AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #1 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg skal ned 5 kg, og har beinhinnebetennelse. Løping har alltid fungert veldig bra for meg, men nå må jeg slutte å løpe en stund. Spinning og svømming er for meg uaktuelt, men tenker at ellipsemaskin kan være et godt alternativ? Hvor sliten blir man egentlig om man tar i skikkelig? Anonym poster: 1e910d81641600a14a55ba65a202c2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 11. desember 2012 #2 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg skal ned 5 kg, og har beinhinnebetennelse. Løping har alltid fungert veldig bra for meg, men nå må jeg slutte å løpe en stund. Spinning og svømming er for meg uaktuelt, men tenker at ellipsemaskin kan være et godt alternativ? Hvor sliten blir man egentlig om man tar i skikkelig? Anonym poster: 1e910d81641600a14a55ba65a202c2da Hvorfor er spinning og svømming uaktuelt for deg? Det er som regel bra alternative treningsformer hvis du har senebetennelse. Ellipsemaskin kan gi god trening den, bare du tar i såpass at du får opp pulsen og holder på lenge nok. Det er selvsagt ikke like hardt som jogging, siden du ikke får støtbelastningen, det blir litt mer som sykling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #3 Del Skrevet 11. desember 2012 Ifølge fysioterapeuten min er ellipsemaskinen så mye mer krevende energimessig enn jogging (fordi man bruker overkroppen mer), at man fint kan kutte ned på tiden man trener og få like mye ut av det. Jeg trener meg opp etter sykdom, og sliter derfor med at jeg lett får overbelastning i knær og hofter pga manglende muskulatur når jeg løper. Fysioterapeuten har ihvertfall sagt at istedenfor f.eks. 30min på mølla, kan jeg heller ta 20min på ellipsemaskinen - og få like mye ut av det, i tillegg til at jeg minsker sjansen for overbelastning. Anonym poster: 61e4b4ab207a6ca6d828cbe76ac0841a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #4 Del Skrevet 11. desember 2012 Hvorfor er spinning og svømming uaktuelt for deg? Det er som regel bra alternative treningsformer hvis du har senebetennelse. Ellipsemaskin kan gi god trening den, bare du tar i såpass at du får opp pulsen og holder på lenge nok. Det er selvsagt ikke like hardt som jogging, siden du ikke får støtbelastningen, det blir litt mer som sykling. Jeg har spinnet i flere måneder nå, som alternativ til løping, men har gått veldig lei av det. Svømming synes jeg er kjempekjedelig... Men ja, vet at det er to gode treningsformer! -TS Anonym poster: 1e910d81641600a14a55ba65a202c2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #5 Del Skrevet 11. desember 2012 Ifølge fysioterapeuten min er ellipsemaskinen så mye mer krevende energimessig enn jogging (fordi man bruker overkroppen mer), at man fint kan kutte ned på tiden man trener og få like mye ut av det. Jeg trener meg opp etter sykdom, og sliter derfor med at jeg lett får overbelastning i knær og hofter pga manglende muskulatur når jeg løper. Fysioterapeuten har ihvertfall sagt at istedenfor f.eks. 30min på mølla, kan jeg heller ta 20min på ellipsemaskinen - og få like mye ut av det, i tillegg til at jeg minsker sjansen for overbelastning. Anonym poster: 61e4b4ab207a6ca6d828cbe76ac0841a Det hørtes jo bra ut! Tror jeg kommer til å satse på ellipsetrening i ukene fremover, så får vi se hvordan jeg liker det! Hvis ikke får jeg gå over til spinning igjen... Takk for svar! -TS Anonym poster: 1e910d81641600a14a55ba65a202c2da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 11. desember 2012 #6 Del Skrevet 11. desember 2012 Ellipse er et godt alternativ når mølla er uaktuell http://www.tv2.no/sporty/sjekk-hvilket-apparat-som-forbrenner-mest-fett-3445499.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå