AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har hatt en lang joggepause på et år nå pga vonde legger når jeg jogget. Nå har jeg startet opp igjen, og allerede etter to økter kommer smertene tilbake, bare a nå er de i anklene o strekker seg oppover langs siden av leggen, og også litt i knærne. Har tatt økt 4 elle 5 nå og smertene er ganske sterke. Jeg har kjøpt meg gode joggesko som skal ære tilpasset føtene mine. Noen som har vært bort dette tidligere? Nå som jeg endelig har lært meg å like jogging:(. Og er det noen som har noe forslag til hva jeg kan erstatte joghingen med for å gå ned i vekt? Anonym poster: 4958e31a327a8ca1e093007b7652c690
Supraspinatus Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Ned i vekt: Gjør noe med kostholdet. Alternativ trening til jogging: Sykling, svømming, roing, ski, rulleskøyter/rulleski, hoppetau (ikke så aktuelt med legg/ankelskader).
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Ned i vekt: Gjør noe med kostholdet. Alternativ trening til jogging: Sykling, svømming, roing, ski, rulleskøyter/rulleski, hoppetau (ikke så aktuelt med legg/ankelskader). Takk for svar:) Kostholdet har alltid vært bra! Skal jeg ned i kcal så blir jeg liggende på et nivå hvor jeg blir skjelt ut her på kg for å ligge på. Forbrenningngen er helt på bærtur etter at jeg sluttet å røyke... Ligger på 13-1400 kcal uten å gå ned i vekt. Koser meg med mat eller god drikke en gangs uka, og det ødelegger muligens? Hår jeg lavere i kcal blir jeg slapp og konsentrert. Jeg har ikke penge å bruke på trening, derfor hadde jogging vært så bra:) har tilgang på et enkelt treningsrom med ergometersykkel, men det er så sinnsykt kjedelig så jeg vet jeg ikke vil klare å motiverer meg selv. Anonym poster: 4958e31a327a8ca1e093007b7652c690
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Hvor lenge jogger du. Det er viktig å bygge opp veldig rolig, spesielt når du har slitt med smerter før. Løplabbet har nybegynnerprogram, et annet er c25k, som du nok kan synes begynner altfor rolig, men smerter i beina kommer ikke fra dårlig kondisjon
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Hvor lenge jogger du. Det er viktig å bygge opp veldig rolig, spesielt når du har slitt med smerter før. Løplabbet har nybegynnerprogram, et annet er c25k, som du nok kan synes begynner altfor rolig, men smerter i beina kommer ikke fra dårlig kondisjon Nei, du sier noe der:) har nok begynt for hardt... Har hatt runder på 1time, men har jogget 2 min, så gått 2min, jogget 2 min, gått 3 mn osv. Hadde tenkt p begynne veldig rolig for så å øke forsiktig, men når jeg hadde så mye å gå på så var det vanskelig å holde igjen Er det kun p slutte å jogge igjen som kan gjøre det bedre? Anonym poster: 4958e31a327a8ca1e093007b7652c690
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 Nei, du sier noe der:) har nok begynt for hardt... Har hatt runder på 1time, men har jogget 2 min, så gått 2min, jogget 2 min, gått 3 mn osv. Hadde tenkt p begynne veldig rolig for så å øke forsiktig, men når jeg hadde så mye å gå på så var det vanskelig å holde igjen Er det kun p slutte å jogge igjen som kan gjøre det bedre? Anonym poster: 4958e31a327a8ca1e093007b7652c690 KJenner du det hele tiden nå? I såfall ville jeg ventet til det gikk over og heller prøve å trene litt alternativt fram til det er bra igjen. Og så følge et oppsatt program med en veldig rolig progresjon, til punkt og prikke, selv om det kanskje føles umotiverende :gjeiper: Du bør også tenke over hva slags underlag du løper på, det kan ha mye og si. Også om skoene er tilpasset det underlaget du faktisk løper på.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 KJenner du det hele tiden nå? I såfall ville jeg ventet til det gikk over og heller prøve å trene litt alternativt fram til det er bra igjen. Og så følge et oppsatt program med en veldig rolig progresjon, til punkt og prikke, selv om det kanskje føles umotiverende :gjeiper: Du bør også tenke over hva slags underlag du løper på, det kan ha mye og si. Også om skoene er tilpasset det underlaget du faktisk løper på. Ikke vondt når jeg sitter stille, men synes det er tungt å gå og blir fort sliten, får fort litt sånn krampeaktig følelse i bena.. Jeg får se på de programmene, tusen takk:) ! Løper forresten på tredemølle, vet at det ikke er ideelt, men jeg får litt problemer med ørene når jeg jogger ute, samt at det er så flaut når jeg foreløpig er i så dårlig form:P Anonym poster: 4958e31a327a8ca1e093007b7652c690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå