Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 168 cm høy, og veier 54 kg. Nå tenker dere sikkert: tynn/slank jente. Jeg har alltid veid rundt 50 kg. Det har vært veldig naturlig for meg, og jeg har sett veldig sunn ut. Er spebygd, så over 60 kg på min kropp ville ha vært altfor mye. Jeg tilbrakte noen måneder i USA for et halvår tilbake. Jeg klarte å legge på meg så mange kilo at jeg nådde 63 kg... 63!!!! Plutselig hadde jeg gått fra 25 i jeans, til 29!!!! Som sagt veier jeg nå 54 kg, men ønsker å gå ned 4 kg til, slik at jeg kan bli som før. Dessverre er det en ting jeg registrerer med kroppen min, og det er at den har blitt skikkelig dvask. Skikkelig! Jeg har alltid hatt drømmerumpa "alle" har misunnet. Aner ikke hvor mange komplimenter jeg har fått for den, men det er ekstremt mange. Nå synes jeg den har blitt skikkelig slapp. Jeg tenker jo at dette må være vektoppgangen min og vektnedgangen min sin skyld.

Jeg har fremdeles mye overflødig fett, tro det eller ei. Magen min er helt flat, men armene mine er fremdeles veldig fettete, og lårene mine er ganske kraftige. Skulle ikke tro det med en vekt på 54, men jo...

Så det jeg lurer på er: hvor lang tid vil det ta for meg å få en nogenlunde stram kropp igjen, med styrketrening - SELV OM jeg går i underskudd? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg er helt rådløs. Det at rumpa mi har blitt som den har blitt skremmer livet av meg, og det jeg trodde skulle bli en morsom vektnedgang er blitt skikkelig deprimerende. Jeg vet at jeg aldri har hatt en muskuløs kropp, og at jeg burde ha fokusert mer på styrketrening enn det jeg har gjort, men nå er skaden skjedd....

Anonym poster: 6bbdd1f6107dcc7de5b1516a0e151c0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars..

Anonym poster: 88e4437e3d4be98b9adb8aae194ceabf

• Liker 1
Skrevet

Det er helt umulig å svare på. Om du ligger i underskudd vil du ha vanskelig for å legge på deg muskler. Om du er helt nybegynner nyter du godt av "nybegynnereffekten", ettersom man som helt utrent vil ha rask fremgang i starten.

Men hvorfor ligge i underskudd, om det er rumpemangel som plager deg mest? Fokuser på en ting av gangen. Enten tren opp rumpen, eller sats på å slanke deg. Om du prøver begge deler vil det ta lengre tid.

Anonym poster: 3aa29e6b05267c6bd2320cdc631ea204

Skrevet

Det er vanskelig å gå ned i fettprosent samtidig som en bygger muskler da nedgang på fett krever underskudd mens muskler krever overskudd. Det enkleste er oftest å fokusere på å få ned fettprosenten først og så fokusere på muskler.

Skrevet

Ikke verre en å starte å trene, samtidig som du legger alt som heter brus og skjokkolade på hylla en stund. Spis proteinrik mat og kjør ett effektivt treningsprogram noen månder så er du i god form igjen!

Det er riktig at du skal ha ett overskudd for å få mest ut av treningen, men det går helt fint å trene i perioder med underskudd, så lenge man får i seg nok proteiner, slik at det ikke hindrer muskelvekst. Det sundeste for kroppen er selvfølgelig et mest mulig likt forhold mellom inntak og forbrenning over tid. men viss du vil ha raske resultater, kan du jo lese den artikkelen her:

http://fitnessbloggen.no/fhm/

Her er ett eksempel på et godt Begynnerprogram!

http://fitnessbloggen.no/5x5-for-styrke-og-muskelmasse/

Anonym poster: ad14dcb3cf49bee93f26851b9fdff68a

• Liker 2
Skrevet

Men herregud, du er da virkelig ikke feit med den vekten og høyden! :himle:

Anonym poster: 43924db39f7803cf96055c8c0cc19d34

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 168 cm høy, og veier 54 kg. Nå tenker dere sikkert: tynn/slank jente. Jeg har alltid veid rundt 50 kg. Det har vært veldig naturlig for meg, og jeg har sett veldig sunn ut. Er spebygd, så over 60 kg på min kropp ville ha vært altfor mye. Jeg tilbrakte noen måneder i USA for et halvår tilbake. Jeg klarte å legge på meg så mange kilo at jeg nådde 63 kg... 63!!!! Plutselig hadde jeg gått fra 25 i jeans, til 29!!!! Som sagt veier jeg nå 54 kg, men ønsker å gå ned 4 kg til, slik at jeg kan bli som før. Dessverre er det en ting jeg registrerer med kroppen min, og det er at den har blitt skikkelig dvask. Skikkelig! Jeg har alltid hatt drømmerumpa "alle" har misunnet. Aner ikke hvor mange komplimenter jeg har fått for den, men det er ekstremt mange. Nå synes jeg den har blitt skikkelig slapp. Jeg tenker jo at dette må være vektoppgangen min og vektnedgangen min sin skyld.

Jeg har fremdeles mye overflødig fett, tro det eller ei. Magen min er helt flat, men armene mine er fremdeles veldig fettete, og lårene mine er ganske kraftige. Skulle ikke tro det med en vekt på 54, men jo...

Så det jeg lurer på er: hvor lang tid vil det ta for meg å få en nogenlunde stram kropp igjen, med styrketrening - SELV OM jeg går i underskudd? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg er helt rådløs. Det at rumpa mi har blitt som den har blitt skremmer livet av meg, og det jeg trodde skulle bli en morsom vektnedgang er blitt skikkelig deprimerende. Jeg vet at jeg aldri har hatt en muskuløs kropp, og at jeg burde ha fokusert mer på styrketrening enn det jeg har gjort, men nå er skaden skjedd....

Anonym poster: 6bbdd1f6107dcc7de5b1516a0e151c0a

Du vet nok inderlig godt hva svaret er: Du må trå til med ordentlig styrketrening! Du bør ikke ligge noe særlig i underskudd når du trener hard styrke, for det krever enormt med energi.

Man kan være tynn og dvask, akkurat som at man kan være lubben og fresh!

Du bør ikke fokusere på vektnåla, for vekt har ikke bare med fett å gjøre. Muskler veier som kjent mer enn fett. Målet skal jo være en kropp som strutter av sunnhet, ikke et bestemt tall på vekta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...