AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Jeg er en jente på 20 år som er omtrent 160 cm høy og veier rundt 60 kg. Kroppen min er formet som timeglass. Jeg har i ca. ett år fokusert på styrketrening for å stramme opp kroppen og bygge muskler. Før jeg begynte med dette, veide jeg rundt 57-58 kg og var fornøyd med vekttallet. Nå derimot er jeg ikke så fornøyd... men man skal ikke se på vekta, men heller bruke målebånd. Prøver å minne meg selv på det! Men jeg føler ikke at styrketreningen har hjulpet meg mot den kroppen jeg ønsker meg. Jeg har fått litt muskler, det kan jeg se, men jeg ser ikke at jeg har mindre fett på kroppen for det om. Jeg har vært ganske flink med kosthold med noen utskeielser, men når jeg trener 4-5 og noen ganger 6 dager i uka (variert med styrketrening og intervaller) så syns jeg det burde ha gitt meg bedre resultater enn hva det har gjort! Jeg har dermed mistet motivasjon til å trene styrke og lurer på å trappe ned på det og heller bare løpe av meg fettet først. Og når jeg føler meg "tynn" nok, så vil jeg bygge muskler etterpå. Jeg vil rett og slett ha lavere fettprosent og mer muskler, en strammere kropp. Jeg føler at jeg ofte har vann i kroppen, føler meg ofte oppblåst osv. Men det forsvinner ganske fort når jeg helt spontant har tatt meg en lang joggetur eller løpt lange intervaller. Jeg husker også at jeg for et par år siden løp ganske mye en sommer og gikk noen kg ned på kort tid. DET ga meg motivasjon. Så derfor har jeg nå tenkt å gjøre om treningsprogrammet litt, og heller løpe mer. Lange rolige løp og intervaller. Pluss litt styrke ved siden av da, men det skal nedprioriteres. Jeg ser for meg noe ala slik: Mandag: 4x4 intervaller Tirsdag: Styrke hele overkroppen Onsdag: Langtur (45 min-60 min) Torsdag: Styrke bein og rumpe Fredag: Fri Lørdag: Langtur (45 min-60 min) Søndag: Fri For eksempel. Pluss et sunt kosthold som vanlig, selvfølgelig. Noen råd/tips? Anonym poster: f58752e275f3270b680952c56226b961
Supraspinatus Skrevet 10. desember 2012 #2 Skrevet 10. desember 2012 Skal du ha mindre fett på kroppen er det kostholdet du må fokusere på. Løping er ikke noe mer magisk fettforbrennende enn annen bevegelse. Hvis du vil ha bedre kondis så er intervaller bra, men du trenger ikke løpe intervaller. Prøv gjerne crossfit. Velg fortrinnsvis de enkle øvelsene som du kan gjøre fort og teknisk riktig med mindre du er veldig god teknisk. 2
Gjest Tigress Skrevet 10. desember 2012 #3 Skrevet 10. desember 2012 Hmm, her brukar du opp friske bein til å springe langtur, er det lurt? Du har tre kvalitetsøkter her, styrke og intervall, og berre to på beina. Langturar i sone 1-2 kan du gjere på slitne bein, det er til styrke og intervallar at du treng friske bein. Eg ville bytt om på langtur laurdag og intervalløkta måndag.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #4 Skrevet 10. desember 2012 Hvordan er kostholdet ditt? Beskriv gjerne en typisk dag matmessig. Hvor ofte skeier du ut, og hvor store mengder? Ofte er det her problemet ligger Anonym poster: a0d4ce8f3e191b91b072cc575cf0bbfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå