AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Har noen, spesielt mørkudete jenter (med mørkt synlig hår på armene) brukt Braun Epilator for å fjerne hårene på armene? Jeg har 2-3 cm lange hår og jeg synes jammen meg at jeg også bør få lov til å være en av de som fritt kan gå i t skjorter og vise sine armer uten å føle seg ubehagelig. For de som har brukt den, hvordan ser hårene (ærlig) ut når de vokser ut igjen? Blir det prikkete; og vokser det dobbelt så mange per hårsekk slik som man bruker høvel? :S Hvor lang tid tar det før det vokser ut? No forskjell fra vanlig waxing man tar på legga? Setter pris på svar. Mvh. Anonym poster: 12899cc8c806b6378f0bf6b6ac596e81
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Jeg epilerer armene, ikke helt glatte, men bruker den lett mot hårretningen slik at den tar bort ca halvparten av hårene med roten, og kutter lengden på den siste halvparten. Det funker helt fint, blir ikke mer hår, tar laang tid før det vokser ut igjen og ingen prikker. Anonym poster: 0a5632f30210022b4d33edf4e8735255 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Jeg barberer i dusjen. Tar et par sekunder (trenger ikke barberskum) og jeg føler meg mye bedre. Er norsk, men har mye svarte hår overalt på kroppen. Greit å hvertfall fjerne på armene slik at jeg kan gå i kortermede gensre osv. Just do it! Du kommer til å føle deg mye bedre Og passer det ikke for deg likevel, så vil hårene vokse helt normalt ut. Barberer du, vil det føles litt stikkete til å begynne med, men de blir mye etterhvert. Du vil ikke få mer hår. Anonym poster: b17b964b4dfde7cb7dbdd8bc442448de
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #4 Skrevet 11. desember 2012 Jeg barberer i dusjen. Tar et par sekunder (trenger ikke barberskum) og jeg føler meg mye bedre. Er norsk, men har mye svarte hår overalt på kroppen. Greit å hvertfall fjerne på armene slik at jeg kan gå i kortermede gensre osv. Just do it! Du kommer til å føle deg mye bedre Og passer det ikke for deg likevel, så vil hårene vokse helt normalt ut. Barberer du, vil det føles litt stikkete til å begynne med, men de blir mye etterhvert. Du vil ikke få mer hår. Anonym poster: b17b964b4dfde7cb7dbdd8bc442448de De blir MYKE etterhvert skulle det stå. Ikke mye. Anonym poster: b17b964b4dfde7cb7dbdd8bc442448de
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har alltid hatt veldig lange hår på armene, mer og lenger enn alle andre jenter. Heldigvis har de alltid vært helt blonde, men man ser det jo fremdeles. Så for tre år siden begynte jeg å barbere, og det gjør jeg fremdeles. Trenger ikke å gjøres ofte, det gjør jo ikke noe om man har litt hår på armene, det har jo de aller fleste. Med en gang det vokser ut kan det være litt stivt, men jeg har heller opplevd at jeg har fått MINDRE hår etter at jeg begynte å barbere. De har heller ikke blitt noe mørkere. Eneste er vel at de har blitt litt striere. Mamma fikk helt hetta da hun hørte at jeg barberte armene mine, for hun mente at det ville vokse ut igjen som skjegg! Det har det altså ikke gjort. Anonym poster: 046d9694285d9f25daa34b3dc395416e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har alltid hatt veldig lange hår på armene, mer og lenger enn alle andre jenter. Heldigvis har de alltid vært helt blonde, men man ser det jo fremdeles. Så for tre år siden begynte jeg å barbere, og det gjør jeg fremdeles. Trenger ikke å gjøres ofte, det gjør jo ikke noe om man har litt hår på armene, det har jo de aller fleste. Med en gang det vokser ut kan det være litt stivt, men jeg har heller opplevd at jeg har fått MINDRE hår etter at jeg begynte å barbere. De har heller ikke blitt noe mørkere. Eneste er vel at de har blitt litt striere. Mamma fikk helt hetta da hun hørte at jeg barberte armene mine, for hun mente at det ville vokse ut igjen som skjegg! Det har det altså ikke gjort. Anonym poster: 046d9694285d9f25daa34b3dc395416e Hva vil det si med at de har blitt striere? Striere betyr jo stivere ,- eller rettere hår? Og et spørsmål til en annen bruker; hvordan kan du epilere bare hårene og ikke til selve røttene? Napper du da det resterende da eller? Er det ikke bedre å bare epilere helt ned til roten? Det er da armen ikke "stikker" ... Anonym poster: d497141a3de1eefd275beebc701bdaf3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #7 Skrevet 11. desember 2012 Jeg epilerer armene, ikke helt glatte, men bruker den lett mot hårretningen slik at den tar bort ca halvparten av hårene med roten, og kutter lengden på den siste halvparten. Det funker helt fint, blir ikke mer hår, tar laang tid før det vokser ut igjen og ingen prikker. Anonym poster: 0a5632f30210022b4d33edf4e8735255 Hvordan kan du epilere bare hårene og ikke til selve røttene? Napper du da det resterende da eller? Er det ikke bedre å bare epilere helt ned til roten? Det er da armen ikke "stikker" ... Anonym poster: d497141a3de1eefd275beebc701bdaf3
Apefinger Skrevet 11. desember 2012 #8 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har barbert armene i ti år (ja jeg begynte tidlig, kunne kamme håret på armene omtrent ), og jeg har aldri fått dobbel hårvekst pr.rot? Hvordan er det mulig? Og er det ikke ganske naturlig at hårene er "stive" når de holder på å vokse ut, som med alt annet hår? De er så korte at det da naturligvis vil være stivt! 2
Holahoy Skrevet 12. desember 2012 #9 Skrevet 12. desember 2012 Hei, Ts her. Fant en link fra lefdal som selger dette produktet http://www.lefdal.com/product/hjem-og-pleie/harfjerning/FGL1PE2001/silk-n-flash-go-lux-harfjerning Men er det en epilator det også eller?
Sophie-Ann Skrevet 13. desember 2012 #10 Skrevet 13. desember 2012 Tråden er ryddet for avsporinger, sitat at dette og innlegg uten mening Sophie-Ann, mod
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #11 Skrevet 13. desember 2012 Hvordan kan du epilere bare hårene og ikke til selve røttene? Napper du da det resterende da eller? Er det ikke bedre å bare epilere helt ned til roten? Det er da armen ikke "stikker" ... Anonym poster: d497141a3de1eefd275beebc701bdaf3 Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Hårene mine er lyse og lange. 50% av hårene nappes ut med roten, og de andre 50% av hårene blir kuttet. Jeg liker ikke å være helt glatt på armene. Anonym poster: 0a5632f30210022b4d33edf4e8735255
Gjest *Maja* Skrevet 14. desember 2012 #12 Skrevet 14. desember 2012 Nå bruker jeg epilator under armene og på leggene, men hårene blir mykere, lysere og det har blitt færre av dem på meg. Vil tro det samme gjelder på armene.
tøydokka Skrevet 14. desember 2012 #13 Skrevet 14. desember 2012 nå fikk jeg plutselig lyst å epilere vekk dunene mine på armene. Føled dødsdigg å ha glatte armer.. Epilerer både legger, underliv og under armene, og det er faktisk ikke mulig at hårene vil vokse ut med større kraft hverken når man barberer eller epilerer. Det er fysisk ikke mulig. Testet denne hypotesen en gang ved å klippe av øyenvippene, men de ble ikke noe tykkere..
halo Skrevet 15. desember 2012 #14 Skrevet 15. desember 2012 Epilator på armene er jo veldig fint! Bedre enn å barbere da etterveksten vil være mykere. Akkurat som ved voksing.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2012 #15 Skrevet 18. desember 2012 Men hvordan er den i forhold til laser ? Det viser seg at hjemmeutstyr ikke er sterke nok til å skade hårsekkene ordentlig slik at hårene ikke kommer. og da er spesialisten visst best. ulempen er at man må gå med pauser ettee hver behandling i 8-12 uker og jeg kan ikke se for meg å la armene vokse så skrekkelig nå som hårene er naturlig tynne. Har dere vært hos laserspesialister (mener ikke hudsalonger) og fjernet hårene på armene? Hvordan har det gått ? Var det ekkelt å gå de 8-12 ukene hver gang? Og hvordan er garantien på at håret faktisk aldri vokser etter eks. 8 behandlinger ? TS. Anonym poster: d497141a3de1eefd275beebc701bdaf3
halo Skrevet 20. desember 2012 #16 Skrevet 20. desember 2012 Men hvordan er den i forhold til laser ? Det viser seg at hjemmeutstyr ikke er sterke nok til å skade hårsekkene ordentlig slik at hårene ikke kommer. og da er spesialisten visst best. ulempen er at man må gå med pauser ettee hver behandling i 8-12 uker og jeg kan ikke se for meg å la armene vokse så skrekkelig nå som hårene er naturlig tynne. Har dere vært hos laserspesialister (mener ikke hudsalonger) og fjernet hårene på armene? Hvordan har det gått ? Var det ekkelt å gå de 8-12 ukene hver gang? Og hvordan er garantien på at håret faktisk aldri vokser etter eks. 8 behandlinger ? TS. Anonym poster: d497141a3de1eefd275beebc701bdaf3 Skikkelig laser (ikke IPL) virker bra. Du kan jo barbere armene mellom behandlingene
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #17 Skrevet 20. desember 2012 Jeg epilerer på armene. Har lange og lyse hår. Fordi de er lange og mange så synes de godt. Det tar tid før de vokser ut igjen og da er de myke. Jeg ville aldri ha barbert. Tidligere tok jeg voksbehandling hos hudpleier. Det som er viktig er å peele både før og særlig den første uka etterpå. Anonym poster: 6c3e2a5c2854dfd3206a19b95182d555
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #18 Skrevet 21. desember 2012 Skikkelig laser (ikke IPL) virker bra. Du kan jo barbere armene mellom behandlingene Hva er navnet på en "skikkelig laser" da? Kan du legge ved noen kilder på det? Anonym poster: d497141a3de1eefd275beebc701bdaf3
halo Skrevet 31. desember 2012 #19 Skrevet 31. desember 2012 Hva er navnet på en "skikkelig laser" da? Kan du legge ved noen kilder på det? Anonym poster: d497141a3de1eefd275beebc701bdaf3 http://en.wikipedia....rolysis_and_IPL Hvis du googler litt, vil du raskt finne ut at de fleste erfaringer konkluderer med å anbefale "ekte" laser fremfor IPL. IPL kan virke det også, men effekten er normalt dårligere fordi bølgelenden på lyset ikke kun er i det effektive området for hårfjering (ref wiki-artikkelen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå