lillemeg90 Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Trenger tips, skal på e overnatting med kjæresten om noen uker og har egentlig aldri spist ute stavanger...
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Jeg likte Big Horn steakhouse som ligger i sentrum. De har god mat der, og servicen er topp! Kanskje ikke så veldig billig, men det pleier ikke være så billig å kjøpe biff så. :-P Liker også Egon, selv om det er en litt annen type resturant. Den er ikke så stiv som mange av de andre. Kjøpte burger der sist gang, kjempegod! Prisene der varierer. Jeg bor ikke i Stavanger, men har en kjæreste der, så har desverre ikke noen flere tips siden jeg ikke har vært på så mange resturanter enda. Håper andre kan hjelpe deg mer Anonym poster: ce123fd7dbb0152cc15697d5f008357c
Gjest Lille-pus Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 (endret) Det beste stedet jeg har spist i den byen var på Cafe de France ! - de byttet navn til Setra for en stund siden, og etter det vet jeg ikke hva som har skjedd med dem, men det går det jo ann å undersøke. Lurer på om de har tatt tilbake Cafe de France navnet... Ellers er Charles Tjessem sin restaurant i Sandnes, Charles & De (rett ved togstasjonen, og lokaltogene bruker ikke mange minuttene mellom Stavanger og Sandnes) et aldeles utmerket sted for å spise meget bra mat. Kos dere ! Endret 11. desember 2012 av Lille-pus
Gjest Surrehodet Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Når du spør om bra restaurant har du tenkt prisklasse? Der finnes noen fantastiske kullinariske opplevelser, men prisene er deretter.
aglaea Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Det kommer veldig an på prisklasse. Tango, Renaa og Nero er veldig gode restauranter, men alle disse er i den øvre prisklassen. Renaa Matbaren er ikke fullt så dyr, og er også bra. Ellers er Big Horn, Indian Tandoori, Mogul og Naree Thai (veldig billig) gode restauranter som ikke er så veldig dyrt. Kommer an på hvilken prisklasse du er interessert i og hvilken type mat du vil ha. Det er også noen bra italienske restauranter rundt omkring. Mye bra i Stavanger, så dere finner helt sikkert noe dere liker!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 Ostehuset! Beste stedet i byn. Riktignok kanskje mer en kafe, men club sandwichen der er bare heeerlig. Eller, det er jo en restaurant også (restaurant-kafe ). Mange gode salater, sandiwcher, supper mm får du der + herlig vin og gode oster. Du vil ikke angre Anonym poster: 5a7717ee0c3a47e52b29f139e40e46e3 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Bølgen & Moi. Vi spiste fantastisk middag der i sommer Anonym poster: 97b2cb7462b161cc2c9544dce6b1ef99
Charlene87 Skrevet 16. desember 2012 #8 Skrevet 16. desember 2012 Taste of India , som ligger i stavanger sentrum.Er du glad i eksotisk mat så er den å anbefale !! ta rett nr 17 ^^
Grylet Skrevet 16. desember 2012 #9 Skrevet 16. desember 2012 Øvre prisklasse, men svært god kvalitet: Renaa - Svein Erik Renaa er en prisbelønt kokk, og deltok bl.a i Bocuse d’Or 2007 Charles & de (som en over her skriver, denne ligger i Sandnes, men er verdt togreisen på 10 minutter!) Charles Tjessem vant Bocuse d’Or 2003. Anbefaler her at dere velger en fireretters meny med vinpakke. Bølgen & Moi er ikke mitt førstevalg lenger, jeg synes de har tapt seg, men vet at mange andre setter pris på både mat og atmosfære. Fin utsikt utover sjøen. Straen fiskerestaurant - svært god fiskerestaturant City Bistro - ligger litt utenfor sentrumskjernen men er anerkjent for sitt svært gode kjøkken. Mellompris: Bevaremegvel N.B. Sørensens Timbuktu Salza Phileas Fogg Alle stedene (bortsett fra Charles & de) ligger sentralt i Stavanger sentrum. Bordbestilling anbefales, siden Stavanger er en travel restaurantby og det kan være vanskelig å få bord ved oppmøte. Lykke til! 2
Avalon Skrevet 16. desember 2012 #10 Skrevet 16. desember 2012 City bistro er den beste etter min mening, ikke billig, men heller ikke så veldig dyrt for 3 fantastiske retter!
Gjest BettyBoop Skrevet 16. desember 2012 #11 Skrevet 16. desember 2012 Trenger tips, skal på e overnatting med kjæresten om noen uker og har egentlig aldri spist ute stavanger... Nå har jeg ikke vært ute og spist så mange steder i Stavanger, men er veldig glad i Phileas Fogg og den Italienska La piazza. Bra mat og bra service begge steder
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #12 Skrevet 17. desember 2012 Big Horn og Egon? Si du kødder!?! Verdens beste sjokoladekake får du på Café Sting. Anonym poster: f11cc1ad8a86787841035ecb4f24fa6e 2
lillemeg90 Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 19. desember 2012 Tenker fra billig til middels pris:) Takk for masse fine tips:)
antibac Skrevet 19. desember 2012 #14 Skrevet 19. desember 2012 Jeg liker Harry Pepper og Mogul India
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå