Gå til innhold

Jeg hater bestekompisen hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestekompisen til kjæresten min er en forbanna drittsekk!

Jeg klarer han ikke, absolutt ikke... Han er selvsentrert, egoistisk og manipulerende. Han klarer ikke behandle NOEN med respekt... Hver gang jeg og han snakker sammen er han motbydelig, og det er ikke bare mot meg, det er mot absolutt alle...

Når han snakker til andre er alltid ordene: tøs, hore, ludder, tilbakestående, retard, stygg, feit, ekkel etc etc i setningen hans!

Når han snakker om seg selv slår det helt om! Han har null selvinsikt. Jeg har kjent han og kjæresten min akkurat like lenge på dagen, hadde til og med bedre kontakt med kompisen hans før...

Det er ikke noe sjalusi eller noe slikt, vi har aldri vært romantiske eller noe.. Som minner meg på at han behandler dama si som dritt, er utro, lyver og overser.. Syns synd på henne, virkelig..

Hvordan skal jeg overleve dette? har sagt det til kjæresten min, men han sier bare; Du vet hvordan han er, han er sånn mot alle.. (forsåvidt sant, men jeg takler det ikke) Samtidig vil jeg ikke be han velge, hadde ikke likt det om han satt meg i den situasjonen!

Kompisen hans er ikke noe fæl mot typen min, bare manipulerende... eller jo kanskje litt fæl, men de har vært venner så lenge og har det så gøy sammen... Nå er de sammen så og si hver eneste dag, og kompisen prøver å få typen min singel, så de to kan ha det dritgøy sammen, siden han driter i dama si og det gjør ikke typen min..

Noen tips??

Anonym poster: 2fb2e4869019012bcde611a957162db2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samma her, jeg ba han ikke velge, men valgte å finne på mye koselig med han hele tiden slik at han ikke var med han så mye. Gi han litt ekstra kos så velger han nok fort å være med deg... (litt utspekulert er lov å være...hihi)))

Skrevet

Takk for svar!

Høres ut som en god ide! Har småprøvd, men kompisen tar alltid å bruker bestekompis-kortet... Veldig sånn, "guttekveld, guttetur, guttegreier" så han utelukker meg.. jeg vil jo ikke nekte han å være med kompisen hans å gjøre gutteting heller -.-

Skrevet

Du kan alltids fortelle han hva du syntes om det. Si at du ikke nekter han å være med venner, men du vil ha litt tid med han uten kompisen til stedet.

Skrevet

Har ikke noe problem med bestevennen til min kjæreste, men han pleier ofte å prioritere gutteturer fremfor å tilbringe tid med meg.(vi har måttet flyttet fra hverandre på grunn av studier så det blir liten tid sammen)

Da har jeg bedt han om å planlegge litt selv, lage en plan for hva han har lyst til og når, så var det enklere for han å se når det ble lite tid til oss som kjærester. Vi sees jo kun i helgene.

Og det fungerer kjempe fint for oss.

Ellers vet jeg ikke annet råd enn å poengtere og mate inn med skje på en skånsom måte.

Anonym poster: a11ad94ba49fdaa2d4caa26a69569b8f

Skrevet

Kanskje planlegge ''date nights'' den og den helgen, der ingen av dere kan lage andre planer :)

Anonym poster: a11ad94ba49fdaa2d4caa26a69569b8f

Skrevet

Bestekompisen tar han med på slike ... ehm, hva skal jeg si? "singelaktiviteter"... dra på utesteder, skikkelig sjekke opp steder, og kaller meg bitchy/overbeskyttende/kontrollerende om jeg reagerer... det er en maktkamp hver eneste gang! Han drar også med jenter jeg ikke liker...

Det er bare så irriterende! Han får gjerne dra på byen, men altså.. helst ikke med akkurat DEN kompisen som virkelig ikke vil at jeg og kjæresten skal være sammen!

TS

Skrevet

Her har sambo og jeg det så enkelt at han drar ikke på byen uten meg, heller ikke jeg uten han. Si det til han om ingenting annet fungerer, forklar at du føler deg lei av at alt blir prioritert forand deg, og måten kompisen er på. Si det rett ut du!

Skrevet

En sånn en hadde mannen min og når jeg møtte han. Han var ikke frekk, men falsk. Han var konstant utro, alle visste det utenom samboeren. Han drakk og skulle ha mannen min med på sprell og han røykte mye hasj. Han tjente godt og strødde om seg med penger.

Jeg ga ikke mannen min noe valg, men jeg var åpen om hva jeg følte ang kompisen hans. Jeg valgte å ikke tilbringe tid med de to sammen. Mannen min trakk seg gradvis unna, han så galskapen selv.

I dag er kompisen arbeidsledig, ser sliten ut og har vinduet både her og der. Samboeren er fremdeles sammen med han, men gjør de fleste oppgaver ang hus og barn. Mannen min snakker om han, spesielt hvis vi tilfeldigvis har møtt de, hvordan alt har gått nedover med ham siden storhetstiden da han kom i buksene på alt og alle.

Er han den mannen du vil ha tar han det rette valget av seg selvbilde jeg tro;-)

Gjest LineaAlba
Skrevet

Bestekompisen til kjæresten min er en forbanna drittsekk!

Jeg klarer han ikke, absolutt ikke... Han er selvsentrert, egoistisk og manipulerende. Han klarer ikke behandle NOEN med respekt... Hver gang jeg og han snakker sammen er han motbydelig, og det er ikke bare mot meg, det er mot absolutt alle...

Når han snakker til andre er alltid ordene: tøs, hore, ludder, tilbakestående, retard, stygg, feit, ekkel etc etc i setningen hans!

Når han snakker om seg selv slår det helt om! Han har null selvinsikt. Jeg har kjent han og kjæresten min akkurat like lenge på dagen, hadde til og med bedre kontakt med kompisen hans før...

Det er ikke noe sjalusi eller noe slikt, vi har aldri vært romantiske eller noe.. Som minner meg på at han behandler dama si som dritt, er utro, lyver og overser.. Syns synd på henne, virkelig..

Hvordan skal jeg overleve dette? har sagt det til kjæresten min, men han sier bare; Du vet hvordan han er, han er sånn mot alle.. (forsåvidt sant, men jeg takler det ikke) Samtidig vil jeg ikke be han velge, hadde ikke likt det om han satt meg i den situasjonen!

Kompisen hans er ikke noe fæl mot typen min, bare manipulerende... eller jo kanskje litt fæl, men de har vært venner så lenge og har det så gøy sammen... Nå er de sammen så og si hver eneste dag, og kompisen prøver å få typen min singel, så de to kan ha det dritgøy sammen, siden han driter i dama si og det gjør ikke typen min..

Noen tips??

Du sier han snakker stygt og nedsettende om alle, snakker han sånn til/om kjæresten din også? Det er lett å bli "sugd inn" av sånne folk. Hvor lenge har de kjent hverandre? Er de venner av "gammel vane"? Høres jo ut som han fyren her stanset den emosjonelle utviklinga si i spedbarnsalder... Hva har de til felles?

Hvis situasjonen var omvendt, og du hadde en kontrollerende venninne som ville at du skulle bli singel, hadde du akseptert en intervensjon fra kjærestens side? Det er ikke sikkert han ser dette så tydelig selv. Hvis det var min kjæreste, hadde jeg sagt at jeg ikke syntes det var OK at han var så mye sammen med en som helst vil splitte oss. En god venn skal jo være glad på dine vegne, og når du har fått kjæreste og det er en fin ting i livet ditt, skal man applaudere det. Tenk, så egoistisk det er å prøve å styre livet til noen andre for sin egen glede. Kjæresten din hadde bare hatt godt av å bryte med den fyren her. Men han sitter vel i godt i kloa hans, kan jeg tenke meg.

Gjest LineaAlba
Skrevet

You're only as good as the company you keep!

• Liker 1
Skrevet

De har vært venner i flere år, kan ikke helt huske hvor lenge... De er så ekstremt bestevenner hele tiden, skikkelig den typen som prater hver jævla dag, jeg har prøvd å få typen til å se hvordan han er på flere måter, som fks:

- Vise han hvor dritt kompisen hans er mot meg

- Vise hvor manipulerende han er

- Vise at det ødelegger forholdet vårt

- Prøve å forklare han det på en rolig måte

Ingenting funker... De har en super bromance og det er så og si umulig å splitte.. Hver gang jeg har vært i nærheten har de alltid funnet tilbake til hverandre. Typen min respekterer at jeg ikke vil være rundt han, men sier at han selv og denne fyren er så gode venner og han vil ikke gi slipp på et slikt vennskap. Kompisen har liksom vært der i alle år og støtten han når han trenger det og sånn (det er ikke støtte altså, det er manipulasjon for å få han til å gjøre som kompisen vil)

EPfjsodifjsadoifj blir helt gal!

TS

Skrevet

Jeg er enig, han skal ikke kutte ut en venn bare pga du ikke kommer godt ut av det med ham. Gode venner vokser kke på trær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...