Gå til innhold

Rare/Morsomme ting du har misforstått eller hatt helt feil oppfatning av som liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest en morsom tråd om dette i et annet forum så jeg ville lage en tråd her for å høre om det er noen som har noe morsomt å fortelle.

Har din barnlige logikk gjort til at du hadde helt feil oppfatning av noe da du var liten?

Det blir som regel best om ts starter å skrive noe først, men det jeg kommer på er ikke så veldig morsomt:

- Da jeg spite Tekken som liten trodde jeg K.O (Knock Out) sto for Kombat Over, og at de hadde feiltstavet Combat.

-Brukte ordene gjerrig og nysgjerrig om hverandre. Ble et par kleine situasjoner der jeg ikke skjønte hva jeg hadde gjort feil.

-Satt på Burger King en gang og la merke til at de hadde fått noe nytt ved "stasjonen" der man henter ketchup, salt, pepper, servietter, kaster boss og setter fra seg brettet. Der var komt en slags nedfelt vask med isbiter i. "Hm", tenker jeg, "greit at man kan forsyne seg med ekstra isbiter selv, men det er jo allerede helt fult med isbiter i begeret når vi får det fra kassen, hvem vil ha enda mer??". Det gikk et lys opp for meg når jeg da såg noen som kom for å rydde på plass søppelet og sette brettet på plass, han ene tok av lokket på begeret og helte resten av colaen i vasken. Aha. MEN det jeg likevel ikke forstod var hvorfor de hadde isbiter der?? Var det av hygieniske årsaker kanskje?? Det gikk enda et lys opp for meg da jeg selv skulle helle ut resten av min drikke og isbitene fra begeret mitt falt ut i vasken :klaske:

Noen flere som har misforstått noe som barn??

Anonym poster: 2cbd6f3a98f503b56b6ab01f01e0caf8

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange ting i tegnefilmer som jeg aldri forstod ;P

Foreksempel hvis noen ble fulle, så skjønte jeg det ikke :laugh:

Et eksempel på andre ting jeg ikke forstod er at i Aladdin filmen, når elefanten kommer inn, så sier Genie "Trodde ikke det skulle riste så fælt før til bryllupsnatta, jeg!"

Hvem skjønner liksom det når de er små? :laugh:

• Liker 6
Skrevet

Her har du 126 sider du kan kose deg med;

http://forum.kvinneg...howtopic=613480

;)

Jeg vet om den tråden, men tenkte kanskje det kunne komme noe morsomt utav merkelige ting man har fått for seg som barn.

Viser til denne tråden på reddit.com for de som ønsker seg en god latter: http://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/13gboj/when_i_was_a_kid_i_used_to_think_ko_in_boxing/

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg trodde rosiner var kjøtt jeg :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Jeg trodde rosiner var kjøtt jeg :fnise:

Haha :D

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Åh jo, og så trodde jeg at alle i hele verden var norske, de hadde bare andre farger og dialekter. Hadde en stor diskusjon om det med moren til venninnen min som var fra Somalia. Mente selvfølgelig at jeg hadde rett ettersom hun snakket norsk!

• Liker 6
Skrevet

Jeg lurte alltid på som liten, hvem man skal klage om Gud gjør noe urett mot mennesker. Han er jo tross alt sjefen over alle sjefer :klo:

Anonym poster: c492c9d0211e17a06f04b82790a03eb6

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurte alltid på som liten, hvem man skal klage om Gud gjør noe urett mot mennesker. Han er jo tross alt sjefen over alle sjefer :klo:

Anonym poster: c492c9d0211e17a06f04b82790a03eb6

Så du trodde Asgeir var Gud? :P

Anonym poster: cf56984995b399e91e16d5b350c2d0a5

• Liker 7
Skrevet

jeg trodde faktisk at før jeg ble født, så fantes kun sort/hvitt-bilder. altså, akkurat rett før jeg ble født. mener å huske at denne overbevisningen satt stuck til jeg var 5 elns.

• Liker 3
Skrevet

Kalte pistol for pikkstol til jeg var sånn 12. Lurer på når det sluttet å være sjarmerende? (Om det var det noe på tidspunkt :fnise: )

• Liker 8
Skrevet

Jeg visste ikke at fargene rosa og lilla fantes før jeg var ca 7. Hvordan jeg kunne unngått å få med meg det forundrer meg den dag i dag. Jeg ble trossalt født tidlig på 80-tallet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg telte; hundre, ett hundre, to hundre...

Skjønte heller ikke helt det med flytting. Når man flyttet så måtte jo en annen familie flytte ut av det huset man flyttet inn i, og jeg kunne ikke helt begripe hvor de gjorde av seg da. For hvis de flyttet inn et nytt sted så måtte jo familien som eide det huset også flytte, og da ble det bare en evig runddans med flytting.

Samboeren min trodde man bare byttet hus da han var liten (det skjedde første gangen han flyttet, de bodde i firmaleiligheter og byttet leilighet med en annen familie i firmaet).

• Liker 6
Skrevet

Jeg trodde pasta vokste på trær......:)

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg trodde KO på tekken var en kul måte å si OK på, siden en fikk "perfect" hvis man ikke mista noe "liv"!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg trodde at jeg hadde funnet på bokstaven Æ. Tror jeg var 3-4 år gammel da jeg gikk rundt og sa "Æ, æ, æ, æ" en hel dag og til slutt spurte mamma "er Æ en bokstav i alfabetet?" Ja, svarte mamma. "Den er det jeg som har funnet opp!" Jadda..

var jeg litt forvirret når det kom til geografi. Trodde Europa var et land som lå i Norge.

Endret av Fnisu
  • Liker 5
Skrevet

Jeg trodde Afrika var et land ganske lenge, men det er jo ikke så veldig rart når man støtt hører ting som "spis maten din, barna i Afrika er sultne".

Jeg hadde ingen tidsforståelse. Jeg viste at jeg var 4 år, men jeg kunne ikke forstå hvor lenge ett år var, så jeg kunne finne på å si at jeg hadde levd i over hundre år, eller jeg kunne si at det bare var tull at det bare var jul en gang i året, for det var jo jul støtt og stadig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde overhørt de voksne snakke om narkotika, og de omtalte det som stoff. Jeg hadde fått med meg at dette var noe farlig og ulovlig, men jeg tok det hele veldig bokstavelig. Jeg var helt sikker på at glava isolasjon var dette farlige stoffet, for det måtte jo se sånn ut! Det var en type stoff jeg ikke så så ofte.

En dag vi besøkte en annen familie som pusset opp huset sitt fikk jeg øye på noe gammel isolasjon som lå slengt friket jeg ut og hvisket til pappa at vi måtte ringe politiet, for de hadde STOFF I HAGEN!!!

• Liker 21
Skrevet

Kom på en til ^^

En gang hørte jeg på nyhetene noen som sa "...kastet opp en væske". Jeg trodde de mente "kastet opp en veske" og lurte lenge på hva slags forferdelig sykdom det kunne være, og hvordan i alle dager hadde de fått vesken inn i magen til å begynne med!?

• Liker 11
Skrevet (endret)

Da jeg gikk på barneskole (husker ikke når, men antageligvis før 4 klasse) så hadde jeg sett på midt i smørøyet. Og der hadde de laget en norsk versjon av "caught in the middle" som het "kåt midt i mellom".

Jeg visste selvfølgelig ikke hva det betydde, og gikk rundt ute og sang av full hals. Husker fortsatt mamma sitt uttrykk når søsteren min sladret til henne. :)

Blandet også spiselig og uspiselig en stund. Så gikk rundt og sa at alt i butikken var uspiselig.

Endret av Cupcake92
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...