Gjest usikker Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Jeg sliter med et dilemma og vil gjerne høre hva andre tenker om det. Det gjelder om jeg bør fortelle om det jeg selv ser på som utroskap. Dette skjedde mellom meg selv og en god venn. For noen uker siden var jeg i byen hvor han bor og fikk tilbud om gratis overnatting, noe jeg takket ja til. I løpet av dagene vi var sammen fortalte han meg at forholdet han var i var så godt som over og at det ikke var noen følelser der lengre fra hans side (de har allerede gjort det slutt en gang tidligere). Han flørtet mye, foreslo å dusje sammen (jeg avslo), sa ting man ikke sier når man har kjæreste osv. Så en natt begynte han å stryke på meg, åpnet bh-en min og plutselig tok han meg på brystene, dro i trusa osv.. Jeg avviste han siden han offisielt fortsatt er i et forhold. Etter dette mistet vi kontakten litt, og plutselig her om dagen fikk jeg vite at han og dama skal flytte i lag om bare 1 mnd. De er i et avstandsforhold, og jenta som akkurat fylte "bare" 18 år flytter langt hjemmefra for å få til dette. Han har sagt til henne at jeg overnattet på hotell, ingenting skjedde osv. Jeg vet mange mener at man ikke skal sladre om utroskap, men nå er jeg plutselig usikker. Jeg vet også at om jeg sladrer, er nok vennskapet vårt over (og jeg er tross alt glad i han). Vi har felles venner som vet om dette, som evt. kunne sagt noe. Men jeg trenger råd! Hva ville dere ha gjort i en slik situasjon?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Du burde jo si ifra, men klart det er ikke det beste for deg. Anonym poster: 8910eeac5ce00e1b0d1132554b341939 1
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Det er vel ganske vanlig at man roter litt i oppstarten av et forhold. Men så tar man et valg og slår seg til ro i forholdet (inntil videre). Synes ikke du skal si noe om dette. Det vil bare fremstille deg som hevngjerrig. Men du kan snakke med han om det og la han forstå at du ikke synes dette har vært greit og har hatt lyst til å fortelle kjæresten hans om det men har valgt å ikke gjøre det.
Gjest Snerk Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 I mine øyne skal du uten tvil fortelle om dette. Hva hadde du følt hvis du var i et forhold med en som flørtet med andre og tok initiativ til sex med andre jenter bak ryggen din? Jenta burde få vite hvilken drittsekk hun er sammen med og få avslutte forholdet. Hvordan folk kan mene at man ikke skal fortelle det forstår jeg heller ikke. 2
Strikkesokken Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Du kan prøve å sette deg i hennes situasjon. Ville du likt å vite at mannen du skulle til å flytte sammen med har prøvd seg på en venninne mens dere var sammen? Tidlig i forholdet skal man være nyforelsket og ikke ha øyne for noen andre. For meg er det noe som skurrer kraftig med den mannen der. Hun burde få vite om det på en eller annen måte, fortest mulig.
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 Livet er til for å leves, ikke problematiseres. La de seile sin egen sjø, hvor stor er egentlig sjansen for at dette forholdet er "true love" uansett?
Gjest anonym Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Livet er til for å leves, ikke problematiseres. La de seile sin egen sjø, hvor stor er egentlig sjansen for at dette forholdet er "true love" uansett? Sier en kynisk fyr som kanskje holder på på samme måte? Han legger an på deg ts, ber deg lyve...han der kommer sikkert til å hoppe på andre jenter selv om de flytter sammen. La henne få vite det, så kan hun i det minste ta valget om hun vil flytte med en utro mann!
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 11. desember 2012 #8 Skrevet 11. desember 2012 Sier en kynisk fyr som kanskje holder på på samme måte? Nei, jeg holder meg langt unna menn i forhold jeg 1
Gjest Svampebob1 Skrevet 11. desember 2012 #9 Skrevet 11. desember 2012 Jeg sliter med et dilemma og vil gjerne høre hva andre tenker om det. Det gjelder om jeg bør fortelle om det jeg selv ser på som utroskap. Dette skjedde mellom meg selv og en god venn. For noen uker siden var jeg i byen hvor han bor og fikk tilbud om gratis overnatting, noe jeg takket ja til. I løpet av dagene vi var sammen fortalte han meg at forholdet han var i var så godt som over og at det ikke var noen følelser der lengre fra hans side (de har allerede gjort det slutt en gang tidligere). Han flørtet mye, foreslo å dusje sammen (jeg avslo), sa ting man ikke sier når man har kjæreste osv. Så en natt begynte han å stryke på meg, åpnet bh-en min og plutselig tok han meg på brystene, dro i trusa osv.. Jeg avviste han siden han offisielt fortsatt er i et forhold. Etter dette mistet vi kontakten litt, og plutselig her om dagen fikk jeg vite at han og dama skal flytte i lag om bare 1 mnd. De er i et avstandsforhold, og jenta som akkurat fylte "bare" 18 år flytter langt hjemmefra for å få til dette. Han har sagt til henne at jeg overnattet på hotell, ingenting skjedde osv. Jeg vet mange mener at man ikke skal sladre om utroskap, men nå er jeg plutselig usikker. Jeg vet også at om jeg sladrer, er nok vennskapet vårt over (og jeg er tross alt glad i han). Vi har felles venner som vet om dette, som evt. kunne sagt noe. Men jeg trenger råd! Hva ville dere ha gjort i en slik situasjon? Høres ut som at vennen din har forsøkt å lyve seg til sex med deg. Er det noe gode venner gjør mot hverandre tro?
Leifern Skrevet 11. desember 2012 #10 Skrevet 11. desember 2012 Gjesp, hva i all verden vil du få ut av å fortelle at han "nesten" var utro? God selvfølelse?
AryaUnderfoot Skrevet 11. desember 2012 #11 Skrevet 11. desember 2012 Gjesp, hva i all verden vil du få ut av å fortelle at han "nesten" var utro? God selvfølelse? Tja, puppetafsing etc er over min grense for utroskap så jeg vil ikke si at dette er "nesten" akkurat. Syns du bør fortelle det, TS, han høres ikke ut som verken en god kompis eller kjæreste.
Gjest ts Skrevet 11. desember 2012 #12 Skrevet 11. desember 2012 Takk for alle svar! Jeg synes fortsatt dette er en vanskelig avgjørelse å ta. De har vært sammen i snart to år tror jeg, og det kan se ut som det fungerer mellom dem, selv om han jo bygger forholdet på løgn. Vet at hun ikke vil tolerere sannheten, da hun til og med reagerte over bilder som viste at jeg hadde vært på besøk. Kjenner jeg blir kvalm av hele greia. Vet jeg kommer til å bli litt hatet om jeg sier i fra, og det er kanskje det som skremmer meg. Vil gjerne høre flere meninger!
Thea93 Skrevet 11. desember 2012 #13 Skrevet 11. desember 2012 hvis du var denne jenta, ville ikke du ha hørt om hvordan han var? før de f.eks flyttet sammen, ble bedre kjent, giftet seg og så tilslutt fant ut at han var som han var.. og da skilt seg..
Gjest ts Skrevet 11. desember 2012 #14 Skrevet 11. desember 2012 Jo, jeg ville absolutt ønsket å vite om det. Har selv vært utsatt for utroskap, og vet hvor ødeleggende det er.. Så svaret burde være enkelt, men det føles veldig vanskelig. Jeg kjenner henne ikke, vi har aldri møttes, hun vil mest sannsynlig tro på han framfor meg, og han vil bli rasende. Men vurderer å gjøre det likevel. Hun fortjener bedre! Noen som har gjort dette selv og kan dele noen erfaringer?
Leifern Skrevet 11. desember 2012 #15 Skrevet 11. desember 2012 Jo, jeg ville absolutt ønsket å vite om det. Har selv vært utsatt for utroskap, og vet hvor ødeleggende det er.. Så svaret burde være enkelt, men det føles veldig vanskelig. Jeg kjenner henne ikke, vi har aldri møttes, hun vil mest sannsynlig tro på han framfor meg, og han vil bli rasende. Men vurderer å gjøre det likevel. Hun fortjener bedre! Noen som har gjort dette selv og kan dele noen erfaringer? Om du tror hun blir glad for at du, en hun ikke kjenner, sier at typen ønsket å ligge med deg, så har du misforstått noe vesentlig her i livet.
Gjest ts Skrevet 11. desember 2012 #16 Skrevet 11. desember 2012 Om du tror hun blir glad for at du, en hun ikke kjenner, sier at typen ønsket å ligge med deg, så har du misforstått noe vesentlig her i livet. Tror ikke hun blir glad for det nei. Det er heller ikke det jeg mener dette handler om.
Gjest LonelyAngel Skrevet 11. desember 2012 #17 Skrevet 11. desember 2012 Hun kommer nok til å tro på deg om du forteller det. Hvorfor skulle du løyet som noe slikt? Jeg fikk høre av en jente en gang at kjæresten min hadde prøvd seg på henne, og joda det stemte det. Heldigvis for kjæresten min så var vi ikke blitt sammen da, selv om vi datet.
Gjest Anonym Skrevet 12. desember 2012 #18 Skrevet 12. desember 2012 Synes det er mange litt overmoralske (?) brukere her som er veldig snar med å gi råd som kan ødelegge et forhold, uten at man vet særlig mye om saken. Er noe som heter at den som er uten synd kan kaste den første steinen, så synes dere skal tenke dere selv inn i en situasjon hvor dere er på tur ut av et forhold dere føler dere følelsesmessig ferdig med, og havner i en fristende situsjon. Er kanskje ikke stuerent å si dette, men utroskapsstatistikken viser at en stor andel av oss vil kunne gå over streken i en slik situasjon. Det at denne mannen lot seg friste, og senere fant ut at han faktisk har følelser for kjæresten som han trodde var borte, betyr ikke at han er en drittsekk og en ondt menneske (slik det høres ut som at noen av dere synes). Det betyr at han er et menneske, og at han som resten av oss prøver å finne frem i livet, på en vei som ikke alltid går rett frem og er like A4 som man kunne ønske. Jeg sier ikke at jeg støtter utroskap, og for alt jeg vet kan det hende at denne vennen din fører kjæresten bak lyset. Synes allikevel du skal være veldig forsiktig med å være den "skinnhellige" vennen som forteller dette til kjæresten. Hvis du ikke klarer å holde deg ute av deres forhold, synes jeg du skal ta en prat med vennen din heller. Se hva han har å si om saken, og kankje han kan lette din (kanskje litt overaktive?) samvittighet. Hvis det viser seg at han er utro mot kjæresten, kan du gi han muligheten til å fortelle henne det selv. Til synende og sist har alle ansvar for sitt eget liv, og du har ikke ansvar eller plikt til å fortelle dette til kjæresten hans. Livet er ikke alltid en "7th heaven" episode...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå