Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente med blå øyne, opprinnelig kommunegrått hår men striper det blondt. Nå begynner fristelsen for litt mørkere hår til vinteren å komme.. Men er livredd for å få grønnskjær i dette.. Noen tips til dere som har farget det bra blondt - til brunt hjemme? Og hvilket nr brukte du?

Ja, jeg vet at det er lurt å gå til frisør, men jeg har valgt å ta hjemmefarging..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk farger med rødt i :)

Skrevet

Om du skal farge det hjemme må du farge det to ganger for å få vekk grønnskjæret, uansett hvor mye rødt det er i den nye fargen. Blondfargen vil skinne igjennom etter første runde uansett, og det hadde den gjort med frisørfarge også :) Så bare finn en farge du synes er fin, kjøp to bokser og farg det to ganger (med noen uker opphold).

Skrevet

Må jo fortsatt være rødt i fargen. Farger du blondt hår med en kald brunfarge er sjansen meget stor for at det blir ganske grønt. Rødt nøytraliserer grønt.

Skrevet

Det vil skinne igjennom uansett som sagt, så hvis hun heller vil ha en kald farge kan hun like gjerne ta det iom at hun må farge det dobbelt uansett.

Skrevet

Det er jeg ikke helt enig i. Men kanskje vi bare har lært forskjellig? I den salongen jeg jobber i er det ihvertfall sånn vi gjør det.

Men det du sier kan sikkert funke like bra, forskjellige salonger har nok ulike metoder :)

Skrevet

Har farget det hjemme hver gang jeg har gått fra platina omtrent, til mørk. Bruk en rødfarge først, så håret får pigmenter og du slipper grønt hår. Så kan du legge i en bruntone for å farge over det røde :) Men bruk bare minicolor (toning).

Da jeg farget det i høst brukte jeg først en rødfarge i 6-familien, og la over en kaldere bruntone som lå i 6-familien også.

• 1 måned senere...
Skrevet

Tusen takk for mange gode svar! :) ble så jeg farget det to ganger, men rødskjær :) ble kjempe fornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...