Gå til innhold

Dere med lite kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg vil si vi har litt større enn et lite kjøkken.

Men hvordan får man plass til alt??

Jeg ønsker meg ikke flere kjøkkenmaskiner eller noe (vel, egentlig en sånn ordentlig kjøkkenmaskin, men ikke noe dilldall) fordi jeg har dårlig plass.

Jeg har 2 vaffeljern (fikk til jul), 2 serviser som tar opp et helt skap, 1 kjøkkenmaskin som tar opp plass, 1 soda stream maskin, 1 elektrisk grill, 1 brødrister, 1 miksmaster, kjeler, tallerkener, kopper osv.

Men jeg har jo ikke plass! Jeg vil ha kjøkkenbenken fri. Men da blir skapene fulle.

Er det vanlig å ha de tingene jeg har? Har fått kjøkkenmaskinen, vaffeljernene, servisene, grillen, miksmasteren i gave. Men jeg har jo ikke plass.

Hva er egentlig nødvendig å ha på et kjøkken?

Anonym poster: 4990ba72f105019d2428d24671636901

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lite kjøkken og ingen av de store maskinene du har. Alle vet at jeg ikke har plass til all verdens duppeditter som bare fyller en funksjon, så jeg får det heller ikke j gave. Jeg prioriterer beinhardt hva jeg absolutt trenger og sørger for at duppeditter fyller flest mulig funksjoner. Hvis jeg var deg hadde jeg kvittet meg med de duppedittene du aldri bruker,

• Liker 2
Skrevet

Eg har eit relativt lite kjøkken, men med plass nok til litt forskjellige kjøkkenmaskiner (toastjern, brødrister, etc). Du trenger ikkje to vaffeljern, så du kan jo bli kvitt det eine, du trenger sikkert ikkje to service. Og bli kvitt evt. andre ting du ikkje bruker. Null poeng i å ha ting som bare samler støv. Det er kun nødvendig å ha ting som blir brukt, gjerne ofte.

Skrevet

Har du ei bod hvor du kan sette de tingene som du bare bruker en sjelden gang?

Hvis det er noe du aldri bruker, ville jeg ha solgt det eller gitt det bort.

Anonym poster: 4784eb6ae5ebdd8d8830c8e594c2b2bb

Skrevet

Vi har hatt lite kjøkken og da hadde vi ikke plass til alt du nevner. Vi måtte holde maskiner og jern på et minimum og kun ett servise (valgte da ett som fungerer fint både til hverdags og fest.) Og jeg kjøpte ikke til 12 kuverter av alt. 8 holdt i massevis. Jeg orket ikke å ha div jern og kjøkkenmaskiner liggende i boder, osv for da ble det aldri brukt. Vi satte noe (bryllupsgaver) hos mamma i påvente av at vi kunne kjøpe noe større (det tok 5 år).

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg synes ikke jeg har så lite kjøkken, og jeg har ikke så mye som du har.. Bruker du alt?

Jeg har vaffeljern, foodprocessor, stavmikser. Har ikke savnet noe annet.. Har bare ett servise også. Noe penservise riktignok, men det har jeg i stuen.

Kvitt deg med alt du ikke har brukt siste halvåret.

Skrevet

Har lite kjøkken, og har kun vannkoker og brødrisert og blander tilgjengelig av kjøøkkkenmaskiner. Resten står på boden. Kun ett servise.

Anonym poster: 2c3a2dd7842b1b90876f7eaf6a9378ac

Skrevet

Jeg har ikke så mye dupeditter.

Jeg har ett lite vaffeljern, stavmikser, kjøkkenmaskin som tar litt plass, og vannkoker. Ett servise.

Kvitt deg med det du sjelden bruker. Vaffeljern nr 2 er her en soleklar kandidat. Og bruker du sodastreamen ofte nok til at det er verdt skapplassen?

Anonym poster: 527dd48387e93ffc593443bd53c7ccc1

Skrevet (endret)

Jeg har en del duppeditter oppå og i kjøkkenskapene. Alle kjeler og panner har jeg inni komfyren. Skulle gjerne hatt mer plass. Mat på lages på komfyren eller så må jeg legge en trefjøl over vasken siden kjøkkenbenken er så liten som den er (og der har jeg oppvask etc). Bruker du alle apparatene? I såfall ville jeg kanskje kvittet meg med dem.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

jeg har lite kjøkken. har ikke kjempe mye greier. har kjøkken maskin.2 kaffemaskiner,grill,stavmikser. det meste står i skap uten om kaffemaskinene. men har kjøpt en benk med lokk. så jeg har noen ting der. benken står i gangen. kansje ikke mest best vis man bruker det ofte men bruker ikke kjøkken maskina så ofte.

Anonym poster: 505842199d71c96679cad4440f4acd21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...