Gjest Aria. Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Prøver å ha med meg sunne måltider på jobben hver dag, siden kantina er veldig glad i ris og pasta :/ Men syntes det er vanskelig å finne på noe. Er litt lei av havregrøt nå, men det er greit en av dagene. Ellers pleier jeg å ta laks i biter og byggris til. Men savner liksom noe grønnsaker og annet. Vi har tilgang på micro og kjøleskap på jobben. Noen som har noen tips?
boks Skrevet 10. desember 2012 #2 Skrevet 10. desember 2012 Salater med noen grønnsaker du liker i, bytt på med fisk og kjøtt i og sleng på litt cottage cheese, egg osv. Tortillalefse med et tynt lag smøreost, salat, paprika (osv), spekeskinke (her kan du også bytte ut). (Kan også ha en liten salat ved siden av) Frokostblanding med yoghurt og banan/mandler/rosiner osv. Det var vel det jeg kom på i farten.
Gjest Aria. Skrevet 10. desember 2012 #3 Skrevet 10. desember 2012 Ja salat har jeg tenkt på mange ganger, men er utrolig dårlig på å lage det, blir utrolig kjedelig. Cottage cheese pleier jeg å ha i kjøleskapet og ha på knekkebrød utenom lunsj. Tortillalefse prøvde jeg en gang med rester fra taco, men alt ble helt vått og seigt av grønnsakene. Men det med spekeskinke hørtes godt ut. Og det med frokostblanding hørtes også godt ut
boks Skrevet 10. desember 2012 #4 Skrevet 10. desember 2012 Ta litt gode krydder på kjøttet/fisken i salaten og lag deg en spenstig dressing av kesam o.l. så blir det litt mer spennende Har hatt tortilla med spekeskinke, krydderkremost, paprika, salat, agurk og cherrytomater med meg som lunsj mange ganger og har faktisk ikke slitt med at det har blitt bløtt. Mulig jeg har hatt flaks.. Pakk rullen inn i aluminiumsfolie og del den i to og putt de i en matboks. Fungert for meg Jeg syns det er kjeeempegodt! Til sommeren igjen kan du putte bær i frokostblandingen og yoghurten også. Det er helt fantastisk
Gjest *Maja* Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 http://www.klikk.no/hvordantv/mat/middag/article447254.ece
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 Hvordan kan man være dårlig på å lage salat? Det er jo et vell av grønnsaker å bruke. I går hadde jeg salat, agurk, tomat, paprika, squash, stekt sopp, kokt kålrabi, revet gulrot, bønner, mais og fennikel i min. I dag har jeg mye det samme, men fennikel og kålrabi er byttet ut med rødbete, brokkoli og rosenkål. Andre ingredienser som går igjen er reddiker, mimimais, sukkererter, cherrytomater, ananas, bambusskudd, vannkastanjer, brekkbønner, kikerter, osv osv. Det er jo så mye å velge i! Og så er det godt med egg, cottage cheese, nøtter og frø. Kylling, laks, tunfisk, skinke, reker hører også med. Og du kan bruke krydder... Jeg baker som regel alltid kylling og laks med diverse krydder. Kanel er en slager. Og om du damper kålrabi er det godt med litt urter på. Om du har både mikro og kjøleskap er det jo bare å ta med seg middagsrester også. Lag stor porsjon med middag, med masse grønnsaker, og legg av en porsjon du kan ha til lunsj. For en litt mer "dessert"aktig lunsj kan du ta med et beger cottage cheese med frosne bær. Frysedisken har mye å by på selv om vinteren. Anonym poster: b4d49174f405d0639aa47d3cb2a5ce0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå