Gjest hobbyman Skrevet 9. mars 2004 #1 Del Skrevet 9. mars 2004 hei Er det noen som vet om brukerveiledning på eletronikk(gjør det selv typen) stikkkontakt, ledninger o.l. som ligger på nettet?? hilsen en ivrig huseier... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 9. mars 2004 #2 Del Skrevet 9. mars 2004 Dette er vel en ting du ikke har lov til å gjøre selv............ Derfor vi har fagfolk vet du Lampeledninger og "løse ledninger" er ting vi som forbrukere har lov å fikse sjøl......... men ikke "faste ledninger"......... Slike ting ville jeg nok få fagfolk til å gjøre........ selv om man "klarer det sjøl"........... Jeg tenker da på konsekvenser ved brann o.l. Forsikringsutbetalinger m.m. Og til DEG - som tydeligvis trenger en brukerveiledning - Dette skal du ikke gjøre sjøl :fy: Er sikkert noen kroner å spare på å gjøre ting sjøl - men ikke hvis uhellet er ute....... *skrekk og gru* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hobbyman Skrevet 9. mars 2004 #3 Del Skrevet 9. mars 2004 hei igjen... jeg er klar over at det ikke er lov å sette opp stikkkontakt... men jeg har nettopp hatt en eletrikker her og han sa: du kan selv skifte dekselet på denne kontakten.....han hadde ikke med seg en dobbel kontakt.. derfor trenger jeg litt hjelp til å se hvordan det skal gjøres.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 9. mars 2004 #4 Del Skrevet 9. mars 2004 Dekselet ja.......... er det bare DET som skal skiftes??? Er'kke det bare å "smette av" da??? Det trodde jeg da........... men det er mye jeg tror som ikke medfører riktighet ........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mars 2004 #5 Del Skrevet 9. mars 2004 Dersom dekslet skal skiftes er det bare å "smette" det på, ja.(ev. en skru, eller to) Men dersom dekslet ikke stemmer overens med "innmaten", så kommer du jo ikke noe lengre... Nå elektrikkeren ikke hadde med seg dobbelt-kontakt, så betyr det for meg at han hadde bare med seg enkel-"innmat" også. Og du kan jo ikke sette et dobbelt-deksel på en enkel-innmat.... Ring elektrikkeren og spør da! Siden h*n sa at du kan skifte deksel selv, så kan vel h*n si deg hvordan du skal gjøre det også!!! Og som Usikker sa: IKKE PRØV DEG PÅ NOE ANNET ELEKTRIKKER-ARBEID SELV! TENK PÅ BRANN OG FORSIKRING! (Forøvrig ville jeg ikke ha skiftet deksel selv heller jeg da, for det er lett å komme borti noen av ledningene som ligger "kveilet" inni der.) RING DIN ELEKTRIKKER OG SPØR! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #6 Del Skrevet 9. mars 2004 takk men jeg må vel ringe til en fagmann for å løse dette problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steggen Skrevet 10. mars 2004 #7 Del Skrevet 10. mars 2004 Som nemnt er dette arbeid for ein fagmann. Det er utruleg kva dei klarar å finne ut etter ein eventuell brann og finn dei feil ved det elektriske anlegget og du ikkje kan dokumentere at arbeidet er gjort av fagmann vil du ganske sikkert få avkorting i utbetalinga. Alt nyare arbeid utført på det elektriske anlegget skal dessutan kunne dokumenterast at det er utført av fagpersonell. Dette gjeld t.d. ved sal. Det å kople ei kontakt er ikkje vanskeleg og som oftast går det nok bra sjølv om det ikkje er utført av fagmenn, men dersom du treng brukarrettleing på dette trur eg det er best å halde seg vekk. Øv i allefall på ein laus ledning (skøyteledning) fyrst så du får litt erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå