Gå til innhold

Litt lengre sykluser enn normalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sykluser i den litt lengre varianten, vanligvis mellom 36-40 dager lange. Jeg sliter mer med lange sykluser på vinteren, da er de også lengre enn hva de er på sommeren. Hører at det normale er mellom 28-35 dager, så da gjelder det jo ikke meg! Jeg har tempet og slikt og oppdaget at jeg har eggløsning rundt dag 23-24 som oftest. Ble spontant gravid ved et uhell (feil ved hopp av i svingen metode) for et par år siden med EL på ca dag 23. Dette endte i SA i uke 6. Jeg og typen vurderer å bli prøvere til sommeren neste år (2013), men jeg er veldig bekymret over de lange syklusene og lurer på om det kan gjøre det vanskeligere å bli gravid eller lettere å miste? Er det noen som er i samme båt som meg? Bør jeg bruke medikamenter for å fremskynde EL eventuelt da? Er 27 år.

Anonym poster: 9e9505010623d04f34748ccc52b9f9bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke å ha noe som helst å si. Og det er i alle fall ikke noe du skal bekymre deg for ennå.

Har man lengre syklus enn 35 dager har man som oftest ikke eggløsning. Men det har jo du påvist gjennom temping. Hvor lang tid det går mellom mens og eggløsning har ingenting å si.

Skrevet

Det trenger ikke å ha noe som helst å si. Og det er i alle fall ikke noe du skal bekymre deg for ennå.

Har man lengre syklus enn 35 dager har man som oftest ikke eggløsning. Men det har jo du påvist gjennom temping. Hvor lang tid det går mellom mens og eggløsning har ingenting å si.

Ok, takk skal du ha. Jeg tror jeg hadde hørt en plass at om man har sen EL så blir det dårligere kvalitet på den EL eller noe sånt. At hormonforstyrrelsene kan gjøre at egget blir overmodent? Men jeg har garantert EL, for ellers hadde jeg ikke klart å bli gravid, pluss jeg slet litt med EL smerter rundt den tiden EL er beregnet. Får vel bare se neste år om det klaffer eller ei! Siden jeg opplevde spontantabort sist, så er jeg også litt engstelig for at det skal skje igjen og at det er min skyld på en eller annen måte.

Anonym poster: 9e9505010623d04f34748ccc52b9f9bc

Skrevet

Jeg har også lange sykluser. Har variert mellom å ha El på dag 35, 30 og 28. Så leste jeg på nettet at betakaroten og akupunktur kunne hjelpe på å stabilisere syklusene. Så denne måneden har jeg vært 2 ganger hos akupunktur + spist 2 gulerøtter på kvelden. Og tror du ikke at EL kom på da 20!:)

Det kan ja bare være tilfeldigheter, men...

Jeg skal fortsette med dette denne måneden også, spent på resultatet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...