Gå til innhold

Trenger oppskrift på gode Bjørnebær pai/terte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god og enkel oppskrift på Bjørnebær pai/terte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakt bjørnebærpai

Mørdeigbunn:

300 gr. Hv. mel

200 gr. Smør/helst usaltet smør

100 gr. Siktet melis

1 Egg

Alt blandes sammen for hånd, ikke for lenge! Legges kaldt i 1. time til et døgn. Deigen rulles ut, tykkelse etter smak og behag,tynnere jo sprøere bunn. Legges i former og stekes på 200 grader til gyllen farge. Tas ut av forma, kjøles.

Bjørnebær legges i bunn.

Et fyll av:

100 gram sukker

9 gram smør

100 gram ost gourmet naturell

100 gram egg

40 gram mel

Sukker og smør røres sammen til en klumpfri masse. Resten av ingrediensene røres sammen med massen og øses over paien til kanten. Bakes i ovn på 200 grader i 20-25 min.

Skrevet

Mmmm... Takk lilleputt den hørtes god ut :-)

Skrevet

Hvis du ser på side 2 under innlegget med tittel Blåbærpai finner du masse oppskrifter og alle kan lages med bjørnebær i stedet for blåbær.

Skrevet
Bakt bjørnebærpai

Mørdeigbunn:

300 gr. Hv. mel

200 gr. Smør/helst usaltet smør

100 gr. Siktet melis

1 Egg

Alt blandes sammen for hånd, ikke for lenge! Legges kaldt i 1. time til et døgn. Deigen rulles ut, tykkelse etter smak og behag,tynnere jo sprøere bunn. Legges i former og stekes på 200 grader til gyllen farge. Tas ut av forma, kjøles.

Bjørnebær legges i bunn.

Et fyll av:

100 gram sukker

9 gram smør

100 gram ost gourmet naturell

100 gram egg

40 gram mel

Sukker og smør røres sammen til en klumpfri masse. Resten av ingrediensene røres sammen med massen og øses over paien til kanten. Bakes i ovn på 200 grader i 20-25 min.

Kikket litt nærmere på oppskriften. Skal det være 90 gram smør. Og 100 gram egg. Hvor mange er det da ca?

Skrevet

Jeg fant oppskriften på nettet, og det sto 9 gram smør.. kan være at de som har lagt den ut har blingset selvfølgelig, og at det skal egentlig være 90. beklager :oops:

100 gram egg er to middles egg.

Skrevet
Jeg fant oppskriften på nettet, og det sto 9 gram smør.. kan være at de som har lagt den ut har blingset selvfølgelig, og at det skal egentlig være 90. beklager :oops:

100 gram egg er to middles egg.

Neida ikke noe å beklage. Men 9 gram virket litt lite. Takknemlig for tipset ditt jeg :-)

Skrevet

Ja, når jeg tenker på det virker 9 gram litt lite :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...