ikke for at det hele tiden må skje noe rundt oss. Vi tar livet med ro, er godt voksne med masse livserfaring og rett og slett elsker hverandres nærvær, enten det dreier seg om å lage mat sammen, se en film, kose oss sammen med venner, eller med hver vår bok med god musikk i bakgrunnen. I tidligere forhold var vel agendaen litt mer tettpakka, der ting dreide seg om å få mest mulig moro ut av tida, uten fokuset på de små tingene som gjerne gir mer felles livskvalitet over tid... :-)
Caledonia Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Vi er ganske forskjellige når det kommer til interesser. Men vi tenker ganske likt, begge er veldig følsomme. Vi liker mye av de samme filmene, musikk og har samme humor. I tillegg er familiene våre ganske like. har samme verdier. Vi har ganske god kommunikasjon. Forholdet var noe turbulent i starten pga at vi var usikre på hverandre og ikke snakket nok sammen. Vi bestemte oss for at vi skulle bli flinkere til å sette ord på følelser og si i fra om noe plaget oss. Det funket fjell 1
Nettinettet Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2012 Tror dere at åpenhet om hvordan man føler det er nøkkelen? Altså at man har en så god kjemi og trygghet at man vet hvordan den andre har det og slipper usikkerhet rundt dette? For det er jo mange "farer" ute i 2012 og mange er redd for utroskap osv.
Gjest Bond Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Vi er så ulike som det går an. Men vi snakker og kommer fram til hvordan vi kan løse ting sammen og inngå kompromisser som fungerer for begge, og hvordan vi begge kan støtte hverandre på best mulig måte. Synes ikke man skal være alt for lik i et forhold - ulikhet er bra, så lenge man kan jobbe sammen.
melly666 Skrevet 11. desember 2012 #8 Skrevet 11. desember 2012 Vi er ulike på noen ting og like på andre ting. F.eks. har vi helt ulike politiske standpunkt (på hver vår side egentlig), men begge er stille og foretrekker en kosekveld inne med film fremfor en kveld ute på byen. Vi er forskjellige, men forstår hverandres forskjeller. Jeg forstår at han ikke synes det er så knall å snakke i telefonen i flere timer, og han forstår at jeg innimellom er så ensom at jeg trenger å høre at jeg er elsket hundre ganger i løpet av en dag. For meg iallefall er det veldig viktig å komme til et komprimiss, og jeg hater konflikter og drama. Å ha rett er ikke noe gøy - det viktige er at begge er glade. Derfor har jeg sjeldent store problemer i mine forhold.
Gjest Svampebob1 Skrevet 11. desember 2012 #9 Skrevet 11. desember 2012 Jeg tenker at mye av hemmeligheten til et godt forhold ligger i det å ha like verdier, holdninger, mål for fremtiden, at man har tillit til hverandre og såklart god kjemi. 1
Nettinettet Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2012 Jeg tenker at mye av hemmeligheten til et godt forhold ligger i det å ha like verdier, holdninger, mål for fremtiden, at man har tillit til hverandre og såklart god kjemi. Jeg har også mange ideer om hva hemmeligheten kan være, men tenkte det var greit å spørre de som faktisk ER i ett stabilt, godt og trygt forhold som har vart lenge!
Gjest Svampebob1 Skrevet 11. desember 2012 #11 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har også mange ideer om hva hemmeligheten kan være, men tenkte det var greit å spørre de som faktisk ER i ett stabilt, godt og trygt forhold som har vart lenge! Det er ikke dumt å kombinere logikk med faktisk erfaring, nei ;-). Jeg har hatt et forhold som varte i 11 år til tross for at vi var fullstendig ulike. God kommunikasjon er viktig, at man er villig til å jobbe for forholdet og så må man ha en grunn til å være sammen. Limet i forholdet kan nok variere mye fra person til person.
Gjest Tekola Skrevet 11. desember 2012 #12 Skrevet 11. desember 2012 Vi er veldig like på en del ting, og så er vi innmari forskjellige når det kommer til andre ting! Men vi er veldig flinke til å prate sammen om alt mulig og vi har de samme verdiene og holdningene. Jeg mener at god kommunikasjon er nøkkelen til et lykkelig samliv. Det å kunne prate seg igjennom nedturene og oppturene. Å kunne være begeistrede over småting sammen, halvere hverandres sorg og alltid kunne være helt ærlige. Men samtidig, hvem vet. Kanskje fungerer det ikke for alle? Jeg ser nå i hvert fall det på hvilke forhold rundt meg som holder og ikke i forhold til hvem som prater godt sammen og hvem som heller går og sutrer over partner til venner hver gang ting er kjipe.
MissStiles Skrevet 11. desember 2012 #13 Skrevet 11. desember 2012 Vi er ulike på mange punkter mens andre steder er vi veldig like. Vi har samme humor, liker mange av de samme filmene og er begge glad i å reise. Kommunikasjon er veldig viktig i et forhold. Vi har ikke hemmeligheter for hverandre. Stiller opp og er der for hverandre. Vi er ikke alltid like flinke til å si fra når det er noe som plager den ene men det er noe vi jobber med. Vi passer rett og slett bra sammen og vi har det fint sammen.
humalla Skrevet 11. desember 2012 #14 Skrevet 11. desember 2012 Vi er ganske ulike, men har samme humor, vi har like fremtidsplaner. I forrige forhold har jeg vært sammen med gutter som er altfor like meg selv. Det har gått dritt, i tillegg har det fort blitt kjedelig.
Havbris Skrevet 11. desember 2012 #15 Skrevet 11. desember 2012 Vi er ganske ulike som personer, dvs måter å tenke på og måter å reagere på. Grunnverdiene i forholdet er like. Det har tatt oss lang tid å klare å leve med disse ulikhetene, og det har vært veldig mange misforståelser underveis. Vi kommuniserer godt nå fordi vi vet at vi er ulike og kan snakke om det på en skikkelig måte, uten krangler og kriger om hvem som har rett.
Amarinda Skrevet 11. desember 2012 #16 Skrevet 11. desember 2012 Vi er veldig ulike når det kommer til interesser, men vi har like verdier og framtidsmål. Vi er nok også ganske like i personlighet, litt usikker på hvor positivt det er . Men vi har en veldig god kommunikasjon. Vi kan prate om alt, og han overrasker meg stadig med hvor ærlig han er og hvor opptatt han er om at vi skal prate ut om de tingene som er vanskelige eller vi krangler om. Ja, vi har våre feider, men i bunnen ligger det at vi er utrolig glade i hverandre. Miks det med en dæsj lidenskap, så er det oppskriften på mitt drømmeforhold
Drømmespill Skrevet 11. desember 2012 #17 Skrevet 11. desember 2012 Er dere ganske lik partneren deres? Hvordan er kommuniksjonen deres kontra ved tidligere forhold? Hva er det dere føler gjør forholdet så bra? Vi er ganske like på mange punkter, men han er mer arbeidsnarkoman enn jeg er for eksempel. Jeg blir fortere rastløs og vil finne på ting mens han kan sitte inne hele dagen. Men sånn i prinsipper og væremåte er vi veldig like. Kommunikasjonen vår er god, vi har aldri kranglet før faktisk. Og det er ikke fordi vi unngår konfrontasjoner, men fordi vi veier "tankene" nøye og tar opp ting saklig før det blir noen stor sak. Vi snakker veldig godt sammen Jeg tror det som gjør forholdet vårt så bra er respekten vi har for hverandre. Begge to utdanner seg til to forskjellige yrker som ikke er særlig "familievennlige", men siden vi begge gjør det vet vi hvordan den andre har det. Vi vet når vi skal skygge banen, og godtar at vi kanskje bare sees når vi sover sammen, selv om vi bor sammen
Dolce Skrevet 11. desember 2012 #18 Skrevet 11. desember 2012 Vi har ganske ulike syn på musikk, film m.m. Men vi har god felles humor, og begge HATER å overtolke humørsvingninger. Begge er også ganske konfliktsky. Så der andre par gjerne fyker i hverandre pga. småting, tar vi heller en stille kveld med god mat og god drikke. Begge har lov til å være sure/stille. 12 år med min beste venn og partner og ektemann 3
Gjest airam90 Skrevet 11. desember 2012 #19 Skrevet 11. desember 2012 Vi er veldig like, men også veldig ulike på noen ting. Tror det at vi går så sinnsykt godt overens er at vi er veldig like på feks, samarbeid, ikke trenger å bli underholdet 24/7 men at vi faktisk kan sitte å slappe av sammen uten oppmerksomhet, vi løser konflikter lett og unngår helst å lage konflikter. Ingen av oss er langsint.
Nettinettet Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #20 Skrevet 11. desember 2012 Må bare si at jeg synes det er så koselig å lese hvor godt dere tenker om forholdet og partneren deres. En koselig førjulstråd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå