AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Holder på å gå ned i vekt nå, gått ned 2,2 kg i løpet av to uker. Har greid å stå i mot sjokolade, potetgull og junk, men pepsi maxen bare må jeg ha.. Er det greit å drikke et glass om dagen som kos? Synes det blir mye å droppe alt usunne på en gang, og lurte derfor på om det går fint å drikke sukkerfri brus, siden det ikke inneholder noen kalorier? Vet det ikke er sunt, og det er mye kunstige søtstoffer i. (Får heller ikke søtsug av det, det demper faktisk søtsuget mitt) Det eneste jeg lurer på er om det har noe å si for vektnedgang? Anonym poster: 8a2bbccb0f0dc7edba570ee80c4e032a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #2 Skrevet 10. desember 2012 Det inneholder ikke kalorier, så det har ingenting å si for vektnedgang. Anonym poster: 693b23a0b3a6ccbf319671fcd6bf10ed 2
kills Skrevet 10. desember 2012 #3 Skrevet 10. desember 2012 Jeg har ikke kuttet ut Pepsi Max'en og har gått ned i vekt når jeg har trent og passet på kostholdet. Det demper søtsuget mitt også. Prøver å kutte ut pga. tennene - sier jeg mens jeg sitter med halvliteren ved siden av meg.. usj
xiando Skrevet 10. desember 2012 #5 Skrevet 10. desember 2012 > drikker brus det er vann i springen. nå skal det sies at jeg har jeg litt lite forståelse for folk som drikker farget vann og sukkervann ettersom jeg ikke har drukket brus siden jeg gikk på ungdomsskolen
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #6 Skrevet 10. desember 2012 > drikker brus det er vann i springen. nå skal det sies at jeg har jeg litt lite forståelse for folk som drikker farget vann og sukkervann ettersom jeg ikke har drukket brus siden jeg gikk på ungdomsskolen Spørsmålet var ikke hva du gjør, men om Pepsi Max kan påvirke vektnedgang. Når noe inneholder null kalorier burde vel dog dette være temmelig innlysende. Den eneste måten Pepsi Max kan påvirke vektnedgang på, er vel indirekte, om det øker apetitten din og får deg til å spise mer. Men dette blir jo da et valg man selv tar. Anonym poster: cd783a6eba38faa7420c2ecc99e8e0c5 4
Guadaloupe Skrevet 10. desember 2012 #7 Skrevet 10. desember 2012 Vel, jeg har hørt at kroppen faktisk kan misforstå kunstig søtning - det smaker søtt og da tror kroppen at den får sukker, men så er det ikke sukker likevel? Og da vil kroppen bare ha mer fordi den ikke er tilfredsstilt. Dessuten kan man bli avhengig da flere av søtstoffene er avhengighetsskapende, jeg kjenner ei som fikk abstinenser når hun prøvde å slutte med pepsi max, så det er ikke akkurat til å spøke med. Hvorfor ikke bare drikke vann, og dempe søtsuget med f.eks frukt? Det er mye bedre for kroppen og tennene dine Men du velger selvfølgelig selv hva du vil tilføre kroppen din, og hvis det funker for deg? 4
Gjest Snoken- Skrevet 10. desember 2012 #8 Skrevet 10. desember 2012 Ikke uro deg, ett glass om dagen går helt fint. Så lenge du ikke overskrider mengden som du nevner her for oss. Så burde det ikke være noe problem i det hele tatt, spesielt ikke om du føler at det holder sukkersuget tilbake.
xiando Skrevet 10. desember 2012 #9 Skrevet 10. desember 2012 Når noe inneholder null kalorier burde vel dog dette være temmelig innlysende. Lettbrus inneholder vanligvis giften aspertam. Dette giftstoffet (som også finnes i mange andre "lett"-produkter) påvirker faktisk blodsukkeret. Det betyr at man lettere får lyst til å hive i seg mer mat og søtsaker. Mer om giftstoffet aspertam kan man lese her: http://www.snopes.com/medical/toxins/aspartame.asp 5
Gjest Snoken- Skrevet 10. desember 2012 #10 Skrevet 10. desember 2012 Vel, jeg har hørt at kroppen faktisk kan misforstå kunstig søtning - det smaker søtt og da tror kroppen at den får sukker, men så er det ikke sukker likevel? Og da vil kroppen bare ha mer fordi den ikke er tilfredsstilt. Dessuten kan man bli avhengig da flere av søtstoffene er avhengighetsskapende, jeg kjenner ei som fikk abstinenser når hun prøvde å slutte med pepsi max, så det er ikke akkurat til å spøke med. Hvorfor ikke bare drikke vann, og dempe søtsuget med f.eks frukt? Det er mye bedre for kroppen og tennene dine Men du velger selvfølgelig selv hva du vil tilføre kroppen din, og hvis det funker for deg? Hun drikker det i så moderate mengder, så da er ikke det så farlig. Hun hevder også det holder sukkersuget tilbake. Noe jeg også tror, fordi det ville nok vært nesten helt umulig å holde på sunn livsstil om man gjør for drastiske endringer.
Gjest Tigress Skrevet 10. desember 2012 #11 Skrevet 10. desember 2012 Eitt glas om dagen har nada å seie. Verken for vektnedgang eller for noko anna.
Gjest *Maja* Skrevet 10. desember 2012 #12 Skrevet 10. desember 2012 Pepsi Max påvirker ikke vekta. Enkelt og greit. Noen får mer søtsug andre mindre. Det er mye om aspartam og hva det kan gjøre, men svaret på selve spørsmålet er: Pepsi Max alene gjør ingenting med vekta. Drikker det selv hver gang jeg er syk. Prøver å være forsiktig med det mest pga. syreskader på tennene, men MÅ ha minst en 4 pkn. med 1 1/2 liter hver gang jeg er syk :/ Hehe
Guadaloupe Skrevet 10. desember 2012 #13 Skrevet 10. desember 2012 Hun drikker det i så moderate mengder, så da er ikke det så farlig. Hun hevder også det holder sukkersuget tilbake. Noe jeg også tror, fordi det ville nok vært nesten helt umulig å holde på sunn livsstil om man gjør for drastiske endringer. Ja jeg oppfattet det, og ikke alle opplever den effekten, men det er viktig å være klar over mulige konsekvenser uansett! Men hvorfor MÅ man drikke brus?
2shy Skrevet 10. desember 2012 #14 Skrevet 10. desember 2012 Vel, jeg har hørt at kroppen faktisk kan misforstå kunstig søtning - det smaker søtt og da tror kroppen at den får sukker, men så er det ikke sukker likevel? Og da vil kroppen bare ha mer fordi den ikke er tilfredsstilt. Dessuten kan man bli avhengig da flere av søtstoffene er avhengighetsskapende, jeg kjenner ei som fikk abstinenser når hun prøvde å slutte med pepsi max, så det er ikke akkurat til å spøke med. Hvorfor ikke bare drikke vann, og dempe søtsuget med f.eks frukt? Det er mye bedre for kroppen og tennene dine Men du velger selvfølgelig selv hva du vil tilføre kroppen din, og hvis det funker for deg? Helt enig. Vektnedgang er èn ting, en annen ting er alle de andre bivirkningene aspartam kan gi over tid. Søtsuget vil gi seg etterhvert, jo lenger man er uten sukker o.l, jo mindre blir suget, bare å holde ut 2
Gjest Snoken- Skrevet 10. desember 2012 #15 Skrevet 10. desember 2012 Ja jeg oppfattet det, og ikke alle opplever den effekten, men det er viktig å være klar over mulige konsekvenser uansett! Men hvorfor MÅ man drikke brus? Ingen MÅ drikke brus eller spise søtsaker. Allikevel spiser de fleste søtsaker og drikker brus osv. Er man vant til å kose seg er det veldig vanskelig å gå over til en sunn livsstil. Da er det bedre å kutte litt om gangen enn å kutte ut alt. Kutter du alt det usunne er det lett å sprekke, og du er der du startet... I dette tilfellet er det bedre at henne drikker litt pepsi max, enn at hun for et kjempesug etter godteri, og sprekker...
2shy Skrevet 10. desember 2012 #16 Skrevet 10. desember 2012 Ingen MÅ drikke brus eller spise søtsaker. Allikevel spiser de fleste søtsaker og drikker brus osv. Er man vant til å kose seg er det veldig vanskelig å gå over til en sunn livsstil. Da er det bedre å kutte litt om gangen enn å kutte ut alt. Kutter du alt det usunne er det lett å sprekke, og du er der du startet... I dette tilfellet er det bedre at henne drikker litt pepsi max, enn at hun for et kjempesug etter godteri, og sprekker... Så absolutt, det er greit å trappe ned og ikke kutte ut alt over natten. Men det går faktisk an å kose seg uten å trøkke i seg brus og godteri
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #17 Skrevet 10. desember 2012 Vel, jeg har hørt at kroppen faktisk kan misforstå kunstig søtning - det smaker søtt og da tror kroppen at den får sukker, men så er det ikke sukker likevel? Og da vil kroppen bare ha mer fordi den ikke er tilfredsstilt. Dette stemmer ikke. Kroppen er smakere enn tankene våre. Munnen kjenner med en gang du putter noe i munnne om det er søtt, salt, fett osv Dessuten kan man bli avhengig da flere av søtstoffene er avhengighetsskapende, jeg kjenner ei som fikk abstinenser når hun prøvde å slutte med pepsi max, så det er ikke akkurat til å spøke med. Det er koffeinet man blir avhengig av. Folk som drikker mye Pepsi eller Coca Cola, eller kaffe blir også dårlige hvis de bråslutter. Anonym poster: 5b9eca29c2c705806b4e6b27bf95bbb1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #18 Skrevet 10. desember 2012 Takk for svar dere! Har tenkt å kutte ned brusen gradvis etterhvert, men må først venne meg til å forbede kostholdet! Anonym poster: 8a2bbccb0f0dc7edba570ee80c4e032a
2shy Skrevet 11. desember 2012 #19 Skrevet 11. desember 2012 Takk for svar dere! Har tenkt å kutte ned brusen gradvis etterhvert, men må først venne meg til å forbede kostholdet! Anonym poster: 8a2bbccb0f0dc7edba570ee80c4e032a Du er flink!
Gjest Lille-pus Skrevet 11. desember 2012 #20 Skrevet 11. desember 2012 Lettbrus inneholder vanligvis giften aspertam. Dette giftstoffet (som også finnes i mange andre "lett"-produkter) påvirker faktisk blodsukkeret. Det betyr at man lettere får lyst til å hive i seg mer mat og søtsaker. Mer om giftstoffet aspertam kan man lese her: http://www.snopes.co...s/aspartame.asp Jeg kan tenke meg å se de medisinske, anerkjent, kliniske undersøkelser som bekrefter påstanden om at kunstige søtningsstoffer starter insulinproduksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå