nimsi Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 (endret) hei. utrolig nokk så sliter jeg med og vaske mitt tregulv. flyttet inn i ny leilighet, og dette med tregulv er nytt for meg. leiligheten er 80kvm tror det er pergo tregulv. virker veldig hardt. problemet er at etter jeg har vasket gulvet med mopp den nye jiff moppen med microfiber klut. en sprute flaske med vann og grønnsåpe. og ikke minst en pøs med varmt rent vann for og skylle microfiber kluten i. går først over gulvet med en klut for og samle opp støv og annet dritt. så spruter jeg såpeblandingen på gulvet, og mopper i vei. og skyller kluten med jevne mellom rom. og skifter vannet 2 ganger i løpet av vasken. men når jeg er ferdig med og vaske når gulvet er tørt igjenn. så kan jeg fremdeles se fotmerker og andre merker på gulvet. når jeg ser på det. ser nesten ut som jeg bare har dratt dritten ut over hele gulvet. hele gulvet ser ut som en svær skjolde. noen som kan gi meg et par tips. her. Endret 10. desember 2012 av nimsi
Gjest hedgepig Skrevet 10. desember 2012 #2 Skrevet 10. desember 2012 Er det Pergo, så er det vel en laminat? Uansett om det er laminat eller tregulv ikke bruk grønnsåpe! Bruk en dråpe zalo, eller annet spesialvaskemddel produsenten anbefaler. 1
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Om det er laminat så må du ikke bruke grønnsåpe, som hedgepig sier. Grønnsåpe er ikke fettløselig.. Det etterlater seg en type fet film, så på et ubehandlet tregulv kan man gjerne bruke det. Bruker man grønnsåpe ellers fordeler man egetlig bare møkka jevnt utover. Så skift vaskemiddel, og du er kvitt problemet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå