AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har ikke fått invitasjon enda, men skal i bryllup i sommer. Kom plutselig til å tenke på dette med følge. Jeg er singel, og det vet bruden. Vil jeg da bli invitert med eller uten følge? Håper jo at jeg kan ta med meg noen, ettersom jeg ikke kjenner noen andre enn bruden. Greit å ha en person å støtte seg til Anonym poster: 813a1c429b4257b07352b72b97b6b6a0
Ike Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Tror nesten bare du må vente til invitasjonen kommer! Dette praktiseres nok forskjellig. I de bryllupene jeg har vært har det iallefall variert!
Gjest kiara_pusen Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Jeg er ganske sikker på at det er så uvanlig som du nesten kan få det. Dessverre. Hos oss hadde det vært helt greit, men jeg er en brud som har lagt alle prinsipp om invitere/ikke invitere på hylla. Skjønner der derimot veldig godt at du ønsker å ha med deg en, jeg har en vennine som jeg lurer på om jeg bare skal si at hun kan ha med seg "samboeren" som er en venninne slik at hun også har noen. En person fra eller til spiller ingen rolle hvis det gjør det lettere for den som ikke kjenner så mange bortsett fra meg som brud eller brudgom. Nå fikk du meg faktisk til å bestemme meg for at det er sånn vi gjør det uavhengig av hva brudgommen synes det er unødvendig. Kanskje det hjelper å spørre bruden.. kan godt hende at hun ikke har tenkt tanken. Lykke til.
Chloe- Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Jeg er ganske sikker på at det er så uvanlig som du nesten kan få det. Dessverre. Hos oss hadde det vært helt greit, men jeg er en brud som har lagt alle prinsipp om invitere/ikke invitere på hylla. Skjønner der derimot veldig godt at du ønsker å ha med deg en, jeg har en vennine som jeg lurer på om jeg bare skal si at hun kan ha med seg "samboeren" som er en venninne slik at hun også har noen. En person fra eller til spiller ingen rolle hvis det gjør det lettere for den som ikke kjenner så mange bortsett fra meg som brud eller brudgom. Nå fikk du meg faktisk til å bestemme meg for at det er sånn vi gjør det uavhengig av hva brudgommen synes det er unødvendig. Kanskje det hjelper å spørre bruden.. kan godt hende at hun ikke har tenkt tanken. Lykke til. Over halvparten av bryllupene jeg har vært i har vært med uspesifisert følge. Så det er nok ikke så uvanlig. Men du får nok bare vente og se TS.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Takk for svar:) Ja får bare vente å se:) Tror jeg er den eneste som ikke kjenner noen av de andre, ikke alle kjenner alle, men alle kjenner hvertfall noen Skal være med på utdrikningslaget, så da blir jeg kanskje kjent med noen av jentene:) Men såvidt jeg har skjønt har alle disse kjærester, så i bryllupet er det uansett greit å ha en date. Ikke at det blir noe enkelt å finne da, jeg som ikke har noen guttevenner:p Anonym poster: 813a1c429b4257b07352b72b97b6b6a0
Gjest 2013 bryllup Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 Jeg trodde det var veldig uvanlig å invitere single med følge. Men på min gjesteliste har jeg en venninne som bare jeg kjenner, tenkte å invitere henne sammen med en annen venninne, men nå har hun fått seg kjæreste så da slipper jeg det
Gjest kiara_pusen Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Over halvparten av bryllupene jeg har vært i har vært med uspesifisert følge. Så det er nok ikke så uvanlig. Men du får nok bare vente og se TS. Synes ikke jeg hører annet enn "problemer" med at man ikke en gang ønsker å invitere venner, kollegaer eller familie med følge med mindre man er bestis omtrent. Nå fikk jeg en postiv overraskelse- kanskje vi skal sette på følge på resten av de single kortene også... Det var hvertfall en positiv overraskelse. Jeg glemmer nok at på langt nær de fleste bruder er representert på forum som dette.
Chloe- Skrevet 11. desember 2012 #8 Skrevet 11. desember 2012 Synes ikke jeg hører annet enn "problemer" med at man ikke en gang ønsker å invitere venner, kollegaer eller familie med følge med mindre man er bestis omtrent. Nå fikk jeg en postiv overraskelse- kanskje vi skal sette på følge på resten av de single kortene også... Det var hvertfall en positiv overraskelse. Jeg glemmer nok at på langt nær de fleste bruder er representert på forum som dette. Hat faktisk lagt merke til dette selv. Altså, at tendensene på forumet ikke stemmer overens med min egen erfaring på dette området.
Arkivskap Skrevet 11. desember 2012 #9 Skrevet 11. desember 2012 Vi snakket om dette før vi sendte ut invitasjoner. Samboer og jeg ble enig om at vi ikke skrev "med følge" på de single, fordi det kan oppleves som mobbing. I allefall to av våre gjester kunne ha tatt det ille opp. Men de skal selvfølgelig få ta med seg følge hvis det dukker opp noen før bryllupet vårt.
Gjest kiara_pusen Skrevet 11. desember 2012 #10 Skrevet 11. desember 2012 Vi snakket om dette før vi sendte ut invitasjoner. Samboer og jeg ble enig om at vi ikke skrev "med følge" på de single, fordi det kan oppleves som mobbing. I allefall to av våre gjester kunne ha tatt det ille opp. Men de skal selvfølgelig få ta med seg følge hvis det dukker opp noen før bryllupet vårt. Du sa hva... mobbing som hovmod om at de ikke har noen?!?!?! Kjære vene, kanskje med følge skal overleveres muntlig. Jeg håper jo virkelig at det kommer minst en ny kjæreste, det hadde vært utrolig hyggelig! 2
Amens Skrevet 11. desember 2012 #11 Skrevet 11. desember 2012 En venninne som er singel ville gjerne ha med følge siden hun ikke kjente noen andre og det sa jeg ja til. Hun endte opp med å ikke gjorde siden hun ble god kjent med de andre vennene mine i utdrikingslaget. Vi hadde skrevet navnet til alle inviterte på de som var invitert i invitasjonene, men om andre hadde spurt om å få ta med date så hadde vi nok sagt ja til det. Vi tenkte rett og slett ikke på det... Så du må nok spørre om dette er ok eller ikke, tror ikke det blir noe problem så lenge det blir gitt beskjed før svarfristen så det ikke blir noe krøll med cateringa.
Arkivskap Skrevet 11. desember 2012 #12 Skrevet 11. desember 2012 Du sa hva... mobbing som hovmod om at de ikke har noen?!?!?! Kjære vene, kanskje med følge skal overleveres muntlig. Jeg håper jo virkelig at det kommer minst en ny kjæreste, det hadde vært utrolig hyggelig! Vi har noen "evige single" i familien som syns dette er veldig sårt. Så vi valgte å ikke "gni det inn" ved å skrive "med følge".
Gjest kiara_pusen Skrevet 11. desember 2012 #13 Skrevet 11. desember 2012 Vi har noen "evige single" i familien som syns dette er veldig sårt. Så vi valgte å ikke "gni det inn" ved å skrive "med følge". Ja, det er faktisk et veldig godt poeng. Her må det vurderes før man tråkker på noen tær.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #14 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har aldri opplevd eller hørt om at man kan ta med følge. Tror det er en amerikansk greie. Anonym poster: f0d93d54d5c7fe64d09eff71c84f1939 2
Gjest lisha Skrevet 11. desember 2012 #15 Skrevet 11. desember 2012 De som er single når vi sender ut invitasjonen, blir bedt kun de. Om de får seg kjæreste før vi gifter oss, og spør om å få ha med den nye kjæresten, så vil vi selvfølgelig prøve å ordne det 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #16 Skrevet 12. desember 2012 Vi hadde hverken råd eller plass til at alle de single skulle få ta med en random person i bryllupet vårt. Kjenner ingen som har hatt en sånn "åpen plass" i invitasjonen. Men nå har de fleste jeg vet om ikke så store bryllup da, så det er kanskje årsaken. Anonym poster: a63f800912f7658b5132f802a295645c
Gjest navnelapp Skrevet 12. desember 2012 #17 Skrevet 12. desember 2012 Til middag hadde ikkje det gått hos oss, salen var heilt full, og ingen meldte avbod i siste liten. Til kaffe derimot, er noko anna. Dette kjem vel an på kor fritt ein har det med plassering og catering/servering. Å invitere alle single (22!) med følge i vårt bryllup hadde fått store innverknader på budsjettet, og hadde vi hatt bryllupet på eit hotell hadde det kanskje kosta 22000 ekstra! Oj.
Gjest Doh Skrevet 12. desember 2012 #18 Skrevet 12. desember 2012 Jeg har ei venninne som bare kjente meg og mannen min, og hun fikk ikke vært med på utdrikningslaget. Men hun og jeg tok en tur til hjemstedet mitt, som er en halvtime unna, en dag og tok en kaffe med ei av venninnene mine slik at hun kjente en av de litt før bryllupet. Fungerte kjempefint, og hun hadde en hyggelig dag/kveld 2
Wonders Skrevet 12. desember 2012 #19 Skrevet 12. desember 2012 jeg ville ikke invitert med følge til en slik fest. 1
Jade Skrevet 13. desember 2012 #20 Skrevet 13. desember 2012 Vi inviterte single uten følge. Men alle single kjente mange andre i bryllupet, så vi hadde ikke den problemstillingen å tenke på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå