Gå til innhold

Oppgave i sykepleie, kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene delen av oppgaven jeg skal skrive er psykologi. Læreren vi har hatt i dette emnet har ikke vært noe flink og jeg finner ikke noe særlig om dette i boken.. For å være helt ærlig forstår jeg nesten ikke oppgaveteksten engang.

Oppgaveteksten:

Du er sykepleier på en akuttavdeling. I dette arbeidet er det ofte viktig å oppfatte situasjoner riktig og raskt, samt å kommunisere med mennesker med ulik grad av lidelse. I en slik sammenheng er også feiloppfattninger og misforståelser en vanlig utfordring.

Gjør rede for hvordan kunnskap om persepsjonsprosesser, holdninger og attribusjon kan være viktig i denne situasjon.

Diskuter videre hvordan dette kan ha innvirkning på samhandlingen mellom pasient og sykepleier.

Noen som kan gi meg litt innspill og hjelpe meg litt i gang? Takker for alle svar :)

Anonym poster: 81bc21032bf05afadabe6e641f844196

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er helt grunnleggende psykologiske begreper, så det er veldig rart om du ikke finner det i boka. Søk litt på Google - du finner nok masse om det.

Jeg klarer ikke forklare oppgaveteksten mer forståelig, dessverre: for jeg syns den er veldig klar og tydelig. Du skal gjøre det som står der, så jeg vet ikke hva slags innspill du vil ha? Det handler jo om hva slags innvirkning kommunikasjon med disse begrepene har på relasjonen sykepleier-pasient. Men jeg tror du må lese mer hvis du ikke forstår hva begrepene står for, i hvertfall når du skal bruke dem aktivt som i denne oppgaven :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Dette er helt grunnleggende psykologiske begreper, så det er veldig rart om du ikke finner det i boka. Søk litt på Google - du finner nok masse om det.

Jeg klarer ikke forklare oppgaveteksten mer forståelig, dessverre: for jeg syns den er veldig klar og tydelig. Du skal gjøre det som står der, så jeg vet ikke hva slags innspill du vil ha? Det handler jo om hva slags innvirkning kommunikasjon med disse begrepene har på relasjonen sykepleier-pasient. Men jeg tror du må lese mer hvis du ikke forstår hva begrepene står for, i hvertfall når du skal bruke dem aktivt som i denne oppgaven :)

Jo jeg vet hva begrepene står for, men jeg skjønner likevel ikke helt. Altså det er snakk om hvordan pasient oppfatter deg, både i kroppspråk og tone? Og at folk har forskjellige måter å oppfatte ting på utfra hvordan de er? (attribusjon)

Anonym poster: 81bc21032bf05afadabe6e641f844196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...