AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Jeg er sykepleier og stortrives i jobben min. Har fantastiske kollegaer og trives med pasientkontakten. Men blir så utrolig sliten av hvordan ledelsen holder på. Vi har for lav grunnbemanning, så må som regel alltid gå overtid for å komme i mål/ ikke overlate for mye til neste vakt. Ikke bare det så blir vi forskjøvet som det passer for ledelsen. Så det er ikke akkurat vits i Å ta utgangspunkt i turnusen. Det e greit med ekstra betaling, og de spør jo. Men svarer vi nei blir vi beordret. Ved sykdom er den første løsningen at noen kan gå dobbelvakt, men det skal jo være absolutt siste utvei. Vi ansatte stiller opp og dekker over de ledige vaktene. Men når gjør ledelsen noe? Ved krise burde de selv stille opp synes jeg. Har vi overbelegg med pasienter er det sjelden det blir leid inn ekstra personale, så de som er på jobb må løpe ræva av seg.. Noen som har peiling på dette? Hvem kan vi kontakte? Hvordan kan vi nå inn til ledelsen? Anonym poster: cc5553b87e82a6b42a4ac4c6b4327f5f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #2 Skrevet 10. desember 2012 Huff, kjedelig situasjon. Jobber ikke som sykepleier men med noe helt annet, men vet veldig godt hvordan det føles å hele tiden måtte stå på (mye) ekstra. Er også mer eller mindre alltid sliten mentalt sett fordi det alltid er veldig mye å gjøre. Folk som slutter blir ikke uten videre erstattet, så de som er igjen må ta på seg nye arbeidsoppgaver, noe som fører til en ennå større total arbeidsbelastning. Overtid har det vært mye av. Anonym poster: 2d6f5669f0f486e3a8d595bd07be4bfa
-Jiinxs- Skrevet 10. desember 2012 #3 Skrevet 10. desember 2012 Er dere ikke med i en forening, eller hva det heter. Noen som kan snakke for dere for det høres ikke så bra ut. Der jeg jobber har vi til tider jobbet veldig mye overtid pga vi ikke hatt noen vikarer. Men vi har vel alltid fått spm og mulig å si nei om vi vil, da er for det meste formannen som må stille opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå