Gjest Anonym nå Skrevet 9. mars 2004 #1 Del Skrevet 9. mars 2004 (Er fast bruker, men ønsker å være anonym nå) Min mor har funnet seg en flott mann og de har nå bodd sammen i over 10 år. Han har 2 barn fra tidligere, og han sønn flyttet inn til dem for 3 år siden. grunnen var at moren hadde dårlig innflytelse på ham og klarte ikke å oppdra ham særlig bra. Han har desverre mange dårlige holdninger fra henne. Kan legge til at han er 17 år. Desverre er det slik at denne sønnen er utrolig egositisk og tar ikke hensyn til min mor eller til sin far under noen omstendighet. De har opplevd at han har stjålet penger som har vært lagt vekk for at han ikke skulle finne dem, brukt penger han egentlig ikke har fått lov til å bruke, løyet dem rett opp i ansiktet flere ganger og han lukker ørene for alt de sier og prøver å fortelle. Det er vondt for meg å se dette, for han er i ferd med å ødelegge hele forholdet mellom moren min og hennes samboer. Denne sønnen er stort sett aldri hjemme, og når han er hjemme bryr han seg ikke noe om de han bor sammen med. Han gjemmer mat på rommet sitt slik at det blir liggende å mugne, han legger aldri klær til vask slik at han plutselig står uten klær å ha på seg, han kommer alltid for sent til skolen og klarer aldri å forholde seg til klokkesletter. Denne gutten trenger virkelig hjelp, spesielt fordi han endelig burde lære litt om hva normal folkeskikk er. Moren min og hennes samboer har lenge prøvd å få ham til å forstå hvordan man skal opptre i sosiale sammenhenger, men han nekter å høre... Hva skal man gjøre? Er det noe jeg kan gjøre? Finnes det noe sted han kan få hjelp? (han vil jo ikke selv ha hjelp, men han trenger det virkelig) Noen refleksjoner om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 9. mars 2004 #2 Del Skrevet 9. mars 2004 det høres ut som om de trenger proff hjelp. Mst eller pmt hjelper foreldrene å ta tilbake rollene som forelder. De kan kontakte pptjenesten for å få hjelp til slike programmer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym 1 Skrevet 9. mars 2004 #3 Del Skrevet 9. mars 2004 Hvorfor ikke sette krav. Be han rydde rommet og vaske selv 1 gang i uken, ellers blir det ingen utegåing på ham. Forstår godt at de blir sliten, men ikke la ham ødlegge for dem. Sett grenser, krav og betingelser. tror nok også at han trenger profesjonell hjelp. En annen måte er å belønne ryddingen på er å la ham gå på kino av og til eller lignende hvist han rydder rommet 1 gang i uken. Kanskje dette kan være med på å motivere ham. Og når det gjelder stjelingen, vist det blir for gale, og da mener jeg RIKTIG gale, så hvorfor ikke anmelde ham til politiet, så kanskje han får mer respekt. Men huff a meg ikke enkelt dette her. Håper virkelig at dere/dine foreldre finner ut av dette her. Lykke til: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosin Skrevet 10. mars 2004 #4 Del Skrevet 10. mars 2004 Slettes ikke enkelt dette her :-( . Har selv en bror av samme kaliber :-? . Sette krav er vel kanskje det beste stikkordet. Min bror har aldri hatt krav og det har gått den veien høna sparker. Han fikser desverre ikke å holde på en jobb eller klare seg selv ute i samfunnet . Han er nå 22 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 10. mars 2004 #5 Del Skrevet 10. mars 2004 det er det mst og pmt handler om. Lære foreldre å sette krav, regler og å holde de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym nå Skrevet 15. mars 2004 #6 Del Skrevet 15. mars 2004 Vil takke for alle svar og tilbakemeldinger. "Straff!" er på en måte veldig ålreit, men han overholdet det aldri allikevel. Får han beskjed om å holde seg hjemme, drar han ut allikevel....så det hjelper desverre ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariann Skrevet 15. mars 2004 #7 Del Skrevet 15. mars 2004 tror dette er en gutt som kan ha det vondt inni seg og dette er en måte å få det ut på.ta en ortlig "prat" med han,prøv å finne ut hvordan han har det.(du nevnte problemer med guttens mor)kanskje terapi er nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå