Gå til innhold

Følge

Gjest 2013 bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Når skal man invitere med følge? Når er det greit å la være?

Min tante som har en kjæreste som til nå ikke har vært med på diverse familiesammenkomster, skal han inviteres? Min kusine på 17 sin kjæreste som jeg omtrent aldri har møtt? En venninne som ikke har "offentlig" kjæreste men "dater" en? En kamerat som er av og på i sitt forhold til kjæresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss i juni neste år. Gjestelisten blir bestemt ved nyttår, det vil si at alle som har kjæreste nå får ha ham/henne til følge. Nye kjærester fra 1. januar blir ikke invitert. Jeg hadde ikke invitert kjæresten til en 17 åring (finnes selvsagt noen unntak), det blir for useriøst.

Anonym poster: 57d70531619847027e4cdcd4e0d25d8a

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi/jeg har lagt oss på en meget lav list for når følge inviteres først og fremst fordi "problemene" er i min aller nærmeste familie. Her blie alle invitert med følge, og de som er single kan ta meg seg den de er sammen med på tidspunktet hvis de ønsker det. Eneste kravet er at de er over 18, da utelukkes kjæresten til konfirmanten hvis hun har noen. Det synes jeg hadde vært tull å invitert.

Gjestelisten er jo klar, og invitasjonene sendes ut kjempetiiiiiiiiiiiiidlig, derfor regner jeg med at det blir litt endringer. Bare krysser fingrene for at broren min og hans utkårede er sammen den dagen, hvis ikke tar vi bordkortet bort, og hvem tante er sammen med det følger samme kravet. :rolleyes:

Så jeg tror det ene og det andre er vanlig. :)

Skrevet

Vi inviterte ikke med følge på de under 18 år. Til de som har hatt samme kjæreste en stund, så inviterte vi dem. Til single slektinger inviterte vi bare dem. Har de kjæreste når vi skal gifte oss, så er det ikke noe problem at de får være med da.

Vi skrev vel strengt tatt "med følge" bare på en invitasjon. Det var søskenbarnet til sambo som har hatt en god venninde en stund, men som vi ikke egentlig vet noe mer om.

Skrevet

Noen velger å legge seg på "må være samboer" - nivå, da er det lett å være konsekvent.

Sønnen min er femten, vi inviterer ikke kjæresten hans om han skulle få noen. Datteren min er nitten og har samboer, han er selvsagt invitert. Min kusine har vært sammen med kjæresten sin i sju år, de bor av praktiske årsaker (for mange særkullsbarn) ikke sammen, men han inviteres likevel - noe annet ville være rart. En annen kusine har en av og på-kjæreste som vi aldri har møtt, han blir ikke invitert.

Jeg tror man må kjenne etter i hvert enkelt tilfelle jeg.

Skrevet

Vi hadde som regel at vi ikke skulle måtte hilse på noen for første gang i vårt eget bryllup. Vi ba også bare de vi visste var seriøse, altså hadde vi ikke bedt noen som bare dater eller har et av og på-forhold

Skrevet

Vi hadde et lite bryllup. Ba søskenbarn alene. Venner med partner (vi er venn med begge liksom). Ba ingen barn. Var 40stk.

Anonym poster: 40208d27d97175f6a25eaedc64c51d3f

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Høres ut som om de fleste tenker litt som jeg angående følge: ikke under 18 og en viss seriøsitet.

Det med å ikke hilse på folk for første gang i bryllupet, det unngår jeg nok ikke, da jeg ikke har hilst på nesten halvparten av hans slektninger som er invitert.

• Liker 1
Skrevet

Ja, slektninger blir jo noe annet. Begge vi har liten familie så akkurat det var ikke noe problem hos oss (jeg hadde hilst på alle i familien hans minst to ganger, han kjenner min godt siden jeg ikke har tanter/onkler og vi derfor ikke er så mange)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Skulle gjerne hilst på alle før bryllupet, og håper å rekke å hilse på de fleste, men jeg må nok regne med en gruppe ukjente :)

Skrevet

Vi har gjort det enkelt og spurt de var i tvil om, to stk med ny kjæreste og to hvor kjæresten ikke kjenner noen. 3/4 ville ha med kjæresten, så da ber vi med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...