Gå til innhold

Trenger kjærringråd mot forkjølelse...

Grooo

Anbefalte innlegg

Huff og huff... Er tung i hodet, kjenner noe skummelt i halsen og er litt små-tett i nesa. Mannen har vært mer eller mindre forkjølet og syk de siste to ukene, har vært hjemme fra skolen tre av de dagene.. Hadde håpet å slippe unna jeg, men det ser ikke ut som om det går. Og så vi som skal være barnevakt i helga for to små på ett og tre år!

Hva gjør jeg for å stå i mot forkjølelsen?

Har drukket masse te i går og i dag, og har tatt vitaminene mine ganske gjevnt i det siste.. Har tatt på meg passe mye varme klær, og har sørget for å ha god luft her på jobben i dag, men ikke trekk...

Hva mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstra stor mengde c-vitamin, honning, godt, varmt bad og godt med søvn (middagslur + lang natt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Men vi har jo ikke badekar... Det er noe av det jeg ønsker meg aller mest, men det er helt umulig å få plass til det der vi bor nå.

Skal garantert sove middag når jeg kommer hjem i dag! La meg tidlig både på lørdag, søndag og i går, så jeg har fått masse god søvn de siste dagene. Kanskje vi får stoppe ett sted på veien hjemover og få tak i enda flere c-vitaminer, for jeg VIL IKKE bli syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg proppet i meg masse c-vitaminer og hvitløk.. Føler meg mye bedre ;)

Takk alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe en boks med C-vitaminer som kan tygges.

Disse spiser jeg mye av (kan gi noen små mageproblemer).

Lager en sterk gryterett til middag. Vanligbis meksikansk gryte som jeg tilsetter masse hvitløk, chili og krydder. Lag gjerne hvitløksbrød ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe en boks med C-vitaminer som kan tygges.

Disse spiser jeg mye av (kan gi noen små mageproblemer).

Jeg tåler ikke c-vitaminer så godt... Men har funnet ett merke jeg tåler og de kan ikke tygges. Men appelsiner kan tygges, er da endel c i dem og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men appelsiner kan tygges, er da endel c i dem og!
Nei, det er ikke så mye som man tror. Det er fordi de høstes umodne og modner unaturlig under frakt og oppbevaring.

Skal du spise c-vitaminer, må du hive innpå med kålrot, brokkoli og kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...