Gå til innhold

Ny sofa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! :-)

Jeg har et hugeeee problem, jaffal for meg er den hugeee ;(

I april i år, så skulle vi fornye litt hjemme, altså kjøpe ny sofa, nytt spisestue etc.

I og med, at før så hadde vi en Boston sofa, som tok veldig mye plass, og jeg fikk ikke hatt noe spisestue, så da brukte vi en spisebenk, som tilhører kjøkkenet som en spiseplass. Men når vi fikk gjester så ble det alltid kleint. Pluss at vi hadde et stort område i stua som var tomt. Jeg og samboeren min ble enig til slutt at om vi klarte å selge den sofaen og kjøpe en litt mindre, så kan vi forandre det om.

Da skulle vi også få plass til stue.

Jeg ble glad :) Og da kjøpte vi en 3 seter og 2 seter sofa, og bak den så harvi spisestua. Jeg likte sofaen med en gang, den var så god å søt.

Men nå liker jeg den ikke lenger :( Det er plass til 2 personer på den 3-seteren, og plass til 1 person på den 2-seteren. Så når vi får gjester, så må alltid vi sitte på gulvet eller på stol, der er dritt, om jeg kan si det på den måten.

+ at når du sitter i sofaen, så må du på en måte sitte i midten, for selv om du setter deg på siden så sklir du mot midten, og når du står opp av den, så er det et stort sittehull i den. :(

Jeg er så oppgitt over den, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre mer :(

Det verste er at når gjester kommer, noen påpeker det jeg sa om sofaen, mens vi blir slitne av å sitte på gulvet eller i stolen.

Noen som forstår meg? Jeg syter ikke selv om det kan oppfattes slik, men jeg vet ikke min arme råd? :((((((

Jeg har nå i lang tid sett på en sofa, som heter Easy maxi Mondul ifra Møbelringen, den koster 14.999,- og det er en BRA sofa, som du har i mange år, og som flere kan sitte i. Venninna mi har kjøpt seg ei slik, og hun roser den oppi skyene. Aldri har hun hatt ei bedre sofa.

Jeg er så lei meg, at jeg ikke får den ut av hodet. Og jeg trives ikke hjemme i den sofaen jeg har :( Jeg tenkte å nevne det til min samboer, at om vi prøver å selge den vi har, så mister vi ikke mye penger på en måte. Men jeg tør ikke, for vi har brukt mye penger på store ting iår. Jeg tenker slik, at jeg vil jobbe hardt nå i 2-3 mnd. for å kjøpe den sofaen, for det har så mye å si at man trives hjemme og det gjør ikke jeg, jaffal ikke 100%.

Vær så snill ikke døm meg, da vil jeg bare få det mye verre inni meg, men tips og råd tas gjerne imot med takk.

Hva synes dere?

Ps. dette ble et langt innlegg, men første gangen jeg er her, og håper dere vil lese gjennom det:)

Anonym poster: 52503fe38990651e3044f2e425470eb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil komme med noen innfall?

:)

Skrevet

Google innfall.

Og slutt å bruke "huge" og "klein". Huff.

Men kan du ikke bare kjøpe den nye sofaen da? Jeg skjønner at det er kjipt at dere ikke har noe skikkelig plass å sitte, jeg leigde en leilighet der det bare var plass til en treseter med chaiselong, og det var aldri noe kos å ha besøk da det kun var plass til at to satt noelunde godt i sofaen. Så når vi kjøpe egen leilighet kjøpte vi en enorm sofa slik at det skulle være plass til masse folk. Har ikke angret.

Evt kan du se etter en billigere sofa med mer plass til folk. Kanskje du kan ønske deg penger til sofa til jul?

Anonym poster: 4dbd60db3b3e97a0e8021c5cc4554b7c

Skrevet

Uff, beklager så mye, var ikke meningen.

Men, vil ikke ha annen sofa, vil ha akkuratt den, for du får virlekig mye for pengene.

Bare at jeg ikke helt tørr å nevne det til min samboer:(

Ingen flere som har vil svare. Uff kjipe dere er :(

Skrevet

Uff, beklager så mye, var ikke meningen.

Men, vil ikke ha annen sofa, vil ha akkuratt den, for du får virlekig mye for pengene.

Bare at jeg ikke helt tørr å nevne det til min samboer:(

Ingen flere som har vil svare. Uff kjipe dere er :(

Hva vil du vi skal svare da?? Du vil ha en sofa som du ikke har råd til. Da må du enten spare slik at du får råd, eller slå det fra deg.

Og folk gidder hvertfall ikke å svare når du sier at de er kjipe.

Og jo, du syter.

Du får ønske deg penger til jul da, og spare hardt over nyttår.

Anonym poster: 4dbd60db3b3e97a0e8021c5cc4554b7c

• Liker 1
Skrevet

Skal få den av min pappa, glis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...