Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg haaper virkelig en eller annen kan gi meg noen tips om hva som "feiler meg".

Jeg blir rett og slett kvalm naar jeg trener. Bokstavelig talt - föles som om jeg maa kaste opp. Det er rett og slett pokker saa irriterende.

Har lyst aa ta meg helt ut, og saa blir jeg bare daarlig! Jeg spiser ikke like för trening. Naar jeg f.eks trener kl 19, merker jeg maten jeg spiste kl 14.

Maten jeg spiser vil jeg ogsaa karakterisere som normal (i.e. ikke voldsomt krydret, eller veldig fett).

Ikke har jeg en veldig stressende hverdag heller - tvert imot har det roet seg veldig ned naa etter ett aar med ganske höyt tempo.

Heller ikke er jeg "fersk" inne paa treningssenteret heller. Eneste jeg har endret litt paa er intensiteten.

Er det noen som har noen tips?

Veldig takknemlig for tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lady-M
Skrevet

Kanskje du bør spise før trening!? Det er ganske lang tid fra 14 til 19... Og jeg kan bli svimmel/kvalm hvis det går lang tid mellom måltidene.

Skrevet

Sikkert ikke dumt å spise litt før trening. Jeg var på en Spinning 2 time igår, og det er leeeeeenge siden jeg har trent spinning. Da hadde jeg middagen oppi halsen og var veldig uvel. Tror det har med intensiteten i treningen og hvilke form du er i.

Jeg blir fortere uvel dersom jeg tar meg ut på kondistimer kontra styrketimer.

Skrevet

Ikke gå rett på høy intensitet heller, bygg deg opp med langsom oppvarming først.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enten blir du kvalm av melkesyren, og da trener du for intensivt, eller så blir du kvalm pga lavt blodsukker.. og da må du spise 2 timer før trening....

Vil jeg tro.

Lasse

Skrevet

Takker for innspill.

Lasse; jeg har ikke peiling, saa jeg spör muligens litt dumt: Hvordan vet jeg om jeg har lavt blodsukker? Er det forbundet med svimmelhet?

Skrevet

Har du lavt blodsukker kan du bli kvalm, svimmel og kjenne en uvelfølelse. Jeg ville nok spist et måltid mellom 14 og 19 var jeg deg, noen langsomme karbohydrater som kroppen kan jobbe med mens du trener..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...