Gå til innhold

Gravid på nytt før endt permisjon, penger og sånt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg har rotet meg inn på feil emne her på forumet, men jeg prøver:

Vi har akkurat fått vårt første barn og ønsker ikke å gå så lenge i mellom hvert barn og har derfor tenkt å prøve allerede nå når mensen kommer tilbake. Spørsmålet mitt er hvordan det blir med permisjon og penger ved det andre barnet. Tror ikke jeg rekker å jobbe meg opp de 6 mnd (??) (hvis alt går etter planen) før en eventuell ny permisjon starter. Tenkte kanskje om man bare fortsetter med de pengene man allerede får utbetalt?

Er det noen som har erfaring også med å få barn så tett? Hvordan har det gått? Og hvis man ikke får betalt permisjon hvordan har dere klart dere?

Ble kanskje litt rotete det her. Så hvis jeg har formulert meg dårlig må dere bare spørre om det er noe som er uklart.

På forhånd takk! :)

Anonym poster: 126356f70c760a03d9403e16ef95b650

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så lenge du er på samme arbeidsplass så må du vel ikke jobbe deg opp på nytt?

Endret av *Maja*
Gjest Misteltein
Skrevet

Foreldrepenger teller også inn i de 6 månedene. Eneste du må gjøre er at du IKKE må ta ut noe ulønnet permisjon. Sørg for å alltid noe inntektsgivende. Hvor tett er det snakk om med å få barn? Du skal få dem ganske, ganske tett for at permisjonen bare fortsetter uten at du må jobbe igjen. Når dere får barn nummer to, så vil ukene som ikke er brukt ved nummer en falle bort.

Skrevet

Foreldrepenger teller også inn i de 6 månedene. Eneste du må gjøre er at du IKKE må ta ut noe ulønnet permisjon. Sørg for å alltid noe inntektsgivende. Hvor tett er det snakk om med å få barn? Du skal få dem ganske, ganske tett for at permisjonen bare fortsetter uten at du må jobbe igjen. Når dere får barn nummer to, så vil ukene som ikke er brukt ved nummer en falle bort.

Ja det går vel kanskje ikke sånn helt oppi hverandre uansett nei. Men uansett så skal jeg da sørge for å få brukt opp den ene permisjonen før den andre skulle begynne. Vil det gjelde for far også? Hvis han tar gradert permisjon og tar det senere enn med en gang mine uker er brukt opp, vil disse også falle bort?

Gjest Misteltein
Skrevet (endret)

Vil det gjelde for far også?

Ja, det gjelder begge to.

Endret av Misteltein
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...