Gå til innhold

Innføre egen rabatt på mat for fattige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har man hatt en godt betalt jobb får man grei uførepensjon utbetalt + at man da burde hatt forsikring.

Mange blir syke allerede i ung alder, slik at de ikke har hatt mulighet til å jobbe først. Og jeg forventer faktisk ikke at barn skal tenke på å tegne uføreforsikring, mange blir syke lenge før de blir myndige.

Anonym poster: d574c519ced4e05ce3a9519f8eff900c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stopper dem ikke fra å få en jobb.

Anonym poster: 0a52d43eeb7b3b18ace78c81461f3c4f

En rekke både fysiske og psykiske sykdommer er offentlig akseptert som for invalidiserende til å ha en jobb.

Usaklig argumentasjon fra deg som overhodet ikke holder mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange blir syke allerede i ung alder, slik at de ikke har hatt mulighet til å jobbe først. Og jeg forventer faktisk ikke at barn skal tenke på å tegne uføreforsikring, mange blir syke lenge før de blir myndige.

Da får man ung ufør tillegget, og litt høyere utbetalt. Dessuten synes jeg foreldrene har feilet stort ved å få barn og ikke ha økonomi til å hjelpe barnet.

Da må man ikke gjøre samme feil selv, ikke få barn. Man lever godt på ung ufør satsen om man er alene uten barn :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rekke både fysiske og psykiske sykdommer er offentlig akseptert som for invalidiserende til å ha en jobb.

Usaklig argumentasjon fra deg som overhodet ikke holder mål.

Les posten over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noe poeng med å jobbe lenger?

Anonym poster: 03221edc56f9022eb566994b3bd87ac9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man ung ufør tillegget, og litt høyere utbetalt. Dessuten synes jeg foreldrene har feilet stort ved å få barn og ikke ha økonomi til å hjelpe barnet.

Da må man ikke gjøre samme feil selv, ikke få barn. Man lever godt på ung ufør satsen om man er alene uten barn :)

Nei, man får ikke automatisk ung ufør-sats selv om man ble syk som ung. Det stilles en del krav til blant annet alvorlighetsgrad og prognose for å få denne satsen.

Håper ingen misforstår, jeg mener ikke at man skal ha like godt utbetalt på minstesats som folk som har jobbet i mange år, men jeg synes det blir feil å si at det er den syke personens feil at de har lav inntekt. Noen har dessverre hatt uflaks og fått en sykdom i tidlig alder, det er noe man ikke kan bestemme selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tjener da under den grensen, men pga jeg er frivillig deltidsarbeidende pga småbarn i hus.

Hvis vi sluttet å handle: blader, aviser, lys, servietter, ferdiglaget mat blomster, snop, snacks og annet unødvendig så hadde vi spart mer på varehandelen. Hvis vi bare handler brød, melk, pålegg, råvarer som kjøttdeig, fisk og kylling, grønnsaker og frukt. Saus kan lages av mel og smør, kyllingen må ikke stekes i maggi juce pose, og vi kan lage kjøttkaker med poteter, grønnsaker og saus helt fra bunn av, det er ikke dyrt. Vi kjøpet alt ferdig fra Toro, og da blir maten dyrere også.

Anonym poster: 6963f91b69d9a8f0b9d72cb6050c3ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tilfeller kan "food stamps" være lurt. F.eks for alkoholikere/stoffmisbrukere. ( hvis de ikke bare selges da )

Men for folk med bare lite penger vil det nok oppfattes stigmatiserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...