Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Min andre PP etter SA.

Første dag i siste mens var 26 nov. så EL skulle vært rundt 10. des. Det stemmer forsåvidt?

Tok en EL test søndag: kjempe svak strek.

Tok EL test i går; To klare streker

Tok en ny nå nettopp og der var det også to klare streker!?

Ettermiddagsurin på alle.

Det skal vel egentlig ikke være mulig? Skal ikke EL test kun være positiv 24 timer før egget slippes?

Jeg har akkurat kjøpt en ny pakke med EL strips fra to streker, så rart hvis det skulle være noe galt med flere av de?

Vi har jo uansett hatt sex noen dager nå, og fortsetter jo bare videre, men greit å liksom vite når EL egentlig var... :dry:

:)

Endret av joyfolie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan være positiv i flere dager. Testen måler LH nivå, og den enkeltes kurve er veldig forskjellig. Mulig du har en lang topp, mulig hormonene fortsatt er på tur etter SAen.

EL skjer normalt 12-72 timer etter første positive test, 12-36 etter sist positive test.

Skrevet

Hmm, okey. Trodde den kun var positiv en gang.

Jeg har hatt mens etter SAen, og da testet jeg for EL på samme tidspunkt som nå i forrige måned, da var den kun positiv i en dag, men det kan jo være noe hormon greier..

Får bare fortsette som vi gjør og håpe vi treffer, og at det faktisk kommer ett egg :)

Skrevet

Google LH og eggløsningstester, les gjerne litt på pernilleinfo, og sett deg inn i hormonsamspillet rundt eggløsning. Så forstår du nok svaret mitt bedre :) alltid greit å få med seg det teoretiske når man først begynner å stille spørsmål rundt eggløsningstester.

Skrevet

Ja, det er lurt ;) Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...