Gå til innhold

Jeg flytter ut av kollektivet: hvem beholder fellestingene?

Anbefalte innlegg

Gjest Marsvinet
Skrevet (endret)

Jeg har nå bodd i et kollektiv i et halvt år. Da jeg flyttet inn hadde de andre kjøpt inn møbler til stua, og en del ting til badet/kjøkkenet. De ville at alle skulle betale likt av dette og ba meg om å gi dem 1000 kr. Så kjøpte jeg inn en del kjøkkenredskaper (vannkoker, matlagingsutstyr, glass etc), og vi ble enige om at jeg skulle gi dem 700 kr for at det skulle bli likt.

Nå flytter jeg ut. Men problemet er som følger: De andre vil ikke at jeg skal ta med meg det som jeg har kjøpt! Dette er ikke jeg enig i. Jeg har gitt dem 700 kr for ting som jeg aldri får se igjen, og i tillegg vil de beholde tingene som jeg har kjøpt til fellesskapet. Egentlig så synes jeg at jeg burde få tingene som jeg har kjøpt og få igjen litt av det "dipositumet" på 700 kr som jeg har gitt dem. Ting blir jo ikke utslitt etter ett halvt års bruk...

Hva synes KG? Skal jeg betale 1000 kr (1/4 av det det kostet å innrede kollektivet) og så dra etter et halvt år uten å beholde noe?

Endret av Marsvinet
Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg er enig med deg, men de bør betale deg ut. Så får heller neste beboer betale dem et beløp.

• Liker 1
Gjest pålogget
Skrevet

herregud for en teit gjeng, du har helt rett. Det er jo dine ting som du har kjøpt, og at dem ikke lar deg ta de er jo helt urimelig....dem får værsågod betale deg ut....

Hilsen en i samme type situasjon.....folk er jammen meg rar!

Skrevet

De får kjøpe ut din "andel" i tingene. Burde vel ikke være noe problem. Så for de heller kreve det samme beløpet av neste person som flytter inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...